Raimundo Rolón

De Wikipedia
Raimundo Rolón
Presidente de Paraguái

Vida
Nacimientu Paraguarí (es) Traducir14 de marzu de 1903
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción17 de payares de 1981 (78 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Oficiu Militar, políticu
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército Paraguayo (es) Traducir
Graduación xeneral de brigada
Lluchó en Guerra del Chaco (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Raimundo Rolón Villasanti (14 de marzu de 1903Paraguarí (es) Traducir – 17 de payares de 1981Asunción) foi un militar y políticu paraguayu. Foi'l 44º presidente de Paraguái a principios de 1949.

Infancia y Niñez[editar | editar la fonte]

La so vida quedó marcada pola so entrega total a l'actividá militar y a la educación de los futuros miembros del exércitu. Creía, dende la so formación profesional, tal como lo faíen otros militares de la so xeneración, que les obligaciones de les Fuercies Armaes debíen circunscribirse al caltenimientu de la soberanía y l'orde públicos.

Nun lu pasaba pola mente la posibilidá de que-y correspondería exercer nun futuru, actividaes nes que pudiera prescindir del so uniforme militar.

La so vida castrense[editar | editar la fonte]

Había egresado de la Escuela Militar como meyor alumnu, institución na qu'años dempués exercería como caderalgu.

Prosiguió la so carrera en forma regular: capitán en 1929 actuando nel Grupu d'Artillería Nᵘ2 “Capitán Roa”; mayor en 1933, en plena guerra del Chaco y darréu teniente coronel. En febreru d'esi añu desempeñábase como xefe d'operaciones del Estáu Mayor Xeneral del Comanchaco.

Una orde xeneral del exércitu en campaña, que lleva'l númberu 456, fechada'l 12 de mayu de 1935 cita al teniente coronel don Raimundo Rolón, “nel so calter de Xefe del departamentu d'Operaciones del estáu mayor del Comandu en xefe destacando que'l mesmu realizó un llabor d'organización estraordinaria. Capacidá enorme de trabayu, intelixencia robusta y clara. Gran voluntá disciplinada. Consagración total y abnegada a les sos obligaciones”. Lleva la firma de Estigarribia, xeneral y comandante dean xefe.

Terminada la guerra, en 1939 foi xubíu a coronel y a xeneral de brigada en 1947, nel cursu de la guerra civil.

Condecoráu cola Cruz del Chaco, asumió la comandancia en xefe de les Fuercies Armaes.

Vida política[editar | editar la fonte]

Magar los sos elevaos principios de llealtá profesional como militar institucionalista, el xeneral Rolón dexóse envolubrar nes mezquindades de la política y nes intrigues de cuartel, resultando d'ello la estinción de los sos suaños de profesionalización de les Fuercies Armaes y el so confinamientu na alloñada prisión de Peña Formosa en febreru de 1936.

En 1941 xuntaba a la llinia antipartidista denominada Movimientu Nacionalista Revolucionariu creáu por Higinio Morínigo, quien fuera encoteráu nel Palaciu de López pocu dempués del tráxicu accidente que cortara la esistencia del presidente xeneral Estigarribia y la so esposa.

Na so vida ciudadana foi xefe de Policía de la capital, embaxador en Brasil y interventor d'Aduanes y Puertos.

En 1948, Rolón fíxose cargu del ministeriu de Defensa nel mandatu del presidente Frutos y demitido ésti, confirmáu na mesma cartera pola so sustitutu Juan Natalicio González hasta'l derrocamientu d'esti postreru'l 30 de xineru de 1949.

La vacancia del sillón presidencial foi cubierta pol xeneral Raimundo Rolón, quien ensin alvertilo foi empuxáu a desempeñar la primer maxistratura.

L'alministración del supremu cargu llevar a cabu dientro d'una caótica ristra de turbulencias, provocada por confuses agarrada sosteníes ente militares y políticos que signaron los primeros años de la estructuración política del coloradismo. El golpe del 26 de febreru determinó'l fin del curtiu gobiernu de Rolón. Foi prindáu nel so propiu pueblu natal y destituyíu.

Obra escrita[editar | editar la fonte]

El xeneral Raimundo Rolón dexó un ricu legáu testimonial nes sos publicaciones, toes elles referíes a temes de la so especialidá, como:

  • La batalla xeneral de Zenteno-Gondra
  • Nanawa y la rindición de Campo Vía
  • Hestoria de la Guerra del Chaco (dos volúmenes)

En 1961 publicó'l primer tomu del minuciosu estudiu de 415 páxines denomináu La Guerra del Chaco. Campaña de 1934. Dempués de Campo Vía hasta'l Parapití. La obra, arriquecida con cartes y diagrames, que diz ser un Mensaxe de los ex-combatientes ante'l llamáu de la Patria» ta dedicada a la esposa del autor doña Guillermina Rolón Texeira de Rolón y a los sos fíos Edmundo y María Victoria. Tamién foi padre d'otru fíu, el Señor Agapito Arsenio Rolòn, fíu de Maximina Pratt.

Muerte y legáu[editar | editar la fonte]

Finó n'Asunción el 17 de payares de 1981.

Por ordenanza 26/95 designar col nome del xeneral Raimundo Rolón la cai del barriu Pinozá que s'empecipia na 1811 al noroeste y estiéndese hasta l'avenida xeneral Máximo Santos al sureste, corriendo paralela a l'avenida Eusebio Ayala al sur, con dos cuadres d'estensión. Empalma na avenida xeneral Santos cola cai 11 d'Avientu.


Predecesor:
Juan Natalicio González

Presidente de la República del Paraguái

1949
Socesor:
Felipe Molas López

Referencies[editar | editar la fonte]

  • “Los presidentes del Paraguái”. R. Amaral
  • “Forxadores del Paraguái”. R. Amaral
  • “El drama del 47”. Alcibiades González Delvalle
  • “Asunción y les sos cais”. Osvaldo Kallsen

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]