Raimundo III de Trípoli

De Wikipedia
Raimundo III de Trípoli
Bailío del Reino de Jerusalén (es) Traducir

1185 - 1186
Bailío del Reino de Jerusalén (es) Traducir

1174 - 1176
Miles de Plancy (es) Traducir
rexente

Vida
Nacimientu 1140
Muerte Trípolisetiembre de 1187[1] (46/47 años)
Familia
Padre Raimundo II de Trípoli
Madre Hodierna de Trípoli
Casáu con Eschiva de Bures (es) Traducir
Hermanos/es Melisenda de Trípoli (es) Traducir
Pueblu Casa de Tolosa (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Raimundo III (aprox. 1140 - Condáu de Trípoli, xunetu de 1187), conde del Estaos Llatinos d'Oriente tao cruzáu de Trípoli (1152-1187) y dos veces rexente del Reinu Llatín de Xerusalén (1174-1177, 1184-1185).

Raimundo asocedió nel condáu dempués del asesinatu del so padre, Raimundo II, en 1152. Nes sos campañes contra los musulmanes foi fechu prisioneru pol so líder Nur al-Din en 1164 pero foi lliberáu en 1172. Cuando'l nuevu rei de Xerusalén, Balduino IV, tomó'l tronu en 1174, Raimundo reclamó exitosamente la rexencia como'l primer pariente masculín más próximu de Balduino, un neñu y enfermu de llepra. La rexencia terminó cuando Balduino algamó la mayoría d'edá (1177), pero Raimundo siguió tomando parte activa nos asuntos del reinu.

Los rivales de Raimundo llueu inducieron a Balduino a exiliarlo mientres dos años (1180-1182). La creciente amenaza del líder musulmán Saladín, sicasí, finalmente condució nuevamente a la designación de Raimundo (principios de 1184) como rexente pal infante sobrín del morrebundu Balduino, quien fuera coronáu rei (1183). Hubo una condición, sicasí, que si'l nuevu rei, Balduino V, morría mui a tiempu, la socesión tenía de ser determinada pol Papa, l'emperador del Sacru Imperiu Romanu, y los reis d'Inglaterra y Francia. Cuando Balduino IV morrió en marzu de 1185, Raimundo inmediatu concluyó una tregua de cuatro años con Saladino.

Cuando Balduino V morrió nel branu de 1186, la so madre Sibila y el so maríu Guido de Lusignan tomaron el tronu en violación de la condición de la rexencia. Negándose a reconocer a Guido, Raimundo retirar a Tiberíades (nel Mar de Galilea), un bastión que pertenecía a la so esposa Eschiva de Bures, princesa de Galilea. Cuando Saladino volvió a entamar la guerra contra'l reinu, Raimundo nun principiu caltuvo por separáu una tregua. Pero finalmente, la masacre de dalgunos de los siguidores de Guido na zona de Galilea per parte de los musulmanes a los que Raimundo concediera un salvoconducto impulsó a Raimundo a una reconciliación con Guido. Raimundo foi mancáu na batalla de los Cuernos de Hattin (4 de xunetu de 1187), dempués de lo cual retiróse a Trípoli y morrió pocu dempués.

Mocedá[editar | editar la fonte]

Raimundo asocedió al so padre, Raimundo II, que morriera a manes de los Hashshashin y a Hodierna de Trípoli, qu'actuó como rexente hasta la so mayoría.

En 1160, l'emperador bizantín Manuel I Comneno buscaba una esposa nos reinos cruzaos. Los dos candidates fueron Melisenda (hermana de Raimundo) y María de Antioquía. De primeres decidióse pola primera, pero por distintos motivos, a la fin casóse con María. Raimundo, ofendíu, respondió con un ataque pirata sobre la isla bizantina de Xipre.

En 1164 Raimundo y Bohemundo III de Antioquía intentaron lliberar Harim d'un asediu de Nur al-Din, pero fueron derrotaos y Raimundo, xunto con otros, foi prindáu y presu en Alepo. Tuvo presu hasta 1173, mientres la so cautividá'l rei Amalarico I de Xerusalén actuó como rexente del condáu.

Rexente de Xerusalén[editar | editar la fonte]

Raimundo foi rexente del reinu a la muerte d'Amalarico I (1174), pos l'herederu, Balduino IV yera un neñu enfermu de llepra, y Raimundo yera'l so pariente masculín más próximu (primu hermanu de Amalarico). Casóse con Eschiva de Bures, princesa de Galilea y vilba de Gualterio de Tiberíades, lo que-y apurrió un gran poder nel norte del reinu. Como rexente nomó a Guillermo de Tiru canciller en 1174 y arzobispu de Tiru en 1175. Retirar cola mayoría d'edá de Balduino IV (1176), anque siguió calteniendo la so influencia.

Raimundo y el partíu de los nobles[editar | editar la fonte]

Raimundo tamién xugó un importante papel nes lluches intestinas nel reinu. Dos yeren los partíos: los barones, que vivíen de les rentes de les sos tierres, y los nuevos cruzaos, que buscaben el botín de guerra. Formaben, respeutivamente, el partíu de los barones (o de los nobles) y el partíu cortesanu. El primeru yera partidariu de les rellaciones pacífiques y el comerciu que caltuvieren los sos ingresos. Nel partíu cortesanu atopábase Inés de Courtenay, según munchos recién llegaos al reinu, como Reinaldo de Châtillon y Guido de Lusignan.

Como tataranieto de Raimundo IV de Toulouse, Raimundo III formaba parte de les families establecíes dende la Primer Cruzada nel reinu. Prefería tar en bones rellaciones colos musulmanes, y de cutiu tenía conflictos colos nuevos cruzaos o coles órdenes militares que buscaben la llucha col Islam.

En 1180 Inés y Balduino sofitaron el matrimoniu de Guido con Sibila, hermana del rei, a pesar de la oposición de Raimundo. Guido pasó a ser el rexente en 1182. Cuando ésti cayó en desgracia ante Balduino, Raimundo volvió ser rexente. En 1183, Raimundo y la Haute Cour llograron camudar la socesión a favor de Balduino V, fíu de Sibila y el so primer home, Guillermo, saltándose les pretensiones de Sibila y Guido. Pero tres les muertes de Balduino IV (1185) y Balduino V (1186), el reinu pasó a Sibila, anque para ello tuvo que divorciase de Guido; pero dempués d'aportar al tronu volvió casase con ésti. Raimundo terminó per retirar se a Trípoli, al perder toa posibilidá d'influencia.

Batalla de Hattin y muerte[editar | editar la fonte]

En Tripoli fixo les paces con Saladín. Pero dempués de qu'ésti atacara una embaxada unviada por Guido a Raimundo, Raimundo robló la paz con Guido, y combinaron les sos tropes contra Saladino. Cola oposición de Raimundo, Guido decidió llantar batalla direutamente a Saladino y fueron ganaos na batalla de los Cuernos de Hattin (1187). Raimundo foi unu de los pocos que llogró escapar. Morrió esi mesmu añu en Tiru.

Raimundo na ficción[editar | editar la fonte]

Na película Kingdom of Heaven (2005), apaez una versión bastante llibre de la figura de Raimundo, interpretáu por Jeremy Irons, col nome de Tiberias (Tiberíades, pa evitar el tracamundiu nel nome con Reinaldo y nel territoriu con Trípoli de Libia). El condáu de Trípoli nun tien nengún papel na película, y Raimundo/Tiberias apaez como'l mariscal de Xerusalén, qu'en realidá yera un cargu menor del reinu. Sicasí, el so sofitu y amistá con Balduino IV y les sos disputes con Reinaldo, Guido y el "partíu cortesanu" respuenden abondo bien a la realidá.

Ancestros[editar | editar la fonte]

Fuentes[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Charles Cawley. «Charles Cawley, "Medieval Lands", 2006-2020» (inglés).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Raimundo II de Trípoli
Conde de Trípoli
thum

1152 - xunetu de 1187
Socesor:
Raimundo IV de Trípoli