Rafael Navas Pardo

De Wikipedia
Rafael Navas Pardo
Vida
Nacimientu Madrid2 de febreru de 1908
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Muerte Bogotá13 de mayu de 1990 (82 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Rafael Navas Pardo (2 de febreru de 1908Madrid – 13 de mayu de 1990Bogotá) foi un militar y políticu colombianu. Integró la Xunta Militar de Gobiernu que reemplazó al xeneral Gustavo Rojas Pinilla del 10 de mayu de 1957 al 7 d'agostu de 1958.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Estudió nel Colexu de La Presentación y nel Institutu de la Salle de Bogotá, y graduóse primeramente como suboficial na Escuela de Suboficiales, algamando'l grau de cabu primeru. Más tarde ingresó a la Escuela Militar de Cadetes, onde se graduó de bachiller y depués de subteniente en 1933.

Emprestó los sos servicios na Escuela Militar de Cadetes, Batallón Guardia d'Honor, Batallón Bomboná, Batallón d'Inxenieros Caldas, Escuela d'Infantería, Escuela de Motorización, Batallón d'Inxenieros Garavito, Escuela Cimera de Guerra, Batallón d'Inxenieros Codazzi, Sesta Brigada, Guarnición de Mocoa, Escuela d'Armes Blindaes y el Batallón de Bogotá. Foi alcalde militar de Barichara, alcalde militar del Socorru, comandante del Batallón d'Inxenieros Codazzi, xefe de la División de Policía de Bogotá, comandante de la Escuela Blindada y de Motorización, comandante del Batallón d'Inxenieros N°- 1 Caldas, comandante del Centru d'Inxenieros y comandante de la Brigada d'Institutos Militares.

El Xeneral Navas Pardo y el Xeneral Rojas Pinilla gociaben d'un mutuu apreciu, respetu y enfotu como resultáu d'una llarga vida militar que dambos percorrieron al serviciu de la patria. Cola ocupación del cargu de presidente de Colombia pol xeneral Rojas Pinilla, el coronel Navas Pardo llegó a comandar al Exércitu Nacional y recibió el rangu de Brigadier Xeneral por aciu el decretu 1012 del primeru de mayu de 1956, nel que se destacar el so brillosu comandu de la Brigada d'Institutos Militares y les sos escelentes calidaes como oficial. El 10 de mayu de 1957 pasó a integrar la Xunta Militar de Gobiernu que'l xeneral Gustavo Rojas Pinilla conformó por que lo asocediera na presidencia de Colombia.

El 2 de mayu de 1958 hubo un intentu de golpe d'estáu a la Xunta Militar efectuáu por un apartaz de les fuercies militares que deseyaben que nun se-y apurriera'l poder al gobiernu civil escoyíu nel plebiscitu, sinón qu'aspiraben que retornara'l Xeneral Rojas Pinilla. La casa de residencia del Xeneral Navas Pardo, allugada en frente a La Ciudá Universitaria, foi baliada y parcialmente destruyida por tar opuestu a la retención del poder.

Últimos años[editar | editar la fonte]

Retirar del serviciu activu en 1958. Dempués foi embaxador de Colombia ante'l gobiernu de Xapón. En 1976 creó'l Cuerpu d'Oficiales Profesionales de la Reserva del Exércitu. Na so memoria foi nomáu'l 18º batallón d'inxenieros con sede en Tame y alzóse un bustu alusivu a la so figura nel Batallón de Sanidá del Exércitu de Colombia.

Familia[editar | editar la fonte]

Rafael Navas foi'l terceru de siete hermanos nacíos nel llar de don José Rafael Navas Ospina y de doña Cecilia Pardo Carrizosa. Casóse'l 27 de payares de 1943 con Elvira De Francisco Figari, fía de don Alberto De Francisco Calvo y de doña Blanca Figari. Fueron padres de Rafael Navas De Francisco, María Isabel Navas De Francisco, y Alfredo Navas De Francisco.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Brigadier xeneral Pedro Alfonso Muñoz Palacino
Comandante del Exércitu Nacional de Colombia

12 d'avientu de 1956 - 11 d'avientu de 1957
Socesor:
Brigadier xeneral Iván Berrío Jaramillo
Predecesor:
Gustavo Rojas Pinilla
Presidente de Colombia

10 de mayu de 1957 - 7 d'agostu de 1958
Socesor:
Alberto Lleras Camargo