R101

De Wikipedia
Fotografia del R101

El dirixible británicu R.101 foi'l segundu dirixible de la serie R.100 fabricáu pola Royal Airship Works polos ingleses pa realizar viaxes tresoceánicos na década de los años 30.

Historia previa[editar | editar la fonte]

El gobiernu socialista inglés de la dómina proyeutara construyir dirixibles pa faer la ruta imperial Londres-El Cairu-Bombay-Australia-Canadá-Nueva York-Londres.

Yera un proyeutu ambiciosu que dexaba aforrar tiempu de viaxe per mar, amás competía con Alemaña y el so Graf Zeppelin pola supremacía de los dirixibles.

La serie del Dirixible británicu R.100 foi entamada en 1925 y proyeutábense 4 aeróstatos, el R.100 y el R.101 diben ser construyíos simultáneamente pa ser les cabeza de serie del proyeutu.[1]

Carauterístiques xenerales[editar | editar la fonte]

El dirixible construyir en Cardington ente 1929 y 1930, y tenía les estelantes dimensiones de 238 m de llargu, yera llevantáu por 155.000 de gas hidróxenu y pesaba 49 t, taba impulsáu por 7 motores asitiaos en barquillas esternes de la mesma que la ponte de mandu.

A toa máquina y bones condiciones de tiempu'l R.101 podía llograr 60 nuedos.

La estructura emplegaba per primer vegada'l aluminiu como material de construcción de la cadarma, por tantu yera una innovación teunolóxica frente a la madera o'l fierro.

Los espacios habitables taben dientro del cuerpu del dirixible y dexaben afaer 100 persones nun ambiente luxoso similar al d'un tresatlánticu de llinia. Sicasí, a últimu momentu realizáronse cambeos que superaron les carauterístiques de diseñu iniciales en 15 t más, xunto con eso los motores Diesel que de por si yeren pesaos (nun se reemplazaron por motores Rolls Royce, más llixeros como se fixo nel R.100).

La capacidá de carga útil primeramente proyeutada de 60 t amenorgar a apenes 35 t. Los inxenieros en Cardington taben afaraos yá que la nave con too y con eso yera más pesada.

Nun esfuerciu por non perder el proyeutu'l R.101 foi allargáu de los 223 m iniciales a 238 m añader un sacu extra de gas. El R.101 yera más pesáu de lo que se proyeutara primeramente. Esto traxo de resultes una diferencia de presión aerodinámica ente los estremos y los inxenieros tuvieron que faer que dambes partes tuvieren flexibilidá.

Cuando tuvo ensobiáu a la torre de apontaje, un rasgón de 40 m nun llateral foi descubiertu y tuvo que ser reparáu, de tar en vuelu esti fechu sería fatal.

Historia d'una traxedia anunciada[editar | editar la fonte]

Los restos del R101

Por cuenta de el baramentu del tiempu, los vuelos de prueba nun fueron tales, sinón verdaderos paseos bien curtios y con bon tiempu, polo que s'aprobó la so comisión so estándares bien probes de seguridá. Finalmente proyeutóse'l viaxe inaugural pal 26 de setiembre de 1930, pero les males condiciones climátiques facer esperar nel hangar hasta'l 1 d'ochobre.

Finalmente aplazóse hasta'l 4 d'ochobre n'espera del Ministru del Aire, Lord Thomson.

Mientres los preparativos del vuelu, la cantidá d'equipaxe embarcáu superó les mires de carga del R.101 a pesar de llevar pocos pasaxeros, solo 12, 6 inxenieros de la empresa constructora y 6 del gabinete de Thomson, amás de la tripulación de 42 homes.

Sir Sefton Brancker, direutor civil d'aviación intentó convencer a Thomson de retardar el viaxe pos tenía duldes sobre la capacidá operativa del dirixible, sicasí, nun foi escucháu. El baramentu del viaxe yera precisamente Lord Thomson quien tenía de tar de vuelta en Londres pal 20 d'esi mes, amás el so nome sonaba firme como virréi de la India y que meyor que llegar nesi mediu tan fachendosu p'anunciase a los sos futuros súbditos.

Finalmente'l 4 d'ochobre de 1930, a les 18:30 diose la señal de llargada del R.101 comandado pol capitán Irwin. Mientres la llargada'l dirixible cargar a proa dellos graos d'enclín, lo que llamó l'atención de quien taben en tierra, cuantimás los inxenieros que taben xunto a más de 6.000 persones que vitoreaban la salida.

El capitán Irwin Colmore tuvo que soltar llastre d'agua pa poder nivelalo, pa cuelmu de males el mal tiempu volvió a arreciar, sicasí, el R.100 se escoró unos graos a babor. El comportamientu del R.101 yera daqué anormal, n'efeutu, taba bien pesáu.

Al cruciar mientres la nueche, la Canal de la Mancha, el R.101 nun podía remontar más altor qu'unos 150 m sobre les braves foles naquel tiempu buriu.

A cada minutu que pasaba, la tripulación poníase más nerviosa, el capitán daba instrucciones pa evitar perder más altor. Como l'agua arreciaba el dirixible tornóse entá más pesáu pos la tela que supuestamente tenía un tratamientu hidrorepelente amugóse finalmente contribuyendo al pesu muertu de la nave.

Lo cierto ye que les cubiertes cimeres delantreres de proa resgáronse, dexando espuestes los dos bolses que conteníen hidróxenu, el vientu y la velocidá combinada fixeron qu'estes bolses descosiérense perdiendo gas y poro, capacidá de llevante.

Pa cuando algamóse la mariña del norte de Francia, el R.100 apenes remontaba los 80 m d'altor.

Al devasar la catedral de Beauvais el R.101 tuvo a puntu de truñala y apenes consiguió degolala. Xusto nesi intre desamarró un bastiu enchente.

N'apenes 3 minutos el R.101 perdió más de 30 m d'altor, agora volaba a apenes 42 m del suelu cuando de secute la proa cargóse unos 18º y la ñariz del dirixible impactó selemente a tierra nes fuera de Beauvais, abasnóse unos 50 m y estrellóse contra un monte, l'arrastre provocó chispes y engafóse.[2]

Llapaes de más de 200 m d'altor surdieron metanes la madrugada del 5 d'ochobre de 1930 sobre l'horizonte d'esi pueblu francés.

Sobrevivieron 7 persones del total de 54 persones a bordu, munches de les víctimes morrieron encaloraes pola falta d'osíxenu que se consumió instantáneamente nel fogaral. Lord Thomson nun taba ente los vivos.

De resultes directa'l R.100 que cuntaba con meyores carauterístiques que'l R-101 foi desmanteláu tando entá nel hangar dexando a Alemaña pre-nazi como virtual dueñu de los cielos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]