Réxime cambiario

De Wikipedia

El réxime cambiario refier a un conxuntu de polítiques adoptaes per un país en cuanto al valor de la moneda. Estrémense tres tipos de rexímenes cambiarios d'alcuerdu a la so flexibilidá: tipu de cambéu fixu, bandes de fluctuación, tipos de cambéu móviles. Les mentaes polítiques impleméntense al traviés de los bancos centrales.

El conceutu nun aplica nel casu de países que nun tener una moneda propia, como por casu Ecuador, Zimbabue o la Ciudá del Vaticanu. Na Xunión Europea, los países miembros nun tienen la facultá de modificar individualmente'l réxime cambiario, que ye alministráu regionalmente pol Bancu Central Européu (BCE).

Tipos de rexímenes cambiarios[editar | editar la fonte]

Ensin una moneda nacional de cursu llegal[editar | editar la fonte]

Situación en que la única moneda de cursu llegal ye d'otru país, o'l país miembru perteneciente a una unión monetaria. Nesti réxime'l país arrenuncia al control monetariu, una y bones les autoridaes monetaries nacionales son escluyíes a la de tomar decisiones al respective de polítiques monetaries independientes.

Caxa de conversión[editar | editar la fonte]

Na caxa de conversión el réxime cambiario ta basáu nun compromisu llexislativu pol cual débese camudar la moneda nacional por una estranxera específica a un tipu de cambéu determináu, pa tal efeutu, les autoridaes emisores acepten ciertes restricciones que dexen cumplir cola so obligación llegal. Esto implica que namái s'emitirá moneda nacional sofitada por moneda estranxera y que va tar totalmente sofitada por activos esternos, lo qu'esanicia les funciones tradicionales del bancu central, como la de control monetariu y la d'emprestadora d'última instancia, y dexa poco marxe de maniobra p'aplicar una política monetaria discrecional. D'igual manera puede tenese un ciertu grau de maniobra d'alcuerdu a la rixidez del conxuntu de normes que rixan la caxa de conversión.

Otros de tipu de cambéu fixu[editar | editar la fonte]

Nun réxime de cambéu fixu o convertible el país venceya la so moneda (de manera formal o de facto), a un tipu de cambéu fixu, a una moneda importante o una Canasta de monedes; el valor ponderáu determinar teniendo en cuenta'l valor de les monedes de los principales socios comerciales o financieros. Nun réxime de tipu de cambéu fixu, el tipu de cambéu fluctúa dientro d'un marxe de menos de +/-1% en redol a un tipu central formal o de facto. L'autoridá monetaria ta dispuesta a caltener el tipu de cambéu fixu por aciu la intervención, lo que llinda'l grau de discrecionalidad de la política monetaria; sicasí'l grau de flexibilidá de la política monetaria ye mayor que nun réxime de caxa de conversión o nes uniones monetaries, una y bones el bancu central entá puede cumplir coles sos funciones tradicionales, anque con algame llindáu, y l'autoridá monetaria puede afaer el nivel del tipu de cambéu, anque con poca frecuencia.

Tipos de cambéu fixu dientro de bandes horizontales[editar | editar la fonte]

Nestos rexímenes, la moneda caltiénse dientro de ciertos márxenes de fluctuación d'a lo menos +/- 1% en redol a un tipu de cambéu central fixu o de facto. Inclúi tamién a los países que participen nel mecanismu de tipos de cambéu (MTC) del sistema monetariu européu (MTC II). El grau de discrecionalidad de la política monetaria depende de l'amplitú de la banda.

Tipos de cambéu móviles[editar | editar la fonte]

Nesti casu, la moneda ye oxetu d'axustes periódicos de pequeña magnitú, a una tasa fixa o en respuesta a cambeos de determinaos indicadores cuantitativos. La tasa de fluctuación del tipu de cambéu puede afitase teniendo en mira xenerar variaciones del valor de la moneda afeches pola inflación (“retrospectiva”) o puede establecese una tasa preanunciada menor que los diferenciales de la inflación proyeutada (“prospectiva”). Pa caltener esti tipu de cambéu flexible impónense restricciones a la política monetaria al igual que lo qu'asocede nun sistema de tipu de cambéu fixu.

Tipos de cambéu dientro de bandes de fluctuación[editar | editar la fonte]

La moneda caltiénse dientro de ciertos márxenes de fluctuación d'a lo menos +/- 1% en redol a una tasa de cambéu central afechu dacuando a una tasa fixa o en respuestes a cambeos de determinaos indicadores cuantitativos. El grau de flexibilidá del tipu cambiario depende de l'amplitú de la banda; pueden adoptase bandes simétriques en redol a un tipu central móvil o bandes que s'amplíen gradualmente con una banda de fluctuación asimétrica de les bandes cimera ya inferior (nesti últimu casu, nun hai un tipu de cambéu central preanunciado). Pa caltener el tipu de cambeos dientro de la banda esisten llimitaciones de la política monetaria, y de la mesma el so grau d'independencia depende de l'amplitú de la banda.

Flotación empobinada ensin una trayeutoria preanunciada del tipu de cambéu[editar | editar la fonte]

L'autoridá monetaria intervién viviegamente nel mercáu cambiario pa determinar el tipu de cambéu ensin comprometese con una trayeutoria preanunciada. El indicadores utilizaos pa regular esti tipu de cambéu son, polo xeneral, de calter discrecional –inclúin, por casu, el saldu de la balanza de pagos, les reserves internacionales y l'evolución del mercáu paralelu- y los axustes pueden nun ser automáticos.

Flotación independiente[editar | editar la fonte]

Nesti tipu de réxime la tasa de cambéu ta determinada pol mercáu al traviés del xuegu d'ufierta y demanda. La intervención namái tien por oxetivu moderar la tasa de variación y evitar fluctuaciones escesives del tipu de cambéu, pero nun establecer el so nivel. En principiu, la política monetaria nestos rexímenes ye independiente de la política cambiaria.

Marcu de política cambiaria[editar | editar la fonte]

Usu del tipu de cambéu como fondia[editar | editar la fonte]

L'autoridá cambiaria ta dispuesta a mercar y vender divises a determinaes cotizaciones pa caltener el valor de la moneda al nivel establecíu. Estos rexímenes tomen los rexímenes de tipu de cambéu nos que nun esiste una moneda de cursu llegal, les caxes de conversión, los tipos de cambeos fixos con y ensin bandes y los tipos de bandes móviles con y ensin bandes, cuando la tasa de fluctuación ye prospectiva.

Usu d'un agregáu monetariu como fondia[editar | editar la fonte]

L'autoridá monetaria utiliza los sos preseos pa llograr la tasa de crecedera afitada como meta pa un agregáu monetariu y l'agregáu monetariu fitu como meta convertir na ancla nominal o l'oxetivu entemediu de la política monetaria.

Marcu basáu na adopción d'oxetivos direutos d'inflación[editar | editar la fonte]

Esti marcu rique del anunciu públicu de metes numbériques a medianu plazu pa la inflación y el compromisu institucional de l'autoridá monetaria d'algamar eses metes. Tamién pueden incluyise una mayor comunicación col públicu y el mercáu sobre los planes y los oxetivos de les autoridaes encargaes de la política monetaria y una mayor responsabilización del bancu central pola consecución de los sos oxetivos d'inflación. El pronósticu d'inflación actúa (implícita o explícitamente) como oxetivu entemediu de la política monetaria,

Otros marcos[editar | editar la fonte]

Correspuende a aquellos países que nun establecieron una ancla nominal y que siguen la evolución d'un conxuntu de diversos indicadores na xestión de la so política monetaria. Tamién s'inclúin a los países de los que nun se tien una información exacta.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

NOTA:Clasificación fecha al traviés d'informes del personal del FMI y International Financial Statistics.