Lean

De Wikipedia
(Redirixío dende Purple drank)

El lean ye una bébora casero fecha con xarabe pa la tos, refrescu y duces. Tamién conocida como sizzurp o purple drank [sic], tien como ingredientes principales la codeína y prometazina del xarabe pa la tos que s'entemez con refrescos pa faela más soluble y con dulces. El color característicu lu da'l xarabe.

Efeutos[editar | editar la fonte]

Los efeutos van dende la sensación de relaxación, La codeína ye un narcóticu preparáu a partir de la goma de llograda de la Papaver qu'en grandes dosis produz sensación d'euforia, ente que la prometazina ye un antihistamínico qu'actúa como sedante. El xarabe ye relativamente inocuo cuando s'usa en cantidaes fayadices. L'usu de xarabe, cuando se toma en cantidaes debidamente prescritos, ye abondo seguro; pero la cantidá de codeína que delles persones inxeren col xarabe ye enorme, de cuenta que los efeutos son similares a los del clonazepam. Cuando se consume en grandes cantidaes provoca dilatación nes neñines, dolores estomacales y da un fuerte maréu.

Historia[editar | editar la fonte]

El sizzurp orixinóse en Houston, na década de 1960, cuando los músicos de blues bebíen Robitussin entemecíu con cerveza. Nos años 1980 y 1990 la fórmula camudó pol usu de xarabe pa la tos y Jolly Ranchers ganó popularidá na escena del rap underground. Esti cóctel volvióse popular nos 90, gracies a los cantantes de hip hop que lo presumíen como daqué prestosu. Agora, n'internet sobren páxines, videos y foros que promueven la receta pa preparar sizzurp.

Popularidá[editar | editar la fonte]

El productor de Houston DJ Screw popularizó la bébora, que ye llargamente atribuyíu como una fonte d'inspiración pal estilu de la música de hip hop. La prometazina y la codeína ganaron popularidá nel terrén del rap de Houston, onde'l músicu Big Hawk comentó que yera consumíu yá nos años 60 y los 70, aportando a utilizáu nos años 90. Debíu al usu d'esta bébora per parte de los raperos, fíxose más popular nos años 90. El so usu estendióse darréu a otros estaos del sur de Houston.

En 2004, la Universidá de Texas atopó que'l 8,3% de los estudiantes de secundaria tomaren la bébora pa llograr un altu estáu de relaxación. Drug Enforcement Administration informa dende Houston que la bébora ye más consumida nel sur de los Estaos Xuníos, particularmente en Texas y Florida

Incidentes y muertes[editar | editar la fonte]

Confírmase que causó la muerte de dellos raperos destacaos. Esta bébora que ye potencialmente grave o fatal pa quién la consume, pero sobremanera'l peligru anicia con más potencia cuando'l consumidor sufre de depresión. Esta depresión ta rellacionada col consumu de la mesma y ye un mecanismu de les consecuencies fatales que tien la bébora: paru respiratorio o cardiacu.

Pimp C, un raperu de Texas y miembru del dúu UGK, foi atopáu muertu'l 4 d'avientu de 2007, nunos de los hoteles de Hollywood, California. La oficina de forense informó que la muerte del raperu foi «por cuenta d'efeutos de la codeína y otros factores». Ed Winter, xefe asistente de la Oficina del Coronel, comentó que los niveles de la medicación yeren bien elevaos, pero non lo suficiente como pa considerar la muerte por sobredosis. Sicasí, el raperu consumía a diariu la bébora. Un asistente de la oficina del forense comentó a los medios que consumió abonda codeína como pa provocar la muerte.

Productu comercial[editar | editar la fonte]

Dellos productos comerciales llegales basaos na bébora comercializar nos Estaos Xuníos. En xunu de 2008, una compañía con sede en Houston, Texas, llanzó una bébora llamada «Drank». El productu comercial nun contién codeína o prometazina, pero afirma que tien combinación d'ingredientes a base de yerbes lo mesmo que de la hormona melatonina. Bébores similares «de relaxación» o «anti-enerxía» nel mercáu comercial usen los nomes «Purple Stuff», «Sippin Syrup» y «Lean».

Crítica[editar | editar la fonte]

Estos productos comerciales fueron criticaos por dar -y entrada a esta bébora a los mozos d'anguaño. Nuna conferencia de salú mental en febreru de 2010, el Dr. Ronald Peters, Jr., del Centru de Ciencies de la Salú de la Universidá de Texas comentó "Ellos tán tomando'l nome, y tán tratando de vendelo a los mozos. " Describió la bébora como "lo peor que vi na cai dende la creación de los pitos de carambelos".


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]