Puntos estremos d'Asia

De Wikipedia

Los puntos estremos d'Asia son aquelles llocalizaciones del continente asiáticu que, en rellación a la so posición xeográfica, altor, accesibilidá o distancia a la mariña o al mar, tienen dimensiones estremes (máximes o mínimes). Tien De tenese en cuenta que la frontera, como continentes, ente Asia y Europa (que ye la parte occidental del con-

Mapa d'Asia

tinente euroasiático), definir de delles maneres y tien distintes llendes na so parte oriental, siendo equí utilizada la que se detalla nel artículu llende ente Europa y Asia. (Ye especialmente relevante nesti sentíu la parte de Rusia que se considere Asia y cual Rusia europea, siendo utilizada como referencia la organización alministrativa de la Rusia europea).

Asia ye'l continente más grande de la Tierra y el de mayor población. La so superficie ye de 44.000.000 km² y nél habiten más de 4.000 millones de persones, que representa más de la metá de la población mundial. Atopar nel hemisferiu oriental y, casi na so totalidá, allugar nel hemisferiu norte.

Puntos xeográficos estremos[editar | editar la fonte]

Los puntos xeográficos estremos d'Asia son los siguientes: Asia (incluyíes les tierres insulares):

(dacuando, equivocadamente, méntase'l cercanu cabu Molotov, alcontráu tamién nel archipiélagu de Severnaya Zemlya (81°20′S 91°10′E / 81.333°S 91.167°E / -81.333; 91.167. Yá que l'archipiélagu de la Tierra de Francisco José considérase dacuando la llende ente Asia y Europa, sería entós el cabu Fligely, Tierra del Príncipe Rodolfo, Tierra de Francisco José, Rusia (81°50'N, 59°14'Y), que sí ye'l más septentrional de Eurasia.

Asia continental:

Puntos de mayor elevación[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Si inclúyense les islles Cocos n'Asia, entós la parte más meridional sería la islla del Sur (12°4'S).
  2. Acordies cola llinia internacional de cambéu de fecha.
  3. Les islles turques del Exéu considérense xeneralmente parte d'Europa.