Puertu de Montevidéu

Coordenaes: 34°54′04″S 56°12′35″W / 34.9011°S 56.2097°O / -34.9011; -56.2097
De Wikipedia
(Redirixío dende Puertu de Montevideo)
Puertu de Montevidéu
puertu
Llocalización
PaísBandera de Uruguái Uruguái
Departamentu Departamentu de Montevidéu
División alministrativa Montevidéu
Coordenaes 34°54′04″S 56°12′35″W / 34.9011°S 56.2097°O / -34.9011; -56.2097
Puertu de Montevidéu alcuéntrase n'Uruguái
Puertu de Montevidéu
Puertu de Montevidéu
Puertu de Montevidéu (Uruguái)
Cambiar los datos en Wikidata
Vista parcial de la badea y puertu de Montevideo.
Vista parcial del muelle d'escala.

El Puertu de Montevideo ye'l principal puertu comercial d'Uruguái. Allúgase sobre'l ríu de la Plata, na badea de la ciudá de Montevidéu, nuna importante zona de tránsitu de cargues del Mercosur.

Importancia histórica[editar | editar la fonte]

Históricamente foi'l motor impulsor del desenvolvimientu de la economía uruguaya. Gracies a que ye un puertu natural que nun precisa un periódicu dragáu yá que ye un puertu aptu pa naves de gran caláu, pudo competir col puertu de Buenos Aires. Amás, el puertu de Montevideo funciona les 24 hores del día mientres tol añu, en virtú de la escasa probabilidá de vientos o nubes qu'impliquen el zarru de les operaciones portuaries.

Como señala'l profesor Reyes Abadie, la carauterística de ciudad-puerto de Montevideo foi decisiva na conformanza de la identidá mesma del Uruguái.[1]

Puertu de Montevideo, toma aérea.

Alministración[editar | editar la fonte]

Ta dirixíu pola Alministración Nacional de Puertos (A.N.P.), organismu oficial que supervisa tolos puertos comerciales del país. Col fin de caltenelo actualizáu fuéronse ameyorando les sos instalaciones y dende el 2006 cuenta con una gran sablera de contenedores pal manexu de les cargues que lleguen y salen del mesmu.

L'autoridá Policial dientro del Puertu ye la Prefeutura Nacional Naval, quien tien xurisdicción dientro de tol Puertu de Montevideo. Lleva a cabu controles de fiscalización de tránsitu vehicular, brinda seguridá a toles instalaciones portuaries públiques y privaes, llucha contra'l Narcotráficu y Contrabandu al igual que la represión contra la delincuencia dientro del Puertu.


La vía ferrial que llega hasta ellí dexa treslladar mercaderías escontra'l restu del país. Per esa vía, y tamién por camiones que transiten pola Rambla Portuaria, lleguen al puertu les mercaderías a esportar.

Puertu llibre[editar | editar la fonte]

La normativa esistente n'Uruguái da-y el calter de "puertu llibre", polo que'l tránsitu de cargues puede ser movilizáu ensin restricciones aduaneres, nun habiendo llendes nel tiempu de duración del almacenaxe de les mercaderías, almitiéndose xeres de depósitos, reenvasado, remarcáu, clasificáu, arrexuntáu y desagrupado, afitamientu, manipuleo y fraccionamiento y exención d'impuestos a les importaciones. El puertu de Montevideo tien como gran meta convertise en puertu HUB rexonal, eso significa poner en marcha la so gran plataforma loxística pa la distribución de mercaderías na rexón.

Ciudá Vieya y Puertu de Montevideo, toma aérea.

Práuticamente un 52% de los contenedores que lleguen al puertu tán en tránsitu dende les terminales que s'atopen operando nél, d'esi total, un 90% son contenedores que se mueven escontra territoriu arxentín, tanto a los territorios más australes del vecín país como escontra la so zona norte. Países como Paraguay y Bolivia ensin salida al mar, utilicen el tresporte polimodal rexonal dende Montevideo. pa cubrir les sos necesidaes de suministru y salida de mercaderías. les ampliaciones realizaes a partir de la execución del denomináu Plan Maestru dexó l'accesu de barcos de mayores dimensiones y capacidá de carga, ampliando la operativa portuaria.

Puertu turísticu[editar | editar la fonte]

Telémetru y ancla del Graf Spee nel puertu de Montevideo.

Dende va un tiempu la empresa Buquebus opera la so propia terminal de pasaxeros fluviomarítima, pa espachar el fluxu de viaxeros que van y vienen de Buenos Aires.[2]

Puertu Montevideo, Uruguái, toma aérea

Nos últimos años ye notable l'apuerto de cruceros de pasaxeros al puertu de Montevideo. Destácase la llegada del Costa Victoria nel branu austral de 2012, que dexó l'embarque de viaxeros.[3]

La empresa Royal Caribbean manifestó interés en construyir la so propia terminal de pasaxeros.[4]

Intereses[editar | editar la fonte]

Nel predio del puertu pueden apreciase el telémetru y el ancla del acorazáu de bolsu alemán Admiral Graf Spee, que foi dinamitado y echáu a pique na badea de Montevideo en 1939.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Bárbaro Díaz; Mónica Salinas Diálogu col historiador Reyes Abadie. Consultáu'l 28 de mayu de 2012.
  2. «Terminal fluviomarítima de Buquebus». Consultáu'l 26 de marzu de 2012.
  3. «Foto de la Mariña Victoria nel Puertu de Montevideo». EL PAIS. Consultáu'l 26 de marzu de 2012.
  4. «Royal entama inversión de 40 millones de dólares nel Puertu de Montevideo». EL PAIS (26 de marzu de 2012). Consultáu'l 26 de marzu de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]