Puertu Chiapas

Coordenaes: 14°41′49″N 92°24′40″W / 14.697°N 92.411°O / 14.697; -92.411
De Wikipedia
Puertu Chiapas
Alministración
Tipu d'entidá puertu
Xeografía
Coordenaes 14°41′49″N 92°24′40″W / 14.697°N 92.411°O / 14.697; -92.411
Puertu Chiapas alcuéntrase en Méxicu
Puertu Chiapas
Puertu Chiapas
Puertu Chiapas (Méxicu)
Altitú 1 m
Cambiar los datos en Wikidata

Puertu Chiapas, enantes conocíu como San Benito y entá denomináu Puertu Maderu,[1] ye una población y puertu allugáu nel estáu mexicanu de Chiapas, sobre la mariña del Océanu Pacíficu na zona sur de Soconusco, pertenez al conceyu de Tapachula. Allugáu específicamente a 30 Km. aproximao de la Ciudá de Tapachula de Córdova y Ordóñez. D'alcuerdu a les sos coordenaes alcontrar ente los paralelos 14 °32’ 24’ ’ y 17°59’08 ’ ’ de latitud norte, los meridianos 90°20'32’ ’ y 94°07’13 longitud Oeste Costa Suroeste del Océanu Pacíficu.

Anguaño ye consideráu como unu de los 16 principales puertos d'altor de Méxicu, yá que empieza a tener una actividá económica d'esportación.

Amás d'eso Puertu Chiapas ufierta a quien busquen un contautu cercanu a un mundu místicu, exóticu y natural, la puerta a un llugar máxicu con fascinantes percorríos de la zona, esfrutando d'inigualables guapures naturales, turismu alternativu, ecoturismo y arqueoloxía.

Historia[editar | editar la fonte]

Enantes conocíu como "San Benito" foi creáu mientres los años del porfiriato, mientres estos construyó'l primer malecón de madera. Por que mientres el postreru terciu del sieglu XX llantaren los cimientos de lo que pa principios de la década de los 70', fora impulsáu sol gobiernu de Manuel Velasco Suárez con obres que quedaron inconclusas, so esti estáu foi reinaugurado nel añu de 1975 y llamáu sol nome de "Puertu Maderu", que col pasu del tiempu foi quedando abandonáu y les poques inversiones resultaben desfavorables pal so aprovechamientu. Pasando unu tres otru gobiernu quedó nel olvidu y la desgracia, por cuenta de que la mayoría de les inversiones quedaben solamente nel centru del estáu de Chiapas, esto condució a que 30 años dempués mientres el gobiernu del presidente de la república Vicente Fox Quesada y del gobernador del estáu Pablo Salazar Mendiguchía fixérase una gran inversión pa la so restauración de 700 millones de pesos, que marco l'entamu de les inversiones, dicha restauración empecipio nel añu 2001, pero por motivos del Furacán Stan nel 2005 este foi utilizáu pal suministru de productos a Tapachula mientres la continxencia, pal 2006 la restauración remató cola so apertura como terminal de cruceros, terminal de muelles de pesca, el día 9 de febreru de dichu añu cola llegada del cruceru "The World", y les siguientes pallabres del gobernador Pablo Salazar Mendiguchía:

"Bien merecía Chiapas esti puertu. La so apertura ye una prueba más de que tamos nel mundu y sabemos faía onde diriximos. Puertu chiapas significa adelantu, certidume nel destín de la nuesa tierra, apertura a los mercaos pa los nuesos productos, y tamién, poques gracies, pa la nuesa ufierta cultural. Per esti mar va dir la cazumbre chiapaneca que va llegar a remotes tierres y va dar testimoniu de lo que somos: un pueblu de paz y de creatividá"

Anguaño atópense rematando la construcción del malecón, col cual pretende impulsase el turismu y xenerar una meyor economía.

tamién per mediu d'esta construcción, tiense como oxetivu crear una zona de proteición y amortiguamientu ente'l mar y la población.

sicasí non tou foi bonu yá que al realizase la construcción, desallugar a los dueños de les palapas que s'atopaben ende, tamién se baltaron delles construcciones como la casa de la cultura, la cancha de fútbol y la biblioteca, que yera tamién utilizada como salones de clases pa los estudiantes de inea.

Infraestructura[editar | editar la fonte]

Puertu Chiapas n'infraestructura cunta con:

  • Terminal de Cruceros Terminal de muelles de pesca *

Restaurant

  • Baños y vestidores
  • Estacionamiento
  • Vialidades d'accesu y salida
  • Área de desembarque *

Edificiu Principal

  • Planta de tratamientu d'agües residuales
  • Instalaciones de Herdez
  • Instalaciones de Pemex
  • Balnearios
  • Vistoses sableres
  • Restaurantes
  • Universidad (UNACH)
  • malecon

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Institutu Nacional d'Estadística, Xeografía ya Informática. «Archivo históricu de llocalidaes». Consultáu'l 30 de mayu de 2008 de 2008.

Fuentes[editar | editar la fonte]