Puertu

De Wikipedia
(Redirixío dende Puertos)
Puertu
arquiteutura
Cambiar los datos en Wikidata

El puertu ye, por estensión, aquel espaciu destinao y empobinao especialmente al fluxu de mercancíes, persones, información o a dar abrigu y seguridá a aquelles embarcaciones o naves encargaes de llevar a cabu diches xeres. Dientro de los puertos marítimos pueden estremase aquellos empobinaos a la carga y descarga de contenedores; de mercancíes de distintu tipu, especialmente los pesqueros; al depósitu d'embarcaciones de recréu (puertos deportivos) o otros. Los puertos, coles mesmes, pueden clasificase dientro d'otres categoríes, como según l'usu civil o militar, el caláu del que dispongan: puertos d'agües fondes, superior a los 45 pies (13,72 m), etc.

Clasificación zonal del puertu[editar | editar la fonte]

Dende'l puntu de vista funcional, les obres y les instalaciones d'un puertu pueden clasificase pol so allugamientu. Asina, estrémense cuatro zones distintos:

  1. La <o>zona marítima</o> destinada al barcu, y na que se disponen les obres d'abrigu que protexen la zona d'atraques del aguaxe esterior, constituyíes fundamentalmente polos diques; les obres d'accesu que faciliten l'accesu del barcu al puertu en condiciones de seguridá, garantizando la so maniobrabilidad, anchor y caláu fayadizos. Ente elles tán la señalización (radar, faros, balices, radiofaros, boyes, etcétera), los diques d'enriamientu, canales dragaos, escluses; los espacios de fondio (radas) cola función de caltener el barcu n'agües seles, ensin apexar el tráficu, a la espera de la so vez d'atraque nos muelles; y les dársenes que constitúin la superficie d'agües abrigaes aptes pa la permanencia y operación de los barcos (de marea o de flotación, según tean o non sometíes a l'acción de les marees).
  2. La <o>zona terrestre</o>, destinada fundamentalmente a la mercancía, inclúi la superficie d'operación terrestre constituyida polos muelles, qu'amás de facilitar l'atraque y amarre de los barcos, sirven de soporte al utillaje y d'atroxu provisional de mercancíes; y los depósitos qu'amás d'afaer un espaciu a les mercancíes, sirven de regulación de los fluxos marítimu-terrestres.
  3. La <o>zona d'evacuación</o>, destinada al tresporte terrestre, na que se debe estremar les víes d'accesu al puertu dende la rede de carreteres xeneral, les de circunvalación o repartida y les de penetración a la parte d'operación terrestre, coles sos árees de maniobra y estacionamiento.
  4. Dacuando puede allugase nos puertos una <o>zona d'asentamientu d'industries básiques</o>: siderurxes, estelleros, petroquímiques, refineríes, etc. En dellos casos foi necesariu crear puertos puramente pal so serviciu, como'l casu del puertu esterior de Huelva, empobináu a la industria petroquímica.

Servicios emprestaos[editar | editar la fonte]

El conxuntu de servicios qu'empresta un puertu pueden clasificase en función del ámbitu al que van destinaos.

Servicios al barcu Ente los

servicios al barcu inclúyense: la conseña, el practicaje, el remolque, el avituallamiento, la carga de combustible (n'inglés, bunkering), la descarga de "sloop" (residuos de la llavadura de tanques), la recoyida de basures, los arreglos y caltenimientu, etc.

Servicios a la mercancía

Pa los servicios a la mercancía inclúyense: la conseña, la estiba, l'aduana, la sanidá, la vixilancia, los servicios comerciales de los transitarios, consignatarios y otros axentes.

Servicios al tresporte terrestre

Los servicios al tresporte terrestre son los de representación, actividaes de transbordo y manipulación de mercancíes.

Otros servicios

Pa terminar, l'apartáu de servicios varios, ente los que s'atopen los seguros, los bancarios, los mercantiles, los de comunicación, etc.

Tipos especiales de puertu[editar | editar la fonte]

Vista del Puerto Viejo, unu de los puertos deportivos de la ciudá de Marsella.

Los puertos deportivos son aquellos especialmente dirixíos a abrigar mientres estancies más o menos enllargaes o sirvir de base a les embarcaciones de recréu, que pol so usu irregular tienen de pasar estancies enllargaes en zona d'amarre o en dique secu. Poles necesidaes a cubrir d'estos puertos, suelen presentar carauterístiques estremaes al respective de los puertos mercantes o tradicionales como zona de varaderu, dique secu, atarazanas o la esistencia de restoranes, tiendes y otros servicios enfocaos a una vecería de ciertu poder adquisitivo.

Los puertos o partes de los puertos que s'encarguen especialmente de la construcción o arreglu de buques son los estelleros con instalaciones particulares d'esti tipu. Suelen ser representativos de los estelleros la esistencia de grandes grúes, diques secos o diverses zones de botadura pa buques de distintu tamañu.

Puertu pesqueru d'Isla Cristina, nel suroeste d'España.

Aquellos encargaos del manexu de mercancíes perecederes y especialmente los destinaos a la descarga del pexe, los puertos pesqueros, contienen nes sos instalaciones edificios empobinaos a la compraventa d'estes mercancíes, les rules. Estos puertos, al ser llugar d'orixe pa la entrada nel mercáu d'estos productos tienen de dotase de la infraestructura loxístico y mercantil pa distribuyilos a les zones de consumu.

Museos[editar | editar la fonte]

Ente museos portuarios y museos navales esiste una amplia representación internacional d'esti tipu de museos, llamando l'atención museos navales en llugares alloñaos del mar como'l muséu Naval de Madrid o otros que pola so tradición secular merecen mención como les Atarazanas Reales de Barcelona o'l Muséu Marítimu Nacional de Greenwich.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]