Puerto Píritu

Coordenaes: 10°04′N 65°03′W / 10.07°N 65.05°O / 10.07; -65.05
De Wikipedia
Puerto Píritu
Alministración
PaísBandera de Venezuela Venezuela
Estáu federáu Anzoátegui
Conceyu Municipio Fernando de Peñalver
Tipu d'entidá ciudá
Códigu postal 6022
Xeografía
Coordenaes 10°04′N 65°03′W / 10.07°N 65.05°O / 10.07; -65.05
Puerto Píritu alcuéntrase en Venezuela
Puerto Píritu
Puerto Píritu
Puerto Píritu (Venezuela)
Altitú 8 m
Demografía
Población 25 981 hab. (2013)
Porcentaxe 100% de Municipio Fernando de Peñalver
100% de Anzoátegui
0.09% de Venezuela
alcaldias.com…
Cambiar los datos en Wikidata

Puerto Píritu ye una ciudá venezolana, capital del municipio Fernando de Peñalver, allugada al oeste del Estáu Estáu Anzoátegui, forma xunto a la ciudá de Píritu y los poblaos y caseríos d'esi conceyu, la conurbación urbana más importante del oeste del estáu. Atopar a 46 km del centru de Barcelona, la capital del Estáu, a un altor que varia dende los 2 msnm na mariña de Puerto Píritu hasta los 44 msnm nel sector La Fragua, na mariña central de Anzoátegui. Tien una población de 71 271 habitantes, que xunida a les poblaciones de Píritu, Pueblo Viejo y El Tejar, llega a 105 000 habitantes nel añu 2016.

L'actual Puerto Píritu foi fundada en 1513 como El Manglar, inda caltién edificaciones coloniales nel centru de la ciudá. El turismu, la pesca y el comerciu son les principales fontes d'ingresos de Puerto Píritu.

Puerto Píritu ye una zona turística por excelencia. Al igual que les otres ciudaes, ye una de les ciudaes más importantes del Estáu Anzoátegui dempués de Barcelona, Puerto La Cruz, Lechería, El Tigre, Anaco y Cantaura, por cuenta de les escepcionales condiciones xeográfiques que dispón ente les que destaquen formoses sableres y llagunes. Esta rexón carauterizar por tener una escasa vexetación en contraste con amplies zones de sableres que son frecuentaes principalmente por visitantes nacionales.

La so cercanía al más importante complexu petroquímico d'América como lo ye José y el bulevar Fernández Padilla cola so vista marino y estenso sablera y zona comercial, asina lo confirmen, al igual que'l sol, quien nunca paeciera despintase pa los amantes de los frutos de mar de la zona, onde sería tou un pecáu nun enfrescase pelos llaos del Paséu Miranda, la Plaza Bolívar, la Ilesia de La nuesa Señora de los Desamparaos y la llaguna, pa mercar artesanía, almirar a los flamingos y el deséu de volver a la so esta tierra encantada.

Cai de Piritu

Puerto Píritu y Píritu son dos conceyos independientes, onde esisten 2 alcaldes pa cada unu d'ellos, nos actuales momentos nun hai disputes territoriales más que les llendes de cada conceyu. Nun se plantegó faer un solu conceyu hasta agora.

Historia[editar | editar la fonte]

Sablera
Sablera de Puerto Píritu

L'actual Puerto Píritu foi fundada en 1513 como El Manglar, anque foi abandonada al poco tiempu, al fundase la so vecina Píritu en 1566. Los capuchinos intentaron establecese delles vegaes na zona mientres 1569 y 1623, fracasando delles vegaes. Cola llegada en 1652 de los misioneros franciscanos a la zona, la mesma foi'l puntu d'entrada y partida de la colonización evanxelizador y poblador del actual Estáu Anzoátegui mientres los sieglos XVII y XVIII. Puerto Píritu empecipió la so hestoria con identidá propia a mediaos del sieglu XIX. Gracies a munches families margariteñas, esi pueblu convertir nel gran puertu comercial de salida de los productos de los llanos guariqueños y de la cuenca del ríu Unare al puntu tal que yá pa 1928 yera capital de distritu como lu ye na actualidá del Conceyu Peñalver.

Güei Puerto Píritu ye una ciudá progresista por ser una potencial zona residencial y turística.

El 14 de xunu de 2014 inauguróse'l Grupu Scout Unare de Puertu Piritu, allugáu nel Infocentro del paséu de los Pescadores. Esta iniciativa de llevar el Escultismu a Puertu Piritu foi de la Familia Noriega; yá son más de 50 los integrantes rexistraos formalmente.

Anguaño Puerto Píritu creció per mediu de la nueva autopista Gran Mariscal d'Ayacucho y les nueves urbanizaciones nel sector Les Isletas; a mediu o llargu plazu Puerto Píritu va ser una gran ciudá del Oeste del Estáu Anzoátegui.

El Faru de Puerto Píritu
Sablera de Puertu Piritu
Sablera de Puerto Píritu
Atapecer de Puertu Piritu
Atapecer de Puertu Piritu
Centro de Puertu Piritu
Centru de Puertu Piritu

Nos medios[editar | editar la fonte]

Puerto Píritu foi usáu como referencia na telenovela de RCTV "La mio Gorda Bella" mientres la so tresmisión en 2003, cuando por esixencies del llibretu realizaron un viaxe ellí los personaxes de Chiquinquirá Lorenz (Norkys Batista) y Franklin Carreño (Jerónimo Gil).

Tamién se cunta con diversos medios de comunicación en radio y televisión.

Llugares d'interés[editar | editar la fonte]

Sablera de Puerto Píritu, principal fonte de turismu.
  • C.C. Royal Plaza: Ye unu de los centros comerciales de la ciudá que s'atopa pola llaguna de Puerto Píritu, ta a una corte a la Plaza Bolívar. El centru comercial contién Cyber, restoranes, Xuegos de Sports Chigre, tiendes de ropes, bancu y tamién el cine conocidamente el Cine Royal.
Faru de Puerto Píritu de nueche.
  • El Faru: Ye unu de los llugares que se visita con más frecuencia nesta formosa ciudá, cuenta con variaes tiendes, que cubren toles tos necesidaes. Consideráu unos de los iconos que representen esta población.
  • Sablera de Puerto Píritu: Principal atraición turística de Puerto Píritu, onde puede esfrutase de les formoses agües del mar Caribe. Numberoses families vienen visitala, y munches hanse quedáu a vivir nesta ciudá.
  • Llaguna de Puerto Píritu: Tien formosos paisaxes de flora y fauna. Los paisanos practiquen la pesca nes sos agües y nella atopa'l Mercáu Municipal y un muelle d'embarcaciones que viaxen a les conocíes Isletas de Puerto Píritu.
Les Isletas
Les Isletas
  • Isletas de Puertu Piritu: Ye una de les islles del Estáu, atopar pel norte de la Ciudá. Son 2 islles que son Piritu Adientro y Piritu Fuera, tien unes llindes sableres cristalines y un pozu d'azufre que'l turista va poder esfrutar y un faru que ta a la fin de la isla que puede apreciar l'altor y ver tola isla, les embarcaciones garrar na Llaguna de Puertu Piritu que van direutu a les Isletas.
Planta Petrolera PDVSA
Complexu Criogénico Jose na autopista ente Piritu y Barcelona.
  • Complexu Criogénico de Jose: Ye la refinería más importante del estáu. Atopar ente Piritu y Barcelona, onde se produz el petroleu y el coque, un deriváu del petroleu.

Aveníes[editar | editar la fonte]

  • Avenida Fernando de Peñalver: Ye la principal avenida de la ciudá, comunica'l centru de la ciudá col pueblu de Píritu y otres poblaciones como Pueblo Viejo. Nella allúgase l'Hospital Tipu I Pedro Gómez Rolingson, el IUTEPAL, colexos, supermercaos, hoteles y diversos comercios. Empecipia na Ponte de Piedra de Píritu y remata nel Cascu Central de Puerto Píritu.
  • Avenida Llaguna Azul: Conocida como la Principal del Tejar, ye l'avenida con más comercios y la más transitada de la zona, por ser la única que percuerre dambes poblaciones d'este a oeste. Nella allúgase'l Terminal de Pasaxeros, la Plaza del Estudiante y una gran variedá de carniceríes y abastos. Empecipia na Carretera Troncal 9, al altor del arcu del Tejar y remata na Ponte de Piedra.
  • Avenida Francisco de Miranda: Conocida como Boulevard Fernández Padilla, ye la única avenida que bordia'l mar Caribe, al altor de Puerto Píritu. Nella allúguense hoteles, discoteques y restoranes. Na so parte más baxa allúgase'l Mercáu Municipal y na so parte más alta'l Llicéu Naval. Empecipia nel cai de les Isletas y remata nel Sector Santa Rosa.
  • Avenida José Antonio Anzoátegui:
Puertu Piritu de nueche
Puertu Piritu de nueche
Semeya drone de Pto. Piritu
Semeya drone de Pto. Piritu
Boulevard Francisco de Miranda
Boulevard de Puertu Piritu

Clima[editar | editar la fonte]

El clima de Puerto Píritu ye calorosu, con temperatures xuben los 30 °C mientres el día y pueden baxar hasta 20 y 18 °C mientres la nueche.

  Parámetros climáticos permediu de Puerto Píritu, Venezuela 
Mes Xin Feb Mar Abr May Xun Xnt Ago Set Och Pay Avi añal
Temperatura máxima media (°C) 29.0 28.7 30.5 32.2 32.8 35.0
Temperatura mínima media (°C) 17.2 17.0 18.5 18.9 22.0 22.1
Precipitación total (mm) 7.6 2.5 2.5 Error d'espresión: Operador < inesperáu
Fonte: [The Weather Channel Interactive, Inc.] Marzu de 2009

L'altitú de la ciudá ye de 8 msnm.

La ciudá allugar nuna llatitú de 10º03'43" N y un llargor de 65º02'42" O.

Universidaes[editar | editar la fonte]

  • Bolivarianas
UNEFA
  • Privaes
IUTA
IUTEPAL

Colexos[editar | editar la fonte]

  • Bolivarianos
Llicéu Naval GD José Antonio Anzoátegui
U.E.N. Bicentenariu del 5 de xunetu de 1811 (Les Isletas)
U.E.N. José Francisco Laya
U.E. Pedro Rolingson Herrera (Píritu)
U.E. Colexu Cecilio Acosta
  • Privaos
U.E.P. Institutu Educativu Puerto Píritu
U.E.P. Colexu Can-Tim (El Tejar)
U.E.P. Madre Candelaria (El Tejar)
U.E.P. Santa Rosalía de Palermo
U.E.P. Cristu de José :U.E.P.

Batalla de Santa Inés

U.E.P. General Matías Alfaro
  • Escueles Públiques
U.E. Pedro Celestino Muñoz (Píritu)
U.E. Cayaurima
U.E. Francisco Fajardo (El Tejar)
U.E. Ezequiel Zamora :U.E.B.

Vista al Mar

Tresporte[editar | editar la fonte]

Bus Piritu
Bus Piritu, nuevu tresporte que traviesa tola ciudá.
  • Tresporte: Anguaño Puerto Píritu tien delles llinies de carros que percuerren tola ciudá y comunicar con otros poblaos, son 7 llinies, 4 percuerren la ruta Boulevard - Los Cocales hasta les Isletas o la Urb. Abogaos y les otres 2 llinies son del Tejar hasta Campu Llindo, depende'l color del cascu, porque dalgunos van a Los Olivos y l'otru a Campu Llindo 3. Tamién na Ciudá atopa'l terminal de pasaxeros que ta allugáu na avenida Llaguna Azul de Piritu, del que parten carros o autobuses que salen a Barcelona, Clarines, Valle de Guanape, Boca de Uchire, Onoto, Zaraza, Caracas y Autobuses Nacionales como espreso Occidente o lo llanos que salen a Maracaibo, Valencia, Barquisimeto y Valera.
  • Víes d'accesu: Per carretera atópase aproximao a tres hores y media de Caracas, a 15 minutos de Clarines, 45 minutos de Boca de Uchire y per l'autopista a 25 minutos de la ciudá de Barcelona.

Gastronomía[editar | editar la fonte]

Na ciudá produz un tipu de quesu venezolano denomináu "piriqueso", siendo ésti una combinación de dos quesos venezolanos n'unu. Presenta una testura nidio y cremoso, ye daqué elásticu y de color mariellu claro, esti manxar lácteo, ellaboráu por maestros artesanos nes fábriques de la familia Canache, debe'l so nome al desglose de Piritu y Quesos. Anguaño los artesanos estendieron los sos productos a poblaciones vecines, mejorandolos hasta llevalos a una talla gourmet, ente los que podemos atopar esquisita mozzarella saborizada y les tradicionales piricremas.

Ciudaes hermanes[editar | editar la fonte]

Política y gobiernu[editar | editar la fonte]

Alcaldes

Periodu !Alcalde !Partíu Políticu/


Alianza !% de votos

Notes
1996 - 2000 Francisco José González AD 31,46 Segundu alcalde so eleiciones direutes
2000 - 2004 Francisco José González AD 37,25 Reelecto
2004 - 2008 Francisco José González AD 48,14 Reelecto
2008 - 2011 Axel Rodríguez PSUV 35,12 Tercer alcalde so eleiciones direutes (destituyíu del so cargu por corrupción)
2011 - 2013 Antonio Brasiccott AD 35,12 (alcalde Interín tres la destitución del alcalde Axel Rodríguez)
2013 - 2017 Jhonny Gagarin Dib PSUV 54,35 Cuartu Alcalde so eleiciones direutes
2017-

2021

Jhonny Gagarin Dib PSUV 45,43 Reelecto

Referencies[editar | editar la fonte]