Puerto Chacabuco

Coordenaes: 45°27′42″S 72°48′49″W / 45.4616°S 72.8135°O / -45.4616; -72.8135
De Wikipedia
Puerto Chacabuco
Alministración
PaísBandera de Chile Chile
Rexón Rexón d'Aisén del General Carlos Ibáñez del Campo
Provincia Aysén (es) Traducir
Comuña Aysén (es) Traducir
Tipu d'entidá pueblo de Chile (es) Traducir
Xeografía
Coordenaes 45°27′42″S 72°48′49″W / 45.4616°S 72.8135°O / -45.4616; -72.8135
Puerto Chacabuco alcuéntrase en Chile
Puerto Chacabuco
Puerto Chacabuco
Puerto Chacabuco (Chile)
Superficie 1.59 km²
Altitú 29 m
Demografía
Población 1239 hab. (2017)
Porcentaxe 100% de Aysén (es) Traducir
100% de Aysén (es) Traducir
100% de Rexón d'Aisén del General Carlos Ibáñez del Campo
0.01% de Chile
Densidá 779,25 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Puerto Chacabuco ye un pueblu y puertu chilenu allugáu na Rexón d'Aysén. Ye'l puertu principal de la rexón d'Aysén y ye alministráu pola comuña de Puerto Aysén, provincia d'Aysén. A una distancia averada de 15 km de la ciudá de Puerto Aysén, tien una población cercana a los 1600 habitantes aproximao. La economía básase principalmente de l'actividá portuaria, pesca, cultivos marinos y na amontada actividá turística, al traviés del ecoturismo y la pesca deportiva.

Historia[editar | editar la fonte]

L'Armada de Chile nel añu 1870, empecipia una espedición hidrográfica de la rexón d'Aysén, pa lo cual, dispunxo'l desplazamientu de la Corbeta Chacabuco, al mandu del capitán de fragata Enrique Simpson Baeza.

L'oxetivu de la espedición foi arrexuntar información y llevantar planos de la zona que contempla los archipiélagos de les Guaitecas y de los Chonos, el ríu Aysén, les canales de la Patagonia y el ríu Santa Cruz.

El 26 de febreru de 1870, la corbeta Chacabuco recaló en Puerto Pérez nel fiordu d'Aysén, allugáu nel área de los Castros Cinco Hermanes (güei Monumentu Natural Cinco Hermanes).

El 1 de marzu, gazapa dende la corbeta, la falúa Nᵘ1 al mandu del comandante Simpson, acompañáu pol teniente 2º Francisco F. Salas y el guardiamarina Juan M. Simpson, más 14 homes de tripulación. Asumen como xera esplorar el fondu del fiordu d'Aysén, buscar un fondeadero y esplorar el ríu que desagua na cabeza del fiordu.

El 5 de marzu, Simpson afaya una badea apropiada pal so buque, a la que denomina "Puerto Chacabuco". Na nueche del mesmu día, efeutuó'l so regresu al buque. “El 13 de marzu zarpó a puertu Chacabuco, fondiando na badea mientres la tarde”.

Accesu[editar | editar la fonte]

Esiste una vía d'accesu marítima, al traviés de ferry. Amás cunta con una ruta per vía terrestre, pela Ruta CH-240, que xune les ciudaes de Coyhaique y Puerto Aysén y Puerto Chacabuco.

Xeomorfoloxía[editar | editar la fonte]

A nivel rexonal, Puerto Chacabuco agospiar nel marxe NE de la Rexón Patagónica y Polar del Islandsis Antárticu. Llocalmente, esta llocalidá, allugar na subrexón morfolóxica de los Cordales Patagónicas Orientales con Ríos y Llagos de Control Teutónicu y Fundimientu (Börgel, 1983), sobre'l Cordal de los Andes sol efeutu estructurador de la tectónica y modelador de la intensa actividá glacial cuaternaria. Reconozse una unidá morfoestructural, como ye'l Cordal Principal, correspondiendo a los cumes más altos del área (> 2.000 m s.n.m.). Les roques aflorantes correspuenden a plutones graníticos.[1]

Clima[editar | editar la fonte]

El Clima predominante nesta zona ye'l marítimu templáu-fríu y lluviosu. Caracterízase porque la temperatura permediu del mes más templáu ye inferior a 14º C, los mínimos medios ivernizos pueden baxar debaxo de los 0 °C, hai más de cuatro meses con temperatures sobre los 10 °C y les precipitaciones añales son cercanes a los 3.000 mm, productu de los vientos xeneraos por altes presiones, que provienen principalmente dende l'oeste (Westerlies), cargaos de mugor nel so llargu trayeutu oceánicu descarguen gran parte d'ésta nes fasteres de barloventu (Romero, 1985).[2]

Flora y fauna[editar | editar la fonte]

El predominiu nesta zona ye la rexón vexetal del Monte magallánico siempres verde, Trátase d'una selva siempres verde, que s'instala onde les precipitaciones son cimeres a 2.000 mm. Les especies dominantes son Nothofagus betuloides (coigue de Magallanes), Drimys winteri (canelu), Maytenus magellanica (lleña duro), Pilgerodendron uvifera (ciprés de les Guaitecas) y Austrocedrus chilensis (ciprés del Cordal), Luma apiculada (Arrayán). Nesti monte tamién se desenvuelve gran cantidá de mofos, liquen y felechos amás de arbustos tales como Berberis ilicifolia (chelia), Berberis microphylla (calafate), Fuchsia magallánica (Chilco) y Ribes magellanicum (alzaparrilla).

La fauna presente nesti sector de la cuenca, que correspuende al lladral oriental del Cordal Principal, componer del puma del Sur (Puma concolor magellanicus) y nes partes inaccesibles queden inda dellos exemplares de huemul (Hippocamellus b. bisulcus).[3]

Importancia del puertu[editar | editar la fonte]

Buque de carga alemán Lechstein nel puertu de Chacabuco - 1960

Ye'l puertu marítimu más importante de la rexón d'Aysén, yá que a esti puertu ye posible aportar dende Puerto Montt (Rexón de Los Lagos), dexando'l movimientu de vehículos llixeros, pesaos y el tresporte de carga, yá que anguaño nun esiste una carretera qu'una direutamente la rexón d'Aysén col restu del país.

Per otra parte, Puerto Chacabuco contribúi al desenvolvimientu de la rexón d'Aysén como plataforma de sofitu a les empreses de salmonicultura establecíes con centros acuicolas pal cultivu y la producción de salmónidos.

Tamién dexa conectividad marítima de cargues por productos d'importación; esportación; cabotage y turismu, al traviés de buques porta contenedores; graneleros y de pasaxeros.

Turismu[editar | editar la fonte]

Dende'l puertu ye posible embarcase en dalguna motonave de turismu, que realicen el percorríu puertu Chacabuco - Laguna San Rafael, viaxe que puede tomar un par d'hores dependiendo del tipu d'embarcación en que se realice'l percorríu.

Tamién esiste la posibilidá de conocer la redolada del sector, esistiendo distintes entindades privaes que cunten con parques ecolóxicos, que pueden percorrese a cuerpu, per innumberables senderos, so montes húmedos y arrodiaos d'una gran cantidá animales xabaces típicos de la zona.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 6 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 6 d'ochobre de 2013.
  2. 2,0 2,1 «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 6 d'ochobre de 2013. Consultáu'l 6 d'ochobre de 2013.
  3. 3,0 3,1 «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 12 de febreru de 2012. Consultáu'l 12 de febreru de 2012.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]