Pueblos líbicos

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Líbicos representaos polos exipcios.

Los líbicos (o libios antes de designar a los habitantes de l'actual Libia) yeren un conxuntu de pueblos qu'habitaben en África del Norte antes de la llegada de los fenicios (ente'l Atlánticu y Tripolitania). Yeren los ancestros de los actuales pueblos bereberes.[1] Les poblaciones líbicas tuvieron so la dominación feno-púnica, dempués sometíos polos romanos, anque en parte taben marxinaos y/o aculturizados. Fálase amás n'ocasiones de libofenicios (o libiofenicios) pa denominar a estes poblaciones que s'entemecieren (por aciu matrimoniu intercomunitario o aculturación).

Oríxenes[editar | editar la fonte]

El so nome esplicar pol usu del nome «Libia»:

los griegos denominaron Libia a África, y el mar d'enfrente, Líbico.

El términu griegu Libyh derivaba d'un pueblu establecíu en Cirenaica y nel delta del Nilo, los libos; el términu foise estendiendo pasu ente pasu a tol continente.

Estos pueblos seríen la mayoría orixinarios d'África oriental (lo qu'esplicaría'l venceyu etimolóxicu colos libus) con apurras bien precoces de poblaciones al empar negroides (llegaos del sur) y de leucodermos (llegaos del norte).[2]

Reproducción d'un libiu pintáu na tumba de Seti I.

Esisten representaciones de líbicos en dalgunos frescos exipcios como los de la tumba de Seti I: ver a cuatro libios (leucodermos) vistíos con llargues ropes coloriaes, con tatuaxes, y plumes de páxaros na cabeza.[3]

Diversidá de pueblos[editar | editar la fonte]

La mención más antigua sobre los pueblos líbicos data del sieglu V a. C., na obra de Heródoto:[4] l'historiador de Halicarnaso remembra un ensame de pueblos autóctonos, nómades, seminómades, inclusive sedentarios. El idioma líbico y la cultura paecíen crear una cierta unidá ente estos pueblos, aun así pueden identificase dos grupos nes poblaciones líbicas:

Estos diversos pueblos líbicos taben entamaos d'una manera xeneralmente tribal con un xefe o un rei al frente, sicasí, dalgunos como los mauros y masilios supieron desenvolver una organización más ellaborada.

Polisemia del términu libios»[editar | editar la fonte]

El términu libios» designó a otros pueblos según el puntu de vista cultural y la dómina:

  • En Antigua Grecia, yera utilizáu pa denominar o bien al conxuntu de los habitantes d'África del Norte, o bien a una parte d'ellos.
  • A partir del sieglu V a. C., el nome de Libia referir al conxuntu de les tierres conocíes del continente africanu, cuidao que les acepciones de los términos libios» y «líbicos» difieren. Los exipcios y los hebreos utilizaben la pallabra libios pa referise a los pueblos costeros asitiaos ente Exiptu y Siria, ente que los griegos aplicaben esta denominación a los habitantes que vivíen nel interior de Cirene.[6]
  • Anguaño, los libios son los ciudadanos de Libia.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Notes y referencies[editar | editar la fonte]

  1. Gabriel Camps, « L'anicie deas berbères», Islam: société et communauté. Anthropologies du Mahgreb, dir. de Ernest Gellner, Les Cahiers CRESM, éd. CNRS, París, 1981.
  2. Esta ye la tesis de Jean-Marie Lassère en Allugue Populus, 1977.
  3. Representación na tumba de Seti I
  4. Heródoto, Hestoria, llibru IV
  5. Estos nomes son citaos por autores como Heródoto, Pomponio Mela o Estrabón
  6. (2006) L'Afrique romaine: 69-439 (en francés). Atlande, 286. ISBN 978-2350300023.

Bibliografía[editar | editar la fonte]


 

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Pueblos líbicos