Provincia de Bujará

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar
Provincia de Bujará
Bandera d'Uzbequistán Uzbequistán
Alministración
País Bandera d'Uzbequistán Uzbequistán
ISO 3166-2 UZ-BU
Capital Bujará
Xeografía
Coordenaes 40°10′00″N 63°40′00″E / 40.166666666667, 63.666666666667Coordenaes: 40°10′00″N 63°40′00″E / 40.166666666667, 63.666666666667
Buxoro Viloyati in Uzbekistan.svg
Superficie 39400 km²
Llenda con Provincia de Navoi, Provincia de Kashkadar, Provincia de Corasmia y República Autónoma de Karakalpakia
Altitú media 206 m
Demografía
Más información
www.buxoro.uz/index.php?Lang=en
Cambiar los datos en Wikidata

Bujará (en uzbeku: Бухоро вилояти, Buxoro viloyati) ye una de los dolce provincies que, xuntu cola república autónoma Karakalpakia y la ciudá capital Taskent, conformen la República de Uzbekistán. La so capital ye la homónima Bujará. Ta allugada nel centru-sur del país, llindando al norte con Navoi, al sureste con Kashkadar, al suroeste con Turkmenistán y al noroeste con Karakalpakia. Con 39 400 km² ye la tercer entidá más estensa —por detrás de Karakalpakia y Navoi— y con 35 hab/km², la tercera menos densamente poblada, per delantre de Karakalpakia y Navoi, la menos densamente poblada.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La provincia de Bujara cubre una superficie de 39.400 km², y tópase asitiada al suroeste de Uzbekistán. Fai frontera con Turkmenistán al suroeste, según cola provincia de Navoi al este, Jizzakh al sureste, Corasmia al noroeste n'apenes un curtiu tramu, y la República de Karakalpakia al noroeste. El desiertu de Kyzyl Kum abarca gran parte del so territoriu.

El territoriu de la provincia ye ricu en depósitos de gas natural y petróleu. Del so suelu estrayer amás grafitu, mármol, granitu, yelsu, azufre, cal, según otros materiales usaos pa la manufactura de materiales de construcción.

Demografía[editar | editar la fonte]

La población de la provincia de Bujara ye de 1.534.900 habitantes, de los cualos 68% vive n'árees rurales, y 32% n'árees urbanes. Na provincia conviven uzbekos y tayikos, siendo estos últimos mayoría na población. La convivencia de dambos grupos étnicos na provincia foi pacífica, en contraste col Valle de Fergana, onde se rexistraron conflictos étnicos y sociales. Les comunidaes, que suelen ser na so mayoría mistes, saben ser billingües, fálase tantu'l persa como'l uzbeku, y incluse ye fenómenu común el mestizaje. Dambos grupos esiben una cultura de mancomún y una organización económica similar. Ye común la espresión na provincia de "un pueblu con dos idiomes".

Economía[editar | editar la fonte]

La industria enerxético ye de fundamental importancia na economía de la provincia. Esisten importantes depósitos petrolíferos como los de Kandim, Okkum y Parsonkul, de los cualos calcúlase 10 millones de tonelaes de reserves de petróleu y 220 mil millones de metros cúbicos de gas natural.

Otra industria importante ye la testil, que xira en base al algodón y la seda. Tamién la provincia caracterizar pola producción d'artesaníes tradicionales uzbekas, de les cualos destaquen los cerámicos y el bordáu con oru.

La producción agrícola basar nel algodón y el trigu, ente que la ganadería centrar nel ganáu ovín de Astracán y na crianza del vierme de seda.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Provincia de Bujará