Protestes en Rusia contra la corrupción en 2017-2018

De Wikipedia

Les protestes ruses 2017-2018 : son una serie de protestes y manifestaciones contra la corrupción nel gobiernu rusu. Les protestes empezaron en marzu de 2017 dempués del llanzamientu de la película Nun lo llamen Dimón[1][2] y siguieron hasta mayu de 2018 en respuesta a la cuarta inauguración de Vladímir Putin.

En marzu de 2017, la redolada nel país yá yera tirante. El descontentu foi provocáu pola presunta actividá corrupta del Primer Ministru Dmitri Medvédev (Dimón, p'amigos) presentada na película d'investigación Nun lo llamen Dimón pola Fundación Anticorrupción, baltadera desaparente d'apartamentos en Moscú y fuelgues enllargaes de camioneros rellacionaes col sistema de peaxe de Platón, en cursu dende 2015. Les protestes nacionales contra la supuesta corrupción nel gobiernu federal rusu tuvieron llugar simultáneamente en más de 100 ciudaes en tol país el 26 de marzu de 2017. Fueron causaes pola falta de respuesta fayadiza de les autoridaes ruses a la película d'investigación publicada Nun lo llamen Dimón, que llogró más de 27 millones de visites en YouTube. El domingu pela nueche, la policía antidisturbios con armadura y cascos abasnara a más de 1.000 manifestantes nel centru de Moscú, mientres l'ensame, que sumaba decenes de miles, vitoreó, xibló y cantó: "¡Qué vergüenza!", "¡Medvédev, dimite!" y "¡Putin ye un lladrón!" [3] La encuesta del Centru Levada amosó que'l 38% de los encuestaos rusos sofitaben les protestes y que'l 67% consideraba a Putin "totalmente" o "en gran midida" responsable de la corrupción d'altu nivel.[4][5][6]

Una nueva fola de protestes masives asocedió'l 12 de xunu de 2017. Dempués del arrestu de Alekséi Navalny el 29 de setiembre, hores antes d'una manifestación planiada en Nizhni Nóvgorod, anuncióse una nueva fola de protestes pal 7 d'ochobre, el cumpleaños de Vladímir Putin.[7] Les protestes y los llevantamientos siguieron en 2018 col enclín a la radicalización: una cantidá récor de manifestantes foi detenida'l 5 de mayu, dos díes antes de tómalo de posesión de Putin. Realizáronse mítines masivos en más de 60 ciudaes de toa Rusia. En San Petersburgu y Moscú hubo engarradielles ente manifestantes y policías que trabayaben con cosacos.

Historia Previa[editar | editar la fonte]

Protesta en Moscu . 26 de marzu de 2017

En marzu de 2017, Alekséi Navalny y la so Fundación Anticorrupción llanzaron la campaña Nun lo llamen Dimón, acusando a Dmitri Medvédev, primer ministru y ex presidente de Rusia, de corrupción.[8] Les autoridaes inoraron l'informe producíu por Navalny y comentaron que l'informe foi emitíu por un "criminal convicto" y nun valía la pena comentalo.

El 26 de marzu, Navalny entamó una serie de concentraciones anticorrupción en distintes ciudaes de Rusia. A esta apelación respondieron los representantes de 95 ciudaes ruses y cuatro ciudaes nel estranxeru: Londres, Praga, Basilea y Bonn.[9] En delles ciudaes, los mítines fueron sancionaos poles autoridaes, pero n'otros, incluyíu San Petersburgu, fueron prohibíos. Les autoridaes de Moscú refugaron la solicitú del eventu per parte de Navalny nel centru de la ciudá, pero nun suxurieron nenguna otru allugamientu. Navalny referir a una decisión del Tribunal Constitucional y declaró [aclaración necesaria] el fechu de ser dexáu.[10] La policía de Moscú dixo que 500 persones fueren deteníes, pero según el grupu de derechos humanos OVD-Info, solo en Moscú detener a 1.030 persones, incluyíu'l mesmu Navalny.[11][12]

El Departamentu Principal del Ministeriu del Interior publicó un mensaxe nel so sitiu web oficial con un llamáu a los residentes de Moscú por que nun se xunan al eventu. Dixo que l'aición en Moscú nun taba coordinada col conceyu y yera illegal.[13]

Eventos[editar | editar la fonte]

Protestes en Ekaterimburgu cantando "El que nun salte ye Dimón"

El 26 de marzu, envalórase que 60.000 persones participaron en protestes contra la corrupción en 80 pueblos y ciudaes ruses y cientos de manifestantes fueron deteníos, incluyíu'l líder opositor Alekséi Navalny y emplegaos de la Fundación Anticorrupción.

Venti minutos dempués del empiezu de les protestes nel centru de Moscú, Alekséi Navalny foi deteníu pola policía y zarráu dientro d'un vehículu de patrulla. Los manifestantes identificaron el vehículu ya intentaron solmenalo, pero Navalny nun quixo que lu ayudar nesi momentu, y encamentó a los manifestantes a siguir les sos protestes pacífiques nel centru de la ciudá, inclusive ensin él. Acordies con el departamentu principal del Ministeriu del Interior de Rusia pa la ciudá de Moscú, la manifestación cuntó cola asistencia d'alredor de 7-8 mil persones. Sicasí, la Fundación Anticorrupción dixo que les cais de Moscú axuntaron de 25 a 30 mil persones, con non menos de 150 mil pa tol país.

Mientres delles hores dende l'entamu de la manifestación, empezando a les 2:00 p.m. hora llocal, la xente empezó a axuntase gradualmente na plaza Pushkin. Los activistes cuelguen material de campaña monumento nel centru de la plaza y refundien zapatielles con gordones nos árboles cercanos y faroles. Dalgunos asitiaron cartelos que representaben patitos a lo llargo de la cai Tverskaya, faciendo referencia a los puntos clave na película de Navalny.

Mientres delles hores dende l'entamu de la manifestación, empezando a les 2:00 p.m. hora llocal, la xente empezó a axuntase gradualmente na plaza Pushkin. Los activistes cuelguen material de campaña monumento nel centru de la plaza y refundien zapatielles con gordones nos árboles cercanos y faroles. Dalgunos asitiaron cartelos que representaben patitos a lo llargo de la cai Tverskaya, faciendo referencia a los puntos clave na película de Navalny.

Llueu, la policía empezó a faer arrestos emprestando especial atención a les persones que colgaben ediciones d'una constitución o cartelos, esventolexando banderes de Rusia. Alekséi Navalny foi arrestáu a les 2:15 PM, anque nun amosó signos de protesta. Invocó a la xente por que nun lo refugara de la policía, sinón que siguiera caminando pela cai Tverskaya. Anque les protestes iniciales buscaron l'arrenunciu del primer ministru Dmitri Medvédev, les detenciones atopar con conseñes contra Putin. Dalgunos de los manifestantes en Moscú glayaron "Rusia ensin Putin", "Putin ye un lladrón y un asesín", "Ye la nuesa ciudá" y "Rusia va ser llibre", estableciendo paralelismos coles protestes masives previes de 2011-13.

La cai Tverskaya y la plaza Púshkinskaya tol tiempu hasta'l final de la xunta patrullaben nun helicópteru ensin identificación. Más tarde [¿cuándo?] La policía bloquió una parte de les cais, la estación de metro Púshkinskaya, y pasaxes soterraños cerca de los manifestantes.

Según Human Rights Watch, les autoridaes ruses han hostigado, amedranáu o amenaciáu con espulsar a los escolares y estudiantes universitarios que participaron en manifestaciones contra la corrupción el 26 de marzu. Arrestar a 70 neños solu en Moscú.[14]

El Departamentu d'Estáu de los Estaos Xuníos condergó la detención de manifestantes, incluyíu Alekséi Navalny, afirmando que "detener manifestantes pacíficos, observadores de derechos humanos y periodistes ye una falta a los valores democráticos básicos".[15]

29 d'abril de 2017[editar | editar la fonte]

L'aición entamada pol movimientu cívicu de Rusia abierta lideráu por Mijaíl Jodorkovski tuvo llugar en docenes de ciudaes de toa Rusia. L'aición llamóse "Fartu de" ("Nadoel" en rusu) coles mires d'encamentar a cambeos nel gobiernu políticu rusu. Los manifestantes llamaron a Putin y al gobiernu a arrenunciar. En San Petersburgu, Tiumén, Kémerovo, Tula y delles otres concentraciones de ciudaes fueron reprimíes pola policía, detener a un total de 200 persones en tou la pi. De resultes, la organización de Rusia abierta foi calificada como "indeseable" pol fiscal xeneral de Rusia, polo que foi oficialmente prohibíu operar nel país y el so sitiu web foi bloquiáu poles autoridaes de medios de comunicación Roskomnadzor.

12 de xunu de 2017[editar | editar la fonte]

Navalny anunció una nueva fola de protestes colos mesmos oxetivos na primavera. Tuvieron llugar n'inclusive más ciudaes. Según Reuters y grupos de derechos, decenes de miles de manifestantes asistieron y más de mil fueron deteníos. Un tribunal de Moscú condergó a Navalny a 30 díes de prisión por llamar a la xente a la protesta.

El voceru de la Casa Blanca, Sean Spicer, condergó l'arrestu de manifestantes y pidió la so lliberación. Les autoridaes ruses refugaron los pidimientos de los Estaos Xuníos y criticaron l'ampliación de les sanciones contra Rusia.

7 d'ochobre de 2017[editar | editar la fonte]

Les aiciones de protesta contra la corrupción nos niveles más altos del gobiernu rusu llevar a cabu'l 7 d'ochobre de 2017 nel día del 65 aniversariu de V.V. Putin en forma de mítines, procesiones y piquetes individuales en 79 ciudaes de Rusia. Nos mítines llegaron de 2.560 a 21.520 persones, como los partidarios de Navalny, y los sos oponentes. Los principales mítines fueron los mítines en San Petersburgu y Moscú. En San Petersburgu, l'aición empezó nel Campu de Marte, y en Moscú na cai Tverskaya. La razón de la so conducta fueron fechos de corrupción V.V. Putin y los sos asociaos. 290 participantes de l'aición fueron deteníos.

5 de payares de 2017[editar | editar la fonte]

En Moscú, munchos policías taben presentes, la estación de Ojotny Ryad taba cerrada. La policía realizó busques selectives de ciudadanos, munchos fueron llevaos en carros rellenos. A les 13:00, nel mensaxe "OVD-Info"[16] en Moscú, 82 persones fueron deteníes. 2 persones fueron deteníes en San Petersburgu, 4 en Krasnoyarsk. Tamién detuvo a un representante del "Ecu de Moscú". Más tarde en San Petersburgu, otres 10 persones fueron deteníes cerca del Institutu Smolny.

A les 21:00, nel mensaxe "OVD-Info", el númberu de deteníos aumentó a 448 persones. La mayoría de les detenciones tuvieron llugar en Moscú - 339, en San Petersburgu 21 persones, según informes ensin confirmar, 49 d'ellos - menores d'edá. Falta pasar la nueche nos departamentos de policía, na nueche del 6 de payares, cerca de 112 persones.

28 de xineru de 2018[editar | editar la fonte]

Les protestes nel marcu de la "Fuelga de votantes" llevar a cabu'l 28 de xineru de 2018 en forma de manifestaciones, procesiones y piquetes solitarios en 118 ciudaes de Rusia. La razón foi la negativa de la CCA a inscribise na eleición de Alekséi Navalny, dempués de lo cual anunció una protesta'l 28 de xineru y encamentó a tolos sos partidarios a nun allegar a les eleiciones y ximelgar a otros por que nun participen nelles. El Ministeriu del Interior envaloró'l númberu de participantes nes aiciones de 3500-4500 persones, les HRO, en 5000. Según los partidarios de Navalny, los participantes fueron muncho más. El mediu rusu The New Times, refiriéndose a los testigos presenciales, informó de 4.000 a 5.000 manifestantes en Moscú y de 2.000 a 3.000 en San Petersburgu. En Ekaterimburgu, nuna aición alcordada, l'alcalde Yevgueni Roizman y el xefe de la campaña presidencial de Alekséi Navalny Leonid Vólkov participaron y falaron na manifestación. El candidatu presidencial, Vladímir Zhirinovski, faló con dellos manifestantes na cai Tverskaya en Moscú. Según diverses estimaciones, alredor de 15,000 persones participaron nes protestes.

30 d'abril de 2018[editar | editar la fonte]

Aproximao 13.000 persones axuntar na céntrica plaza Sájarov de Moscú pa una manifestación de protesta pa encamentar al gobiernu a desbloquiar Telegram Messenger. L'aplicación foi bloquiada por Roskomnadzor, les autoridaes de medios ruses qu'afirmaron que s'utilizó pa coordinar los ataques terroristes. Los manifestantes denunciaron el bloquéu como l'actu de censura y la violación de la llibertá d'espresión.

5 de mayu de 2018[editar | editar la fonte]

Llevar a cabu remanes de protesta masives y mítines en tol país contra la cuarta inauguración de Vladímir Putin. Más de mil persones fueron arrestaes en tol país.[17]

Darréu[editar | editar la fonte]

L'edificiu de la Fundación Anticorrupción foi sacupáu por cuenta de un mensaxe de bomba, atayando la tresmisión de la protesta dende la oficina. Llueu'l personal de la Fundación foi deteníu pola policía, que tamién empezó a realizar rexistros y confiscación d'equipu. [Citación precisada]

Dalgún tiempu dempués, Alekséi Navalny foi acusáu d'entamar una xunta illegal. Un emplegáu de ACF y el xefe de la sucursal de Moscú del "Partíu del progresu" non rexistráu Nikolái Lyaskin tuvo deteníu mientres 25 díes. Leonid Vólkov, el xefe de la campaña presidencial de Alekséi Navalny, foi acusáu d'estremismu.[18]

Alredor de 1,000 persones fueron deteníes polo xeneral, la mayoría de les cualos fueron lliberaes el llunes. Munchos deteníos teníen menos de 25 años. Esta protesta ye considerada polos críticos del gobiernu rusu como la mayor dende les protestes de Bolótnaya en marzu de 2012 en Moscú, qu'asocedió como reaición a la eleición de Putin. Los críticos progubernamentales, sicasí, venceyaron les actividaes de Navalny col curiosu de la mocedá rusa, principalmente promoviendo los "movimientos rebalbos" como una forma de pasar el tiempu llibre. [Citación precisái en mayu, Yury Kuly foi condergáu a 8 meses de cárcel, y el 24 de mayu Aleksandr Shpákov foi condergáu a 1,5 años de cárcel, dambos por supuesta violencia contra la policía na manifestación del 26 de marzu en Moscú[19]

Una encuesta del Centru Levada n'abril de 2017 reveló que'l 45% de los rusos encuestaos sofita l'arrenunciu del primer ministru rusu Dmitri Medvédev, ente que el 33% opúnxose. Newsweek informó que "una encuesta d'opinión del Centru Levada con sede en Moscú indicó que'l 38 per cientu de los rusos sofitaba los mítines y que'l 67 per cientu consideraba a Putin personalmente responsable de la corrupción d'altu nivel".[20]

Una encuesta del Centru Levada realizada en mayu de 2017 reveló que'l 58% de los rusos encuestaos sofitó les protestes, ente que el 23% dixo que desaprobaba.[21]

Galeria[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. DON'T CALL HIM «DIMON» - Nun lo llamen Dimón. Investigación de la Fundación Anticorrupción
  2. DON'T CALL HIM «DIMON» - Nun lo llamen Dimón. Videu de la Fundación Anticorrupción, con subtítulos en seis idiomes, incluyíu l'español
  3. https://www.washingtonpost.com/world/russian-police-arrest-protesters-at-nationwide-anti-corruption-rallies/2017/03/26/11208y46-10a1-11y7-aa57-2ca1b05c41b8_story.html?noredirect=on
  4. http://www.levada.ru/2017/03/28/institutsionalnaya-korruptsiya-i-lichnyj-opyt/
  5. https://www.rferl.org/a/russia-putin-corruption-survey-responsible/28396533.html
  6. https://www.newsweek.com/2017/04/28/alexei-navalny-russia-vladimir-putin-donald-trump-corruption-protests-moscow-585004.html
  7. https://www.rferl.org/a/supporters-of-jailed-kremlin-foe-navalny-to-protest-across-russia/28778471.html
  8. https://foreignpolicy.com/2017/03/02/navalnys-anti-corruption-fund-accuses-medvedev-of-secret-massive-ta/
  9. http://www.rosbalt.ru/russia/2017/03/23/1601435.html
  10. https://www.rbc.ru/politics/19/03/2017/58cea73f9a79474c5fbcc79y
  11. https://edition.cnn.com/2017/03/26/world/russia-corruption-protests/index.html
  12. https://www.bbc.com/news/world-europe-39404985
  13. https://web.archive.org/web/20170503221924/https://77.xn--b1aew.xn--p1ai/news/item/9732355/
  14. https://www.hrw.org/news/2017/06/11/russia-children-students-targeted-after-protests
  15. https://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/26/hundreds-arrested-mass-protests-against-vladimir-putins-government/
  16. Sitio web de OVD-Info (en rusu)
  17. https://www.washingtonpost.com/world/thousands-of-russians-rally-against-putin-ahead-of-inauguration/2018/05/05/3007a9a2-503d-11y8-b725-92c89fe3ca4c_story.html
  18. https://www.rbc.ru/society/27/03/2017/58d9470a9a79470ed6b96632
  19. http://www.interfax.ru/russia/563691
  20. https://www.newsweek.com/2017/04/28/alexei-navalny-russia-vladimir-putin-donald-trump-corruption-protests-moscow-585004.html
  21. http://www.levada.ru/2017/06/13/aktsii-protesta-12-iyunya/

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]