Programa Apollo

De Wikipedia
Programa Apollo
human spaceflight program (en) Traducir, programa de la NASA y proyeutu
Información
Nomáu por Apolu
Historia
Operadores
   NASA
Acontecimientos significativos primer vuelu (27 ochobre 1961)
primer vuelu (11 ochobre 1968)
últimu vuelu (19 avientu 1972)
éxito (es) Traducir
fracaso (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El Programa Apollo empezó en xunetu de 1960 cuando la NASA anunció un proyeutu, continuación de les misiones Mercury, que tendría como oxetivu'l sobrevuelu tripuláu del nuesu satélite natural p'alcontrar una zona afayadiza con vistes a un eventual allunizaxe d'astronautes; cumpliríase asina'l vieyu suañu del viaxe a la Lluna por parte del ser humanu. Pero los planes iniciales viéronse modificaos en 1961 col anunciu del presidente John F. Kennedy d'unviar y depositar un home na Lluna, y traelu de vuelta a salvo, enantes que rematara la década. La meta algamóse con 17 meses de sobra cuando'l 20 de xunetu de 1969 Neil Armstrong y Edwin Buzz Aldrin a bordu de l'Apollo XI allunizaron nel Mar de la Tranquilidá. Esti finxu históricu retresmitióse a tol planeta dende les instalaciones del Observatoriu Parkes (Australia).

Primeramente'l paséu llunar diba retresmitise a partir de la señal qu'aportara a la estación de siguimientu de Goldstone (California, Estaos Xuníos), perteneciente a la Rede del Espaciu Fondu, pero énte la mala receición de la señal optóse por usar la señal de la estación Honeysuckle Creek, cercana a Canberra (Australia).[1] Ésta retresmitió los primeros minutos del paséu llunar, tres los que la señal del Observatoriu Parkes usóse de nuevu, demientres el restu del paséu llunar.[2] Les instalaciones del MDSCC en Robledo de Chavela (Madrid, España) tamién pertenecientes a la Rede del Espaciu Fondu, sirvieron de sofitu mientres tol viaxe d'ida y vuelta.[3][4]

El Proyeutu Apollo foi unu de los trunfos más importantes de la teunoloxía moderna. Seis misiones llograron posase sobre la superficie llunar (Apollo 11, 12, 14, 15, 16 y 17) con un solu fallu: la misión Apollo 13 nun pudo concretar la so meta pola esplosión del tanque d'osíxenu líquidu del módulu de serviciu, pero la tripulación tornó a salvo. Previamente a les misiones con descensu proyeutáu a la superficie de la Lluna, probáronse los sistemes de vuelu en dellos llanzamientos automáticos (ver Apollo 2, 3, 4, 5 y 6 ), y dempués hubo dos pruebes tripulaes n'órbita terrestre (Apollo 7 y 9), y dos misiones namái orbitales (ensin allunizaxe) a la Lluna (Apollo 8 y 10). En 1973, una vegada rematáu'l programa llunar, usáronse trés naves Apollo pa unviar tripulaciones a la estación espacial Skylab (misiones SL-2, SL-3 y SL-4) y en 1975 llanzóse la última nave Apollo, pa la misión Apollo-Soyuz.

Otra de les novedaes d'esti programa foi la implementación d'un sistema d'alcuentru y acople con otra nave n'órbita llunar, bautizáu Llunar Orbit Rendezvous o LOR («Alcuentru d'Órbita Llunar»), que fuera escurríu por John C. Houbolt, un inxenieru espacial de la NASA. Pese a los riesgos qu'implicaba'l so usu, el LOR dexó a la NASA trocar el descomanáu cohete «NOVA» orixinalmente planeáu pa esta mena de misiones, lo que significó un importante aforru de dineru.

Misiones[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]