Producción cinematográfica

De Wikipedia

Rodaxe (nun contestu académicu denominar producción cinematográfica) ye'l procesu de creación d'una película. El rodaxe ta formáu por distintes etapes, de les cualos formen parte una historia inicial, una idea o un encargu. Y llévase a cabu a partir d'un guión, el repartu, el rodaxe, la grabación del soníu y la reproducción, edición, y proyeición de la resultancia final ante una audiencia que puede desencadenar nun estrenu y exhibición de la película. El rodaxe tien llugar en munchos sitios en tol mundu, en diversos contestos económicos, sociales y políticos y fai usu d'una gran variedá de teunoloxíes y téuniques cinematográfiques. De normal precísase pa esto una cantidá de xente, y puede tardase en rodar dende unos cuantos meses a dellos años.

Etapes de producción[editar | editar la fonte]

El rodaxe ta formáu por cinco grandes etapes:

  • Desenvolvimientu - Na primer etapa créanse les idees pa la película, mérquense los derechos de llibros/obres y escríbese el guión. Ye necesariu buscar el financiamientu del proyeutu.
  • Pre-producción - Pa preparar tolo necesario pal rodaxe contrata'l repartu d'actores y personal, escuéyense los escenarios y créase el set de grabación.
  • Producción - los elementos que nun son necesarios editar se filman mientres el procesu de grabación.
  • Post-producción editen les imáxenes, el soníu y los efeutos especiales de les películes.
  • Distribución - La película resultante distribúyese y estrénase nos cines o en video.

Desenvolvimientu[editar | editar la fonte]

Nesta etapa, el productor del proyeutu escueye una historia, que puede ser d'un llibru, una obra de teatru, otra película, fechos reales, un videoxuegu, un cómic, una novela gráfica o una idea orixinal. N'escoyendo una tema o un un mensaxe que llevar al públicu, el productor axuntar con escritores pa preparar una sinopsis. Dempués crean un esquema, que descompon la historia n'escenes d'un párrafu con una estructura dramática. Más tarde preparen un enfoque, una descripción de 25 o 30 páxines de la historia, el so humor y personaxes. Polo xeneral hai un curtiu diálogu ya instrucciones escéniques, pero de cutiu apaecen dibuxos qu'ayuden a visualizar los puntos esenciales. Tamién puede realizase el guión una vegada ta creada la sinopsis.

Dempués, un guionista escribe un guión mientres dellos meses. Puede pasar que lo reescriba p'ameyorar asina la dramatización, la claridá, la estructura, los personaxes, el diálogu y l'estilu polo xeneral. Sicasí, los productores suelen saltase los pasos anteriores y presenten guiones por qu'inversores, estudios y otros equipos revisar mientres el procesu llamáu l'espardimientu del guión. Ye posible que sía necesariu contautar con un distribuidor de cine nuna fase inicial pa evaluar cuál va ser el posible mercáu y el potencial financieru d'ésitu de la película. El distribuidores de Hollywood adopten la visión d'un negociu realista y tien en cuenta factores como'l xéneru de la película, l'audiencia meta, l'ésitu de películes anteriores, los actores que pueden apaecer na película y los direutores en potencia. Toos estos factores suponen una cierta atraición escontra una posible audiencia. Non toles películes llogren beneficios solamente del estrenu en cines, polo tanto les compañíes merquen los derechos de la distribución per tol mundu.

El productor y el guionista preparen la presentación de la película, o enfoque y presentar a posibles inversores. Tamién van presentar la película a direutores y actores ( especialmente a les llamaes grandes estrelles)para asina atraelos” al proyeutu (esto significa llograr una confirmación de que'l financiamientu ta asegurada dexando al equipu de rodaxe trabayar na película). Munchos proyeutos fallen nesta etapa al entrar nel asina conocíu desenvolvimientu caóticu. Si la presentación tien ésitu la película recibe lluz verde, y esto significa que se llogró'l financiamientu: de normal un gran estudiu de cine, el comité de la película o un inversor independiente. Los equipos encargar d'axustar un alcuerdu y de roblar contratos.

Una vegada tolos equipos axuntáronse y establecióse un alcuerdu, la película puede siguir cola etapa de la pre-producción. A estes altures, la película tendría de tener una estratexa de marketing y un públicu meta bien definíu.

El desenvolvimientu de les películes animaes estremar en dellos aspeutos, como por casu nesti casu ye'l direutor el que presenta la historia a un productor executivu basándose nun guión gráficu, y ye raru que yá esista nesi puntu un guión estensu. Si la película llogra lluz verde pal so desenvolvimientu y pre-producción, el guionista preparar pa empezar a redactar el guión.

Pre-producción[editar | editar la fonte]

Na pre-producción, realmente, cada pasu de la creación de la película diséñase y entámase curioso. Créase la compañía de producción y establezse una oficina de producción. El direutor pre-visualiza la película, y los ilustradores y artistes conceptuales pueden ayudar nel procesu del guión gráficu. Un presupuestu de producción ellaborar pa planiar los gastos de la película. Pa les grandes producciones, llógrase'l seguru pa la proteición contra accidentes.

La naturaleza de la película, y el presupuestu, determinen el tamañu y el tipu d'equipu utilizáu mientres el rodaxe. Munchos de los ésitos de taquilla de Hollywood contraten un repartu y equipu de cientos de persones, ente que nel cine independiente con baxu presupuestu, puede faese una película con un equipu elemental mínimu d'ocho o nueve (o menos). Estos son los puestos típicos del equipu:

  • Artista de storyboard: crea imáxenes visuales p'ayudar al direutor y diseñador de producción a comunicar les sos idees al equipu de producción.
  • Direutor: ye'l principal responsable de la narración, de les decisiones creatives y de l'actuación de la película.
    • Asistente de direición: xestiona l'horariu de rodaxe y la loxística de la producción, ente otres xeres. Hai dellos tipos de subdireutor, cada unu con distintes responsabilidaes.
  • Productor: contrata al equipu **

Direutor de producción: xestiona'l presupuestu de producción y la programación de producción. Tamién informa, en nome de la oficina de producción, a los executivos del estudiu o a los asesores financieros de la película.

    • Xefe de llocalizaciones: atopa y xestiona les llocalizaciones cinematográfiques. Casi toles imáxenes inclúin segmentos que se tomaron na redolada controlable d'un estudiu d'estudiu de soníu, ente que les secuencies esteriores convocar nel rodaxe nos escenarios reales.
  • Diseñador de producción: crea la concepción visual de la película en collaboración col direutor d'arte.
    • Direutor d'arte: xestiona'l departamentu d'arte que faen los conxuntos de producción.
  • Diseñador de vestuariu: crea la ropa pa los personaxes de la película trabayando curioso colos actores, según otros departamentos.
    • Estilista: trabaya en collaboración col diseñador de vestuariu, amás de crear cierta imaxe pa cada personaxe.
  • Direutor de repartu: busca actores pa enllenar les partes del guión. Esto de normal rique que los actores faigan un casting.
    • Coreógrafu crea y coordina el movimientu y la danza - típicamente pa los musicales. Delles películes tamién precisen un coreógrafu de combate.
  • Direutor de fotografía (DF): ye'l cinematógrafu que supervisa la fotografía de tola película.
  • Téunicu de soníu de la producción: ye'l xefe del departamentu de soníu mientres la fase de producción del rodaxe. Graben y entemecen l'audiu mientres el rodaxe, el diálogu, el soníu ambiente y los efeutos de soníu en monu y n'ambiente n'estéreo. Trabayen col operador de boom, col direutor, direutor de soníu, direutor de fotografía, y col asistente de direición.
    • Direutor de soníu por audiografía: crea la concepción auditiva de la película, trabayando col supervisor d'edición de soníu. En Bollywood, les producciones d'estilu indiu, el diseñador de soníu xuega'l papel d'un direutor de audiografía.
    • Compositor: crea música nueva pa la película. (Polo xeneral non hasta la post-producción)

Producción[editar | editar la fonte]

En producción, créase'l video o la fotografía y se filma. Nesta etapa ye onde se contrata más personal, como'l atrezista, el continuista, el asistente de direición, el fotógrafu de fotografía fixa, el personal que crea'l montaxe y l'editor de soníu. Estos son los papeles más comunes nel rodaxe; la oficina de producción ye llibre de crear cualquier amiestu único de contrataciones p'afaese a les distintes responsabilidaes posibles mientres la producción d'una película.

Un día cualesquier nel rodaxe d'una película empieza cuando llega'l personal al set a la so hora de trabayu. Los actores davezu tienen el so propiu horariu de trabayu. Una y bones el montaxe del set, el vestuariu y la llume pueden llevar delles hores o inclusive díes, estos móntense con anterioridá. El maquinista, los equipos de diseñu llétricu y de producción davezu tán un pasu per delantre de les cámares y de los departamentos de soníu: pa ser más rápidos, mientres la escena ta empezándose a grabar, ellos tán preparando la otra.

Mientres el personal prepara'l so equipu, los actores tán nos sos camarinos yá col so vestuariu y ocúpense del pelo y del maquillaxe. Los actores ensayen el guión y ensayen col direutor, ente que los cámares y l'equipu de soníu ensayen con ellos y faen los últimos retoques. Finalmente ruédense tantes tomes como'l direutor deseye. Munches producciones estauxunidenses siguen un específicu procedimientu:

Steven Spielberg con Chandran Rutnam en Sri Lanka, na producción de "Indiana Jones y el Temple de Doom" que s'estrenó en 1984.

El asistente de direición (AD) diz “¡tou llistu!” p'avisar a tol mundu que se va a empezar a rodar y depués diz “¡silenciu toos!”. Una vegada que tol mundu ta preparáu pal rodaxe, el AD diz “¡soníu llistu!” (si tomar precisa soníu) y el mezclador de soníu de la producción va preparase, va grabase una claqueta onde va tar la información de tomar y va dicise “velocidá del soníu” o a cencielles “llistu”, cuando tean preparaos. El AD sigue con “cámares”, respondiendo “llistes” pol operador de cámara una vegada que la cámara empezara a grabar. L'asistente de cámara, que ta yá delantre de la cámara cola claqueta, diz ”¡fechu!” y cerrar. Si tomar riqui extras o fondu d'aición, el AD va dar la señal (“¡aición de fondu!”), y p'acabar el direutor va dicir a los actores “¡aición!”. El AD va repitir más altu “¡aición!” por que tol set escuchar.

Tomar va acabase cuando'l direutor diga “¡corten!” y el soníu y la cámara dexen de grabar. El supervisor de continuidá va anotar cualquier problema de continuidá y a equipos de soníu y de cámara van rexistráse-yos notes téuniques para tomar nes sos respeutives fueyes d'informes. Si'l direutor decide que se faigan tomes adicionales, tol procesu vuelve repitise. Una vegada satisfechu, l'equipu pasa al siguiente ángulu de cámara o "configuración", hasta que tola escena tea "cubierta". Cuando terminara'l rodaxe de la escena, l'asistente de direición declara una "escena grabada" o "pasamos a la siguiente escena", y l'equipu "fuelga", o desmonta, el conxuntu d'esa escena.

A la fin del día, el direutor aprueba'l plan de rodaxe del día siguiente y únviase un informe de progresu diariu a la oficina de producción. Este inclúi les fueyes del informe de continuidá, soníu y equipu de cámares. Distribúyense les fueyes de rodaxe a los actores y al equipu pa informa-yos de cuándo y ónde tienen d'allegar el próximu día de filmación. Más tarde, el direutor, el productor, otros xefes de departamentu y, n'ocasiones, el repartu, axuntar pa ver secuencies d'esi mesmu día o del anterior (les llamaes tomes) y pa revisar el so trabayu.

Con xornaes de trabayu de de cutiu 14 o 18 hores de duración y en llugares remotos, la producción cinematográfica suel xenerar un espíritu d'equipu. Cuando tola película ta llista o ta na fase final del procesu de producción, ye costume que la productora entame una fiesta de despidida o de fin de rodaxe pa estimar a tolos miembros del repartu y del equipu los sos esfuercios.

Na fase de producción de les películes de cine, ye bien importante la sincronización de los horarios de trabayu de los miembros clave del repartu y del restu del equipu yá qu'en munches escenes, dellos d'estos miembros clave y gran parte del equipu tienen de tar presentes físicamente nel mesmu llugar coles mesmes (y entós los actores más cotizaos tienen que correr d'una escena a otra). Na fase de producción de les películes animaes, hai un fluxu de trabayu distintu. Nella, los dobladores pueden grabar los sos tomes nel estudiu de grabación en momentos distintos y nun ye necesariu que se vean ente sigo hasta l'estrenu de la película. Amás, la mayor parte de les actividaes físiques reales son innecesaries o son asemeyaes por distintos tipos d'animadores.

Posproducción[editar | editar la fonte]

Equí, pasa a faese cargu del videu/película l'editor. El material de la película rodada edítase. El soníu de producción (diálogos) tamién s'edita; compónense y grábense les pistes de música y los cantares si la película riquir; créanse y graben los efeutos de soníu. Cualquier efeutu visual computarizado añedir digitalmente. Finalmente, tolos elementos de soníu entemecer en stems, que intégrense dempués a la imaxe, quedando la película completa (zarrada).

Distribución[editar | editar la fonte]

Esta ye la etapa final, onde la película estrenar en cines o, dacuando, llévase direutamente al consumidor (DVD, VCD, VHS, Blu-ray) o por descarga direuta d'un suministrador de conteníu dixital. La película dóblase si ríquese (yá sía en cinta o en dispositivos de discu duru) y distribúyese en cines pa la so exhibición (screening). Publicar artículos de prensa, pósters, y otru material publicitario, y la película anúnciase y promociona. Un clip de B-roll puede llanzase a la prensa basáu nun metraxe a manera de documental making of, que puede incluyir escenes del rodaxe de la película o entevistes de la filmación.

El distribuidores de películes suelen llanzar películes con una gran fiesta, una premier na alfombra colorada, publicaciones de prensa, entevistes cola prensa, proyeiciones esclusives pa la prensa, y emisiones en festivales de cine. La mayoría de películes tamién se promocionen con una páxina web esclusiva, a parte de les de la mesma compañía o distribuidora. Pa películes de clase A, ríquese que personaxes clave de la película participen en xires promocionales nes qu'apaecen en premieres y festivales, y alleguen a entrevistes con dellos reporteros de televisión, prensa ya internet. Les mayores producciones pue que rican más d'un únicu tour promocional, coles mires de revitalizala demanda del públicu en cada fecha de salida aprovechable.

Dende la llegada del home video a principios de los 80, la mayoría de les grandes producciones siguieron un patrón a la de llanzar les sos películes nel momentu oportunu. Una película puede estrenase primero nunos pocos cines esclusivos, o si supera les mires, faise direutamente un llanzamientu un públicu más ampliu. Dempués, estrénase, de normal a distintes hores mientres delles selmanes (o meses), en distintos mercaos como arriendu, venta al per menor, visión de pagu, entretenimientu en vuelos, televisión per cable y satélite, y/o televisión pública. Los derechos de distribución de películes tamién se suelen vender a una distribución mundial. El distribuidor y la compañía productora suelen compartir los beneficios.

Cine independiente[editar | editar la fonte]

Grabador de soníu Curtis Choy (esquierda) nel llugar pa Dim Sum: un pocu de corazón, una película independiente del direutor Wayne Wang (centru) na cai Clemente nel distritu de Richmond de San Francisco, California 1983

El cine tamién tien llugar al marxe de la principal corriente cinematográfica. A ésti conózse-y comúnmente como “cine independiente”. Cola introducción del formatu Digital Video (DV), produzse una mayor democratización de los medios de producción. Los cineastes agora pueden filmar y editar una película, crear y editar el soníu y la música y crear el montaxe final nun ordenador personal. Sicasí, anque esiste una democratización nos medios de producción, el financiamientu, la distribución tradicional y el marketing siguen siendo difíciles de llograr fora del sistema tradicional. Nel pasáu, munchos cineastes independientes utilizaben los festivales de cine (como los de Sundance, Venecia, Cannes o Toronto) pa dar a conocer y vender les sos películes y consiguir asina la so distribución y producción. Sicasí, Internet dexó l'espardimientu relativamente baratu de películes independientes en sitio web como Youtube.

Como resultancia, surdieron delles empreses que la so llabor ye ayudar a los cineastes independientes a que les sos películes sían vistes y vendíes al traviés de los principales mercaos d'Internet, de cutiu xunto a populares títulos de Hollywood. Cola distribución de películes na rede, los cineastes independientes que nun consiguen un alcuerdu de distribución tradicional son capaces de llegar al públicu de tol mundu.

Referencies[editar | editar la fonte]

1. Steiff, Josef (2005). The Complete Idiot's Guide to Independent Filmmaking. Alpha Books. páxs. 26–28.

2. Sound-On-Film de Vincent LoBrutto (1994)

3. Sound for Digital Video de Tomlinson Holman (Focal Press) 2005 (p. 162)

4. Dialogue Editing for Motion Pictures de John Purcell (Focal Press) 2007 (p. 148)

5. Film Sound: Theory and Practice, Editáu por Elisabeth Weis y John Belton, Columbia University Press (1985) - Páxina 361