Pretzel

De Wikipedia
Pretzel
Nome Pretzel
Procedencia Alemaña y Alemania Meridional (es) Traducir
Fecha de creación 610
Procedencia Alemaña y Alemania Meridional (es) Traducir
Detalles
Ingredientes fariña, sal y semilla de comino (es) Traducir
Temperatura de sirvíu tibio (es) Traducir
Más información
Caráuter unicode 🥨
[editar datos en Wikidata]
Muestres de Brezel

Un Pretzel (Tocante a esti soníu GT Pretzel.ogg ; n'alemán estándar Breze(l)), ye un tipu de galleta o bollu enfornáu, y retorcigañáu en forma de llazu, con un sabor llixeramente saláu. El so orixe alcuéntrase n'Alemaña, y ye abondo popular n'Alsacia, la Suiza alemana, América del Norte y Australia.

El so nome provién de la pallabra alemana Brezel o Breze, derivada del `llatín bracellus, "brazu pequeñu". Esti nome deber a que la so forma recuerda a dos brazos enxareyaos. N'Alemaña y especialmente en Baviera, llugar de la so nacencia, el brezel ye bien distintu al d'Estaos Xuníos. Forma parte de la comida típico del país y ye un tipu de pan salao.

Básicamente esisten dos categoríes: los brezel de galleta y los bretzel de pan blando. El segundu tipu puede preparar con una gran variedá de sabores, qu'inclúin almendra, ayu, etc.

Historia[editar | editar la fonte]

El so orixe paez tar rellacionáu coles festividaes celtes que se realizaben al entamu de la primavera, cuando'l sol transita pola constelación d'Aries, el carneru, polo que la so carauterística forma representaría los cuernos d'esti animal zodiacal.

Los romanos llamáronlu panis tordus. Escontra'l 610, los monxos benedictinos de Borgoña y Renania adoptáronlos p'apurrilos como premiu a los neños que realizaben les sos xeres escolares. Ellos esplicaben que los "brezel" representaben los brazos d'un neñu realizando les sos plegaries y llamáronlos brachiola o pretiola.

La so representación más antigua apaez nel Hortus Deliciarum, realizáu en 1190. Nuna de les miniatures del códiz apaez la escena d'una llacuada nel que participen la reina Ester y el so maríu'l rei persa Asuero/Xerxes. Sobre la mesa, reparar un brezel a la derecha del rei.

Na tradición católica del sur d'Alemaña utilizaben los "palmbrezel" p'afatar les palmes que se llevaben a bendicir a la ilesia'l Domingu de Ramos (Palmsonntag).

Ingredientes[editar | editar la fonte]

Los sos ingredientes principales suelen ser: farina de trigu con lleldu, lleche y mantega; la masa somórguiase brevemente nuna solución d'hidróxidu de sodiu (sosa cáustica) o bicarbonatu de sodiu al 3% enantes d'enfornar, y usualmente añader sal, anque tamién se faen dulces, arumaos con canela, vainilla, etc. Delles recetes rexonales amiesten güevu y arrayadura de llimón.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]