Presidente del Conseyu de Ministros d'Italia

De Wikipedia
Presidente del Conseyu de Ministros d'Italia
cargu públicu
xefe de Gobiernu y Primer ministru
Titular Giorgia Meloni
Tratamientu Excelencia (es) Traducir
Residencia Palacio Chigi (es) Traducir
Nomáu por Presidente d'Italia
Parte de consejo de ministros de Italia (es) Traducir
Xurisdicción Italia
Institución Presidencia del Consejo de Ministros de Italia (es) Traducir
Estáu Italia
Creación 1946
Llista llista de presidentes del Conseyu de Ministros d'Italia
Sitiu web https://www.governo.it
Cambiar los datos en Wikidata
Palazzo Chigi, sede del Conseyu de Ministros.

El Presidente del Conseyu de Ministros d'Italia (n'italianu, Presidente del Consiglio dei Ministri) ye'l xefe de Gobiernu del país, y ocupa unu de los cinco cargos[1] más importantes a nivel estatal, siendo l'equivalente al Primer Ministru d'otros gobiernos, anque con menores poderes con al respective de otros Estaos.

La Presidencia del Conseyu de Ministros ye un cargu con rangu constitucional establecíu polos artículos 92, 93, 94, 95 y 96 de la Constitución Italiana. El Presidente de la República, esto ye, el Xefe d'Estáu ye l'encargáu de designar al Presidente del Conseyu.

Funciones[editar | editar la fonte]

Amás de les funciones propies que'l cargu tien, por ser parte del Gobiernu, ye'l Presidente del Conseyu de Ministros quien indica al Presidente de la República la llista de los ministros del Gobiernu. Refrenda, amás, tolos actos con fuercia de llei emitíos pol Presidente de la República.

L'artículu 95 de la Constitución de la República Italiana señala que: "el Presidente del Conseyu de Ministros dirixe la política xeneral del Gobiernu"; esti poder ye variable, según la influencia individual de los ministros y de los partíos qu'estos representen.

Usualmente la xera del Presidente del Conseyu de Ministros consiste más en mediar ente les distintes posiciones de los partíos políticos (cuando se trata de coaliciones) que les actividaes propies del Conseyu de Ministros. El so poder de direición ye llindáu a una formalidá, yá que nun puede echar por sigo mesmu a los ministros colos cualos ta en desalcuerdu.

Xefe de Gobiernu[editar | editar la fonte]

De 1861 hasta l'actualidá'l Presidente del Conseyu de Ministros foi'l Xefe de Gobiernu. Ye designáu pol xefe d'estáu, pero, al precisar el sofitu del Parllamentu d'Italia, suel ser miembru del partíu políticu más votáu.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]