Presidente de la República Democrática del Congo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Residencia Palaciu de la Nación (Kinsasa)
Duración 5 años, relegido 11 años
Primer titular Joseph Kasavubu
[editar datos en Wikidata]

El Presidente de la República Democrática del Congo (Francés: Président de la République Democrática del Congo, Suaḥili: Rais wa Jamhuri yá Kidemokrasia yá Kongo, Lingala: Mokonzi wa Republíki yá Kongó Demokratíki), ye escoyíu xefe d'estáu y comandante supremu (comandante en xefe) de les fuercies armaes de la República Democrática del Congo (FARDC).

El cargu de Presidente de la República Democrática del Congo esistió dende la primer Constitución conocida como la Llei Fundamental de 1960. Sicasí los poderes d'esta posición variaron sobre los años, un papel compartíu llindáu nel poder executivo, con un primer ministru, y una verdadera dictadura. So l'actual Constitución, el Presidente esiste como la institución más alta nuna República semipresidencialista.

El Presidente actual ye Joseph Kabila. Él ta protexíu pola Guardia Republicana.

Requerimientos[editar | editar la fonte]

Artículu 72 de la Constitución Congoleña establez que'l Presidente tien de ser ciudadanu natural de la República Democrática del Congo y a lo menos tener 30 años d'edá. Amás, el Presidente tien de tar llibre de restricciones llegales nos sos derechos civiles y políticos.

Artículu 10 de la mesma Constitución establez que'l presidente nun puede ser parte de nenguna tribu.

Socesión[editar | editar la fonte]

Artículos 75 y 76 de la Constitución Congoleña establez que solo la muerte o la dimisión del Presidente, dexa vacante la posición de presidente, la vacancia tien de ser declarada pola corte constitucional. El Presidente del Senáu conviértese entós en Presidente interín.

La Comisión Eleutoral independiente tien d'entamar les eleiciones ente 60 y 90 díes dempués de la declaración oficial de la vacancia ante la corte constitucional.

Otra Información[editar | editar la fonte]

Palaciu de la Nación en Kinshasa

La oficina oficial del Presidente ye'l Palaciu de la Nación (Kinsasa) que s'atopa en Kinshasa.

La residencia oficial del Presidente ye'l Palaciu de Campu Tshatshi de Kinshasa, anque nun s'utilizó desque foi escaláu en 1997. Otres residencies presidenciales inclúin: el Palaciu de Marbre; cases de güéspedes pa oficiales estranxeros y el Domaine de la Rwindi en Goma, Kivu del norte;

Eleición[editar | editar la fonte]

So la Constitución de 2006, el Presidente ye direutamente escoyíu pa un mandatu de cinco años, anovable namái una vegada por sufraxu universal. El primer presidente que foi escoyíu por estes disposiciones foi Joseph Kabila, nes eleiciones de 2006.

Na República Democrática del Congo, el Presidente ye escoyíu por un sistema de dos vueltes de votación, qu'asegura que'l Presidente electu siempres llogre una mayoría de los votos. Si nengunu de los candidatos nun llogra llegar a recibir la mayoría de los votos poner al candidatu que ganara la segunda ronda como presidente. Esto dexa que partíos más pequeños tengan un mayor impacto sobre les resultancies de les eleiciones, garantizando un sistema multipartidista, en contraposición a un sistema de dos partíos.

Dempués de que'l Presidente ye escoyíu, él pasa al traviés d'una ceremonia de invistidura solemne.



Presidente de la República Democrática del Congo