Presidente Franco

Coordenaes: 25°32′S 54°37′W / 25.53°S 54.62°O / -25.53; -54.62
De Wikipedia
Presidente Franco
Alministración
PaísBandera de Paraguái Paraguái
Departamento (es) Traducir[[d:Special:EntityPage/Q682654|10px
Tipu d'entidá municipio de Paraguay (es) Traducir
Xeografía
Coordenaes 25°32′S 54°37′W / 25.53°S 54.62°O / -25.53; -54.62
Superficie 122 km²
Altitú media 184 m
Demografía
Población 101 720 hab. (2019)
Densidá 833,77 hab/km²
Más información
Fundación 13 ochobre 1929
munifrancopy.es.tl
Cambiar los datos en Wikidata

Presidente Franco ye un conceyu y ciudá portuaria fronteriza en Paraguái, alcontrada nel sector oriental del país, a veres del ríu Paraná, nel departamentu d'Alto Paraná. Ye conocida como la ciudá de los Trés Fronteres y de los Saltos del Monday.

Toponimia[editar | editar la fonte]

Ciudá allugada na unión de los caudalosos ríos Paraná y Monday, vecina del Puerto Iguazú, n'Arxentina, y Foz de Iguazú, en Brasil ye llamada la Ciudá de los Trés Fronteres”, yá que ellí converxen los territorios de los países de Paraguái, Brasil y Arxentina.

El so nome ye n'honor al presidente Dr. Manuel Franco, presidente del Paraguái en 1916.

Historia[editar | editar la fonte]

La ciudá foi fundada en 1929, por Don Vicente Matiauda, nes cercaníes de Ciudad del Este, constituyir n'unu de los puertos más importantes de la rexón, especialmente pal tresporte de maderes y yerba mate.

En 1974 declárase conceyu de tercer categoría y en 1979, declarar conceyu de primera categoría. Tres dellos años de desenvolvimientu y medría de la población, la ciudá convertir na cabecera d'otros puertos fluvial como lu son Puertu Indiu, Hernandarias, Marangatú y Carlos Antonio López. Desempeñó un destacáu papel comercial, por cuenta de que cerca del puertu entraben productos comerciales importantes que veníen del puertu fluvial d'Encarnación.

Ciudá Presidente Franco, de la mesma, ye una suerte de "madre de ciudaes" nel departamentu, yá que foi la primera en ser fundada. Dientro de les sos llendes distritales atópense dos grandes atraiciones que son el Monumentu Científicu Moisés Bertoni, d'interés botánicu, étnicu y históricu, y el bellu Saltos del Monday, maravía natural, estación del Tape Avirú y güei sitiu de deportes d'aventures.

Clima[editar | editar la fonte]

La temperatura medio añal ye de 21 °C; la máxima llega a 38 °C y la mínima a 0 °C. La cantidá añal más alta del país en precipitación pluvial dar na rexón d'Alto Paraná. Pel hibiernu son permanentes la rosada y la neblina.

Demografía[editar | editar la fonte]

Presidente Franco cunta con 70.986 habitantes en total, que 33.998 son varones y 34.245 son muyeres, según la Direición Xeneral d'Estadístiques, Encuestes y Censos.

Una y bones les llendes de Ciudad del Este y Presidente Franco nun s'estremen, y debíu a la crecedera demográfica de la zona, les mesmes intégrense en tolos aspeutos, económicu, educativu, sanitariu, etc. Aun así, pa la parte este tómase como llinde definíu'l llamáu Regueru Saltito, un pequeñu cursu d'agua que s'atopa na so mayor parte entubado (dientro de la xurisdicción de Presidente Franco) y que la so salida al campu allúgase en cercaníes a la Escuela Privada nᵘ 5446 de Ciudad del Este, siendo tomada esta parte del cursu hasta la so desaguada nel Ríu Paraná como llende natural ente les xurisdicciones. Anguaño, esti regueru presenta altos índices de contaminación, por cuenta de les continues refugayes de basura per parte de l'habitante redoma a les sos mariñes.[1]

Presidente Franco ye considerada una ciudá cuartu” yá que más de la metá de los sos pobladores desenvuelve les sos actividaes llaborales en Ciudad del Este, capital departamental d'Alto Paraná. Esta ciudá forma parte del llamáu Gran Ciudad del Este.

Economía[editar | editar la fonte]

Por cuenta de la variedá d'árboles utilizaos na esplotación de maderes, na zona funcionen dellos aserraderos. La producción de soya ye bien importante pa los pobladores. Agora francu ye netamente una ciudá comercial y que vive del turismu qu'atrai'l so recursos turísticos.

Tocantes a la industria, na ciudá esisten fábriques de lácteos, aceite y procesamientu de palmito.

Turismu[editar | editar la fonte]

Presidente Franco ye una rica zona tocantes a vexetación y fauna, dalgunos de los llugares d'interés turísticu son:

  • Saltos del Monday: Conformen un notable espectáculu natural que cunta con una llarga historia, pos foi una de les estaciones del camín prehispánicu de los guaraníes. Los Saltos, de más de 40 m d'altor, componer de trés caudaloses cayíes principales con otres menores complementares que se bastien próximes a la desaguada del Ríu Monday, unu de los principales afluentes del Ríu Paraná. Ye un bellu espectáculu que coles sos esplumes blanques y el vapor provocáu pol impautu d'agües coles roques y arbustos qu'arrodien la inmensa depresión del Ríu Monday, pueden ser vistes dende un sistema de miradores y pasareles, nun bellu y bien cuidáu parque natural.

El parque ye utilizáu por turistes de la rexón pa picnic, paseos y campamentos. La so naturaleza ye propia, con especies de flora y fauna singulares, bien carauterístiques y representatives de la rexón montiega del antiguu Alto Paraná.

Los paredones de piedra son ideales por que'l turista pueda practicar rappel y alpinismu, arrodiáu d'una montascosa xamasca, casi virxe a la mano del home. Puede realizase caminada por senderos que corten el parque y lleguen hasta les márxenes del ríu, pocu dempués de les cayíes d'agua.

Les sableres de les cercaníes al saltu son bien allegaes en dómines branices polos turistes p'aselar el calor.

  • Sobre'l ríu Paraná, na desaguada del ríu Yguazú, el Mirador”, dende'l cual pueden acolumbrase los finxos fronterizos colos colores de los trés países. Puede cruciase el ríu en balsa hasta llegar a l'Arxentina.
  • El Muséu de Moisés Bertoni, un llugar únicu, onde s'alluguen los sos trabayos d'investigación, sobre la rica flora paraguaya, esti muséu foi restauráu apocayá. Esta área protexida cuenta con 199 hectárees nes que pueden apreciase los legaos del sabiu Bertoni en botánica, zooloxía, meteoroloxía, antropoloxía y otres ciencies. Atopar a veres del ríu Paraná. Na zona, abelúgase una pequeña área del Monte Atlánticu del ríu Paraná, hai delles nacientes d'agua y saltos d'agua. Tamién se realicen ensayos, investigaciones agroforestales esperimentales, envalórase que cerca del 60% de les especies vexetales fueron introducíes por Moisés Bertoni. La etnia Mbyá asitiar al norte de la rexón.
  • El Finxu de los Trés Fronteres, a 3 km del centru de la ciudá, nel llugar xunen los dos ríos, Paraná y Yguazú y tres países, Paraguái, Brasil y Arxentina.

En marzu realiza'l Festival de la Integración y l'Hermandá nos Trés Fronteres.

Naturaleza y educación ambiental[editar | editar la fonte]

El ríu Paraná, unu de los más caudalosos del mundu, ufierta en Ciudá Presidente Francu escenarios de gran guapura.

A estes atraiciones hídriques sumir dellos regueros y l'importante ríu Monday, que desagüen nel Paraná non ensin antes formar coles sos agües bellu y xigantescu saltos que cautiven cola so fuercia y imponencia a los visitantes.

El Monte Atlánticu Interior, que d'antiguo cubría la totalidá del territoriu d'Alto Paraná caltener n'amplies zones de proteición estatales como'l Monumentu Científicu Moisés Bertoni, que cola so rica flora sirven d'hábitat natural a los animales monteses autóctonos de la zona.

El parque puede sirvir tamién pa observación d'animales, páxaros y pa contemplar la naturaleza. Na so redolada, na rexón, tán asitiaes cuatro comunidaes indíxenes. Son 40 families de la tribu guaraní que comercialicen artesanía nel Muséu Bertoni.

Cinematografía[editar | editar la fonte]

Esti filme de terror paraguayu ye'l primeru nel so xéneru y verdaderamente ye un factor de novedá que xuega al so favor, especialmente porque va acompañáu d'un bon trabayu de márketing fechu pola productora DAMBRAND del mesmu Productor Xeneral David R. Miranda.

Los Saltos del Monday fueron escenarios de dellos grupos musicales, pero'l 18 d'ochobre de 2013 quedó marcáu na hestoria, pol entamu de les primeres grabaciones de la película "Berros del Monday" nel ríu Monday. Los Saltos del Monday (Puertu Presidente Franco) y Ciudá Del Este son escenarios del primer llargumetraxe nel departamentu d'Alto Paraná, tamién a nivel nacional nel xéneru de suspensu-terror. Esta obra foi declarada d'interés Municipal pela Ciudá de Puertu Presidente Franco. El productor ye David R. Miranda Moral[2].

Formen parte del equipu'l Productor Xeneral: David Miranda. Continuista: Darío Coronel, direutor de fotografía: Jonathan Cardozo, direutor d'arte: David Miranda, guión: Justiniano Saracho Garay.

Estrenóse'l 4 d'abril de 2016, quedando en tercer llugar na clasificación de les películes paraguayas más vistes, hasta l'añu siguiente; anguaño síguese viendo nes instituciones educatives de Paraguái llegando a más de 25.000 espectadores, cerrando'l so circuitu comercial y educativo en 58.000 mil visualizaciones.

Cómo llegar[editar | editar la fonte]

Llegar a la ciudá, allugada a 341 km d'Asunción, pola Ruta II “Mcal. Estigarribia” y depués pola Ruta VII “Dr. Gaspar Rodríguez de Francia”. A pasos de Ciudad del Este.

Dende Presidente Franco, siguiendo un camín pavimentado escontra'l sur, llegar a Los Cedrales.

Personaxes pernomaos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  • Xeografía Ilustrada del Paraguái, Distribuidora Arami SRL; 2007. ISBN 99925-68-04-6
  • Xeografía del Paraguái, Primer Edición 1999, Editorial Hispana Paraguái SRL

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]