Presidencies históriques

De Wikipedia
Bartolomé Mitre foi'l primer presidente de les presidencies históriques. Cuadru de Cándido López.

Les presidencies históriques ye una denominación que suel utilizase na historiografía arxentina pa referise a tres presidencies socesives constitucionales d'Arxentina: Bartolomé Mitre (1862-1868), Domingo Faustino Sarmiento (1868-1874) y Nicolás Avellaneda (1874-1880), que tomaron el periodu de dieciocho años entendíu ente 1862 y 1880 mientres el cual terminóse de consolidar la Organización Nacional.

Les mesmes fueron consecuencia inmediata de la guerra ente l'Estáu de Buenos Aires y la Confederación Arxentina que se resolvió col trunfu porteño na Batalla de Pavón, que llevó al gobernador de Buenos Aires, Bartolomé Mitre, a tomar de facto la presidencia de la Confederación Arxentina en 1861.

Asoceder con posterioridá a la Reforma constitucional de 1860, que formalizó la integración de Buenos Aires a la Confederación Arxentina, entamada nueve años antes pola Constitución de 1853.

Organización[editar | editar la fonte]

Domingo Faustino Sarmiento, segundu presidente de les presidencies históriques.

Les presidencies históriques surdieron depués de la batalla de Pavón, que produció la reincorporación definitiva del Estáu de Buenos Aires a la República Arxentina y la finalización del procesu constituyente de los años 1862 hasta 1880. Los trés presidencies constitucionales que s'asocedieron contribuyeron a un proyeutu común que les identificaba, entamando y modelando la manera de vida arxentín y les instituciones que conformaron los trés poderes del estáu. Esti tríu de presidentes, magar coles sos diferencies personales, d'estilos y de poder, tuvieron un claru oxetivu común pa l'Arxentina como: la civilización sobre la barbarie. La participación de les presidencies históriques nel proyeutu que compartieron basar en tres finalidad: “nación, constitución y llibertá”. Les presidencies históriques aplicaron los artículos de la Constitución Arxentina llogrando l'afitamientu de la unión nacional de les provincies al traviés d'un creciente poder federal.

Polítiques[editar | editar la fonte]

Tanto Mitre como Sarmiento y Avellaneda supieron aplicar clares polítiques que-yos valieron el so considerancia como los trés primeros estadistes de l'Arxentina moderna. Les principales midíes que tomaron pa llograr les metes proyeutaes fueron:

Nicolás Avellaneda, tercer y postreru presidente de les presidencies históriques.

Les presidencies históriques fueron asocedíes pol otru periodu constitucional denomináu la República Conservadora, que s'empecipió a partir de 1880 col advenimiento de la primer presidencia de Julio Argentino Roca.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • CASTELLÁN, Ángel: Historia de la cultura occidental y de la Nación Arxentina. Cooperadora de derechu y Ciencies Sociales. 1980.
  • LORENZO, Celso Ramón: Manual d'historia Constitucional Arxentina 2. Editorial Juris. Rosario. Provincia de Santa Fe. Arxentina. 2000. ISBN 950-817-064-6.
  • RAMALLO, Jorge María: Historia de la Educación y Política Educacional Argentina. Ediciones Braga. 1989.
  • UNIVERSIDÁ NACIONAL DE QUE'L SO, FACULTÁ DE FILOSOFÍA Y LLETRES, INSTITUTU D'HISTORIA: Revista d'Historia Americana y Arxentina. 1997.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]