Prefeutura del pretoriu d'Italia

De Wikipedia
[[Italia antigua (es) Traducir|←]] [[Italia antigua (es)
Prefeutura del pretoriu d'Italia Exarcáu de Rávena
prefectura pretoriana (es) Traducir
Alministración
Capital Ravenna
Llingües oficiales llatín
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

La prefeutura del pretoriu d'Italia (en llatín: praefectura praetorio Italiae, na so forma completa (hasta 356) praefectura praetorio Italiae, Illyrici et Africae) foi una de los cuatro prefeutures nes que foi estremáu'l Imperiu Romanu. Taba conformada pola península itálica, los Balcanes occidentales, les provincies del Danubiu y partes del norte d'África. El centru de poder de la prefeutura treslladar de Roma a Milán y, finalmente, a Rávena.

Mapa de les prefeutures del pretoriu del Imperiu romanu

Estructura y hestoria[editar | editar la fonte]

La prefeutura foi creada na división del Imperiu tres la muerte de Constantino'l Grande en 337, y estremóse en diócesis. Primeramente tratábase de la Diócesis d'África, la Diócesis d'Italia, la Diócesis de Panonia, la Diócesis de Dacia y la Diócesis de Macedonia (los dos últimes tuvieron xuníes hasta c. 327 na Diócesis de Moesia). Col tiempu la Diócesis d'Italia estremar en dos: la Diócesis d'Italia Suburbicaria (Italia suburbicaria: «Italia so la Ciudá», tamién conocida como «La diócesis de la Ciudá de Roma») y la Diócesis d'Italia Anonaria (Italia Annonaria: «Italia provisora»).

En 356, establecióse la prefeutura del pretoriu de Iliria, qu'entendió les diócesis de Panonia, Dacia y Macedonia. La nueva prefeutura foi abolida en 361 por Xulianu II y restablecida en 375 por Graciano. El so territoriu foi apostáu ente los dos metaes del Imperiu, hasta la partición final en 395, cuando la Diócesis de Panonia dixebrar de Iliria y xunióse al Imperiu Occidental y a la prefeutura d'Italia como la Diócesis de Iliria.

A pesar del fin del Imperiu d'Occidente nel añu 476, los socesivos estaos xermánicos d'Odoacru y Teodoricu'l Grande siguieron utilizando la maquinaria alministrativa romana, amás de ser súbditos nominales del emperador d'oriente en Constantinopla. Asina, la prefeutura sobrevivió y tornó a manes de los romanos dempués de la Guerra Gótica de Justiniano. Sicasí, cola invasión lombarda en 568, el dominiu romanu amenorgar a territorios estazaos y aisllaos, y la prefeutura dio llugar al Exarcado de Rávena, establecíu pol emperador Mauricio.

El cargu de perfectu siguió siendo hasta bien entráu'l sieglu séptimu. El postreru titular atestiguáu producir en 639, y un par de sellos que lleven el títulu de eparchos («prefeutu» en griegu) sobreviven dende finales del sieglu séptimu, anque se suxurió que son un error pa referise a exarchosexarca»). [1]

Imperiu Romanu[editar | editar la fonte]

Imperiu romanu d'Occidente[editar | editar la fonte]

Gobiernu xermánicu[editar | editar la fonte]

Reinu de Odoacru[editar | editar la fonte]

Reinu ostrogodu[editar | editar la fonte]

Imperiu bizantín[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (1994) Catalogue of Byzantine Seals at Dumbarton Oaks and in the Fogg Museum of Art, Volume 2: South of the Balkans, the Islands, South of Asia Minor (n'inglés). Dumbarton Oaks Research Library and Collection, páx. 16. ISBN 0-88402-226-9.
  2. Prosopography of the Later Roman Empire, II, 51-2
  3. Prosopografía del fin del Imperiu romanu, II, P452