Pratibha Patil

De Wikipedia
19-08-2021 18:22
Pratibha Patil
Presidente de la India

25 xunetu 2007 - 25 xunetu 2012
Abdul Kalam - Pranab Mukherjee
Governor of Rajasthan (en) Traducir

8 payares 2004 - 23 xunu 2007
Madan Lal Khurana - Akhlaqur Rahman Kidwai
miembro del Lok Sabha (es) Traducir

21 xunu 1991 - 16 mayu 1996
Distritu: Amravati Lok Sabha constituency (en) Traducir
miembro del Rajya Sabha (es) Traducir

1985 - 1990
Distritu: Maharashtra (en) Traducir
Member of Maharashtra Legislative Assembly (en) Traducir

1962 - 1985
Vida
Nacimientu Nadgaon19 d'avientu de 1934[1] (89 años)
Nacionalidá Bandera de India India
Familia
Casada con Devisingh Ransingh Shekhawat
Fíos/es Raosaheb Shekhawat
Estudios
Estudios Mooljee Jetha College, Jalgaon (en) Traducir
Government Law College, Mumbai (en) Traducir
Llingües falaes Idioma marathi
Hindi
inglés
Oficiu políticaabogada
Premios
Creencies
Relixón Hinduismu
Partíu políticu Congresu Nacional Indiu
pratibhapatil.info
Cambiar los datos en Wikidata

Pratibha Devisingh Patil (Devanágari: प्रतिभा पाटिल) (19 d'avientu de 1934Nadgaon) ye la primer muyer en ser escoyida presidente de la India.[2] Escoyida nes eleiciones presidenciales de 2007, enantes foi gobernadora del estáu de Rayastán.

La nueva presidenta india llogró un total de 2931 votos, frente a los 1449 votos de Bhairon Singh Shekhawat, de 84 años, el candidatu de la oposición, magar que por puntos, impúsose por más de 300 000.

El votu a favor de Patil ye un votu escontra les polítiques divisories”, opinó'l primer ministru, Manmohan Singh, llanzando un dardu escontra los partíos de la oposición. Pela so parte, la presidenta del gobernante Partíu del Congresu, Sonia Gandhi, destacó que “ye un gran momentu pa les muyeres, porque ye la primer vegada que tenemos una presidenta”.

Anque'l cargu que va ocupar Patil escarez de competencies executives tien gran carga simbólica.

Pratibha Patil, la primer presidenta de la India, ye una abogada y ex llexisladora pocu conocida pero con reputación de llealtá a toa prueba.

Desque cobró notoriedá cuando foi postulada, Patil, de 72 años, arreyóse en dellos discutinios y la so imaxe viose avafada por revelaciones sobre'l so pasáu.

Por cuenta de que'l presidente, que'l so cargu ye mayormente ceremonial, tien de caltener la Constitución y nun inclinase escontra nengún grupu políticu, los partíos suelen buscar consensu pal candidatu al puestu. El predecesor de Patil, Abdul Kalam, foi candidatu de consensu.

Pero esta vegada nun hebo alcuerdu y l'oposición presentó'l so propiu candidatu, el vicepresidente Bhairon Singh Shekhawat.

Mientres el procesu eleutoral Patil foi acusada de nun tar capacitada pal puestu, a pesar de ser gobernadora del estáu noroccidental de Rayastán.

Los sos críticos dicen qu'a Patil valió-y la so devoción a Sonia Gandhi, lideresa del Partíu del Congresu nel poder, y a la poderosa familia Gandhi, qu'históricamente remanó'l partíu.

Pero Patil tuvo una carrera por méritu propiu. Nacida en 1934 nel estáu occidental de Maharastra, incorporóse al Partíu del Congresu a principios de los años sesenta, foi miembru de la llexislatura estatal a los 27 años y desempeñóse ellí mientres dos décades. Depués pasó a ser miembru del parllamentu nacional antes d'un periodu d'envernía política a mediaos de los años noventa.

En 2004 foi designada gobernadora de Rayastán, otru cargu mayormente ceremonial.

A pesar de la so llarga trayeutoria política, el nome de Patil nun tenía resonancia nel ámbitu nacional cuando Sonia Gandhi anunció la so candidatura a mediaos de xunu, dempués de selmanes de consultes con socios de la coalición.

Los sos oponentes empezaron a busca-y oxeciones. Los diarios informaron sobre un discursu que pronunció en 1975 como Ministra de Salú de Maharastra, nel que dixo que les persones con enfermedaes hereditaries tendríen de ser esterilizaes.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Pratibha-Patil. Apaez como: Pratibha Patil. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Con 72 años conviértese na primer muyer presidenta de la historia de la India en 20minutos

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Abdul Kalam
Presidente de la India

India
2007 - 2012

Socesor:
Pranab Mukherjee