Príncipe de Mónacu

De Wikipedia
(Redirixío dende Príncipe de Mónaco)
Príncipe de Mónacu
títulu real o nobiliariu y posición hereditaria
monarca y señor (es) Traducir
Titular Alberto II de Mónacu dende 6 abril 2005
Residencia Palaciu del Príncipe de Mónacu
Xurisdicción Mónacu
Estáu Mónacu
Creación 29 payares 1604
Suplente Hereditary Prince of Monaco (en) Traducir
Sitiu web http://www.palais.mc/en/index.html
Cambiar los datos en Wikidata

El Príncipe de Mónacu (en francés: Prince de Monaco) ye'l monarca y xefe d'estáu del Principáu de Mónacu.

Hasta la fecha, tolos príncipes qu'ocuparon el cargu tomaron el nome de la dinastía Grimaldi, magar siguiendo la llinia masculina pertenecieron a otres cases. El príncipe actual ye Alberto II de Mónacu.

Mónacu ye, xunto con Liechtenstein y la Ciudá del Vaticanu, unu de los trés únicos estaos n'Europa onde'l monarca sigue teniendo un papel activu na política y el gobiernu.

Poderes del Príncipe[editar | editar la fonte]

Les atribuciones y poderes del príncipe de Mónacu emanan de la Constitución y de les lleis. Ye asesoráu pol Conseyu de la Corona; y como xefe d'estáu, representa al Principáu nes rellaciones internacionales y cualquier revisión total o parcial del testu constitucional tien de realizase por aciu alcuerdu ente'l príncipe y el Conseyu Nacional.

El poder llexislativu atópase estremáu ente'l príncipe y el Conseyu Nacional. El príncipe ye quien realiza les proposiciones de llei, ente que'l Conseyu aprobar o non por aciu votación. El poder executivo, sicasí, ye competencia del príncipe, que lo exerz al traviés d'un ministru d'Estáu y del Conseyu de Gobiernu, que respuenden ante'l príncipe de la so alministración del Principáu. Tamién el poder xudicial atópase venceyáu a él, una y bones el príncipe representa l'autoridá en virtú de la cual los xueces y tribunales parten xusticia.

Ente les sos otres atribuciones cabo destacar el derechu a conceder la ciudadanía y l'amnistía, según otorgar títulos nobiliarios y otres distinciones.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]