Polu xeográficu

De Wikipedia
"Polo norte":
1: Xeográficu
2: Magnéticu
3: Xeomagnéticu
4: De inaccesibilidá.
"Polo sur":
1: Xeográficu
2: Magnéticu
3: Xeomagnéticu
4: De inaccesibilidá.

Los polos xeográficos son los dos puntos de la superficie terrestre d'un planeta que rota (o otru cuerpu rotatoriu) que son travesaos pola exa de rotación. El polu norte xeográficu d'un cuerpu alcuéntrase a una llatitú xeográfica de 90 graos al norte del Ecuador, ente que'l polu sur xeográficu ta a 90 graos al sur del Ecuador. Al ser los puntos onde coinciden tolos meridianos, los polos nun tienen llonxitú xeográfica.

Nel casu de la esfera terrestre, que ye travesada pola exa terrestre, al polu asitiáu nel estremu norte llámase-y polu norte, boreal o árticu y al asitiáu nel estremu sur, polu sur, meridional o antárticu.

Les llatitúes polares son les asitiaes percima (en términos de llatitú) de los círculos polares; onde s'asitien les rexones polares, que coinciden a les traces cola denomada zona fría o de clima fríu en climatoloxía.

Ye posible que los polos xeográficos "muévanse" un pocu en forma relativa a la superficie del cuerpu a causes de perturbaciones na rotación. Los polos norte y sur físicos reales de la Tierra varien cíclicamente de posición unos pocos metros a lo llargo d'un periodu d'unos pocos años. Esti fenómenu ye distintu de la denomada precesión de los equinoccios de la Tierra, nel cual l'ángulu del planeta (tantu la exa como la so superficie, moviéndose al unísonu) varia amodo a lo llargo de periodos del orde de decenes de miles d'años.

Por cuenta de que la cartografía precisa de coordenaes exactes ya invariables, defínense polos cartográficos que son puntos fixos sobre la Tierra o otru cuerpu rotante nel allugamientu averáu de la zona na que se mueven y varien los polos xeográficos. Estos polos cartográficos son los puntos onde s'intercepten los grandes círculos de llonxitú.

Nun se deben confundir los polos xeográficos y los polos cartográficos colos polos magnéticos, que pudiera tener un planeta o otru cuerpu.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]