Polemología

De Wikipedia

Polemoloxía (del griegu πολεμος [polemos] "guerra", "conflictu"- y λογος [logos]-"estudiu") ye un neoloxismu acuñáu pol sociólogu francés Gastón Bouthoul. Defínese como l'estudiu oxetivu y científicu de les guerres como fenómenu social susceptible d'observación, empuestu a prevenir y resolver los conflictos internacionales que pueden desencadenar.

Como disciplina académica, foi fundada tres la Segunda guerra Mundial. Estudia los factores llamaos "polemógenos", como por casu les eventuales correlaciones ente les esplosiones de violencia y fenómenos recurrentes económicos, culturales, psicolóxicos y sobremanera demográficos.

Gastón Bouthoul nació en Monastir (Túnez) en 1896, doctorar en Derechu y Filosofía, foi profesor de la escuela d'Altos Estudios Sociales, Vicepresidente del Institutu Internacional de Socioloxía y fundador en 1954 del Institutu Francés de Polemoloxía, que se dedica a investigaciones científiques sobre la guerra y la paz, y publica una revista, «Guerres et Paix», editada por P. O. F. Morrió en París en 1980.

Unu de los argumentos de la polemoloxía ye que la so aplicación nun se llinda a les ciencies polítiques, sinón tamién a la socioloxía, pos non solo estudia'l problema del poder rellacionáu coles guerres, sinón el tou social, la sociedá nel so conxuntu y nes sos diverses dimensiones.

Considerando a la guerra como un fechu constantemente repitíu y tan antiguu como l'home, una especie d'epidemia social», el «mayor mal» que, en crítica dura del humanista Luis Vives, aseméyanos a les besties (bellum de belluis, diz), ye'l más espectacular y tráxicu de los fenómenos sociales que marca históricamente les llendes de los grandes acontecimientos: pola guerra perecieron casi toles civilizaciones conocíes, y pola guerra apaecieron casi toles civilizaciones nueves.

Dende'l so implementación hasta l'actualidá esta ciencia foi en constante crecedera yá que el métodu d'estudiu foise perfeccionando. Con esto podemos considerar que dicha ciencia puede ayudanos nun futuru a evitar conflictos similares como aquellos que dexaron buelga na hestoria, per mediu de la busca de soluciones pacífiques a los problemes de la sociedá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]