Pokémon Sun and Moon

De Wikipedia
Pokémon Sun and Moon
Desendolcador Game Freak
Distribuidora The Pokémon Company
Plataforma Nintendo 3DS
Publicación 18 payares 2016 (Xapón, América del Norte, Australia, Ḥong Kong, Corea del Sur, Taiwán)
23 payares 2016 (Xunión Europea)
valor desconocíu (República Popular China)
Serie serie principal de Pokémon (es) Traducir
Xéneru videoxuegu de rol y turn-based Japanese role-playing game (en) Traducir
Mou un xugador y multixugador
Clasificaciones
CERO Toos
ESRB Toos
USK USK 0
Más información
Páxina web oficial pokemon.com…
' Pokémon Sun and Moon '
Cambiar los datos en Wikidata

Pokémon Sun y Moon, conocíos en Xapón como Pocket Monsters Sun & Moon (ポケットモンスターサン & ムーン Poketto Monsutā San & Mūn?), son dos videoxuegos pa les consoles de la familia de Nintendo 3DS, llanzaos el 18 de payares de 2016 en Xapón y Estaos Xuníos, y el 23 d'esi mesmu mes n'Europa.[1] Fueron anunciaos nel Pokémon Direct del día 26 de febreru de 2016. Trátase de los xuegos qu'empecipien la séptima xeneración de criatures Pokémon, asitiándose'l xuegu na tropical rexón de Alola. Una rexón que sirve de paraísu pa munchos Pokémon, tratar de la primer rexón de la saga que ye un archipiélagu estremáu en cuatro islles naturales y una artificial.

Los xuegos tán disponibles en xaponés, inglés, alemán, español, francés, italianu, coreanu y, per primer vegada na serie principal de Pokémon, en chinu tradicional y chinu simplificáu.[2][3]

Trátase del xuegu del venti aniversariu de la franquicia. Son compatibles con X y Y, Rubí Omega y Zafiro Alfa y les versiones de consola virtual de Coloráu, Azul y Mariellu al traviés del Bancu Pokémon, amás son compatibles colos xuegos que salieron más tarde, Pokémon UltraSol y UltraLuna al traviés de comunicación local o internet.[4][5]

La temporada número 20 del anime ta basada nesti videoxuegu.

Novedaes[editar | editar la fonte]

Nueva Pokédex[editar | editar la fonte]

La Pokédex ye una práutica ferramienta que rexistra datos sobre los Pokémon que ven y prinden a los entrenadores. En Pokémon Sol y Pokémon Lluna, el Profesor Kukui te va apurrir una Pokédex especial que te va ayudar nos tos viaxes. Nesta rexón, la to Pokédex nun va ser una cualesquier, tratar de la RotomDex, como la conoz, habita un Rotom dientro d'ella, un Pokémon de la Cuarta xeneración Pokémon col poder de vivir en diversos aparatos electrónicos. Esta ferramienta te va dexar faer muncho más que rexistrar información sobre los Pokémon una y bones esta Pokédex especial tien personalidá propia.

La RotomDex te amuesa la to posición actual y te indica'l to destín. De la mesma, tamién te aconseya aú dirixite de siguío en función de les conversaciones que tuvisti con otres persones. Te ufierta la so ayuda en numberosos puntos de la to aventura.[6] Y amás con ella puedes faer semeyes a distintes Pokémon mientres la to aventura en forma de chisgo a como asocedía nel xuegu de 1999, Pokémon Snap.

Battle Royale[editar | editar la fonte]

Ye una batalla estilu "toos contra toos", esta manera dar a conocer na Electronic Entertainment Expo tamién conocida como E3. Trátase d'un combate 4vs4 nel que saques el to Pokémon pa lluchar contra otros trés d'otros entrenadores, cada ronda va por veces y puntos, gana'l que menos Pokémon y puntos de salú perdiera en batalla.

Nuevos Pokémon[editar | editar la fonte]

Nel primer trailer del xuegu Pokémon Sun and Moon, dar a conocer un total de cinco nuevos Pokémon ente los que s'atopen los trés pokémon iniciales del xuegu y los dos llexendarios. El Pokémon de tipu agua nesti xuegu va ser Popplio, el de tipu fueu Litten, y la gran novedá va ser nel tipu planta con Rowlet yá que d'entamu va cuntar tamién col tipu volador siendo'l segundu pokémon inicial con doble tipu nel so preevolución xunto a Bulbasaur (planta-venenu). El 14 de xunu del 2016 dar a conocer 3 nuevos pokémon llamaos Pikipek, Yungoos y Grubin. Hasta'l 4 d'ochobre d'este mesmu añu publicóse oficialmente la 1° Fase de los iniciales de la rexón de Alola; Dartrix ye'l nome de la evolución de Rowlet, mientres Torracat y Brionne son les evoluciones de Litten y Popplio respeutivamente.

El 27 d'ochobre del 2016, reveláronse les evoluciones finales de los Pokémon iniciales; Decidueye de tipu planta-pantasma, Incineroar, de tipu fueu-siniestru, y Primarina de tipu agua-fada.

Los llexendarios d'esti xuegu fueron confirmaos el 2 de xunu por Game Freak col nome de Solgaleo (tipu psíquicu-aceru) cola habilidá Guardia Metálica y l'ataque especial Meteoimpacto y Lunala (tipu psíquicu-pantasma) cola habilidá Guardia Espectru y l'ataque especial Rayu Avesíu. Tamién se dio a conocer la esistencia de Zygarde nel xuegu (incluyendo la so forma 10% y 100%). Tamién esisten Pokémon Llexendarios consideraos "Guardianes de les islles"; Tapu Koko (tipu Llétricu-Fada) guardián de la islla Melemele, Tapu Bulu (tipu Planta-Fada) guardián de la islla de Ula-Ula, Tapu Lele (tipu Psíquicu-Fada), guardián de la islla Akala y Tapu Fini (tipu Agua-Fada), guardián de la islla de Poni.

Rexón[editar | editar la fonte]

Otra novedá de los xuegos ye la rexón. Dende l'añu 2013, con Pokémon X y Y, Game Freak nun presentaba una nueva rexón pa un xuegu de Pokémon. En 2016, conmemorando'l 20 aniversariu de la saga, naz la rexón de Alola con carauterístiques bien paradisiaques y emulando claramente a la islla de Ḥawai si repara la naturaleza y la vistimienta de los personaxes. Nun ye la primer vegada que The Pokémon Company emula a una rexón de Pokémon basáu nun llugar real, de fechu toles rexones basar en llugares reales siendo hasta la cuarta xeneración distintos llugares de Xapón, na quinta xeneración con Unova/Teselia emulando a Nueva York, y na sesta xeneración con Kalos emulando a Francia.

Esta ye la primer rexón estremada n'islles de la franquicia, ye un Archipiélagu, formáu por cuatro islles naturales y una artificial. Ye la rexón más grande de la franquicia, pero al empar, la que menos rutes tien. Trátase de la única rexón de la saga que nun cunta con Ximnasios Pokémon nin el sistema de medayes, nesta realízase lo que llamen percorríu insular y mientres esti realicen delles pruebes pa poder ganar a los Kahuna de cada islla y con siguir el so sellu.

Movimientos Z[editar | editar la fonte]

En Pokémon Sol y Pokémon Lluna introdució un elementu nuevu nos combates, una mecánica nunca antes vista: los movimientos Z. Trátase de movimientos de gran potencia que solo vas poder usar una vegada por combate. Cuando la voluntá d'un Pokémon entra en resonancia cola del so Entrenador y dambos lliberen tol so poder, la resultancia ye la fuercia esplosivo d'un movimientu Z. Tolos Pokémon pueden usar estos movimientos p'afarar en combate.

Pulsera Z y Cristales Z
L'Entrenador hai de cinxise a la muñeca la Pulsera Z, onde van engarzados los Cristales Z. Si un Pokémon lleva consigo'l cristal correspondiente, van poder entrar en resonancia. Este ye unu de los Cristales Z necesarios pa poder usar movimientos Z. En Alola atopáronse cristales correspondientes a tolos tipos. Tamién hai cristales pa pokemon unícos como Incineroar o Pikachu

Formes Alola[editar | editar la fonte]

Este ye'l primer xuegu de la franquicia qu'introduz les formes rexonales, formes especiales d'un Pokémon yá conocíu que s'afaen al la rexón na que viven, nesti casu, Alola. Nesti xuegu introducen les primeres formes rexonales, toos estos formen parte de la Primer generacion Pokemon. Ente ellos, Pokémon como Vulpix y Muk, son dalgunos de los que cunten con estes formes especiales.

Lliga Pokémon[editar | editar la fonte]

La Lliga Pokémon (Pokémon League n'inglés) nes distintes rexones sirvió d'escenariu pa les aventures de los xuegos de Pokémon dende hai enforma. Ellí ye onde s'atopa l'Altu Mandu (Elite Four n'inglés), entrenadores con poderosos Pokémon como compañeros, amás del Campeón, que lidera'l ranking d'entrenadores esperando que lo desafíen. L'aspirante que llogra ganar al Altu Mandu y al Campeón ye coronáu como nuevu Campeón de la Lliga Pokémon.

Na rexón de Alola, nel escenariu de Pokémon Sun and Moon, entá nun hai Lliga Pokémon, pero paez haber planes pa construyir una nel visu de ciertu monte. En completando la to aventura vas poder aportar a esta y ganala.

Una vegada yes campeón, el nuesu deber ye defender el títulu de ser el campeón de la lliga. Este ye'l primer xuegu de la franquicia nel que permaneces como campeón en ganando, yá que n'este, tu yes el primer campeón de la rexón.

Árbol De Combate[editar | editar la fonte]

No más fondo de la rexón de Alola vamos atopar el Árbol de Combate (Battle Tree n'inglés), este ye un llugar onde'l entrenadores que completaren los retos de les islles, o que son lo suficientemente fuertes pa faelo, combaten unos contra otros. Toos esi entrenadores qu'atopemos nel Árbol de Combate son poderosos. Nél, tamién apaecen dos entrenadores maravíes de la rexón de Kanto, Colloráu (Red n'inglés) y Azul (Blue n'inglés).

Nesti sitiu puede combatise con un compañeru del nuesu llau. Por que esto asoceda primero tenemos de gana-y a un rival dientro del Árbol de Combate, y depués yá vamos poder xunilo al nuesu equipu pa realizar combates nel futuru. Vamos Poder reclutar dellos personaxes conocíos d'anteriores entregues como a Cintia (Cynthia n'inglés), Blasco (Wally n'inglés), ente otros.

Dempués de pasar la lliga pokemon, podemos aportar al árbol de combate qu'esta na Isla Poni onde al aportar van apaecer los 2 personaxes más emblemáticos de la saga pokemon, Colloráu y Azul onde los convidaron a participar al árbol de combate, sicasí tres la conversación danos la eleición de combatir con unu d'ellos dos, teniendo 6 pokemon.

Ultraentes[editar | editar la fonte]

Nesti xuegu introduz un nuevu tipu de seres que nun son reconocíos como Pokémon mientres la trama, pero si tán clasificaos como Pokémon Llexendarios. Trátase de los Ultraentes, unos estraños y misteriosos seres qu'apaecen al traviés de portales llamaos Ultraumbrales pola rexón de Alola. Estos Pokémon namái son capturables con una Pokéball especial, yá que col restu son bien difíciles d'atrapar. Puede dise tres ellos en completando'l xuegu.

Demo especial[editar | editar la fonte]

El 18 d'ochobre de 2016 foi llanzada una demo especial, namái disponible na Nintendo eShop, na cual podíamos faenos con un Greninja con una nueva habilidá llamada "Fuerte Ciñu" que daba la posibilidá de controlar a la so forma especial, Greninja Ash, la mesma forma qu'apaez nel anime de Pokémon XY&Z. La demo amosaba dalgunes de les novedaes y mecániques que trai'l xuegu y duraba aproximao 1 hora y 30 minutos.

Fecha de llanzamientu[editar | editar la fonte]

Nel tráiler de Pokémon Sun and Moon develaron la fecha de llanzamientu del xuegu. Los xuegos fueron llanzaos en Xapón, Australia y América el día 18 de payares de 2016 y, más tarde, n'Europa el 23 de payares de 2016.

Como discutiniu, los archivos d'estos 2 xuegos fueron peneraos per internet díes antes de la so salida oficial y pirates llograron el xuegu y probaron la manera online díes antes del llanzamientu oficial. Nintendo tomó cartes nel asuntu, castigando a los pirates qu'usaron la manera online non solo col bloquéu del mesmu (inclusive cola tarxeta llexítima), tampoco podíen usar funciones de la consola como la Nintendo eShop o Miiverse.[7] Munchos d'estos pirates dedicáronse amás a penerar partes del xuegu per internet antes de la so salida oficial.

Game Freak celebró'l 20 aniversariu de la franquicia Pokémon col llanzamientu d'estos xuegos.

Receición[editar | editar la fonte]

 Receición
Analises agregaos
Autor Puntuación
Metacritic87/100[8][9]
GameRankings88%[10][11]
Analís
Publicación Puntuación
Famitsu38/40[12]
Game Informer8.5/10 (Lluna)[13]
GameSpot8/10[14]
GameZone9.5/10[15]
IGN9/10[16]
Official Nintendo Magazine98/100[17]

Pokémon Sol y Lluna recibieron grandes aponderamientos per parte de la crítica mundial, aportando a mentaos por gran cantidá de medios como "los meyores xuegos de la saga"[18][19]. Dambos, Pokémon Sol y Lluna recibieron una puntuación de 87/100 en Metacritic basada en 87 reseñes, indicando "reseñes xeneralmente positives", que remarquen un xuegu de la franquicia que por fin intenta camudar un pocu la fórmula que taba viéndose foliada tres 20 años d'historia, respetando les sos bases, lo que fai que'l xuegu funcione perbién, teniendo por ello un gran recibimientu ente reseñes y destacando estes les novedaes que'l xuegu ufierta, tratar del xuegu que más s'arriesga faciendo cambeos de la saga, ye xustu lo que Pokémon precisaba.[20][21] El sitiu de reseñes de videoxuegos, IGN dio-y a los xuegos un 9/10 y dixo que los xuegos «camuden la fórmula pa crear una aventura curiosa qu'ameyora sobre los sos predecesores».[22]La importante revista Edge tamién aclamó los xuegos dándo-yos un 8, la mesma nota que punxo a xuegos anteriores como Pokémon X y Y, Pokémon Diamante y Perlla o Pokémon Blanco y Negru.[23] Nintendo Life tamién los llamó los meyores xuegos de Pokémon dalguna vegada creaos y dio-yos una nota perfecta.[24]

Eurogamer marcó dambos xuegos col so sellu doráu de "Imprescindibles", convirtiendo Pokémon Sun and Moon nos únicos xuegos de la consola Nintendo 3DS marcaos con esti sellu.[25] Los xuegos enllenar en poco tiempu de delles de les crítiques más positives de la saga, qu'allababen y destacaben el cambéu necesariu pa esta y la xenial ambientación de la rexón de Alola.

Ventes[editar | editar la fonte]

Pokémon Sol y Lluna vendieron más de 1.9 millones de copies en Xapón na so primer selmana. Fueron los xuegos que más rápidu vendieron les sos copies de la vida de la consola Nintendo 3DS na so primer selmana.[26] Tres namái tres selmanes, tresformar nos xuegos que más rápidu vendieron de la hestoria de Nintendo n'América, superando a tolos xuegos anteriores de la saga y a franquicies de gran sonadía como Super Mario o The Legend of Zelda.[27] Superando la velocidá de ventes de cualquier xuegu anterior de Pokémon y rompiendo asina'l record de velocidá de ventes del anterior líder, Pokémon X y Y[28]. Tresformar nel mayor llanzamientu d'un videoxuegu de Nintendo n'Europa. Los xuegos volviéronse un fenómenu y consiguieron tresformase nos videoxuegos más vendíos del añu 2016 mundialmente, los únicos xuegos de Nintendo n'entrar nel Top 15, superando en tan solo mes y mediu, una y bones el xuegu salió a metá de Payares, les ventes mientres l'añu de títulos superventes como FIFA 17 o Uncharted 4: A Thief's End, vendiendo millones de consoles Nintendo 3DS y Nintendo 2DS por causa de la salida d'estos.[29]El xuegu siguió vendiendo copies a gran velocidá mientres tou 2017, calteniéndose nel Top 5 de los xuegos más vendíos del añu 2017[30]. En menos d'un añu, dambos tresformáronse nos segundos xuegos más vendíos de la consola Nintendo 3DS, superando casi les 16 millones de copies vendíes en tol mundu. El gran ésitu en ventes d'estos xuegos foi en parte por cuenta de que tratábase del xuegu del venti aniversariu de la saga y a que salió meses dempués del famosu boom que formó l'aplicación Pokémon GO.

Los xuegos recibieron grandes crítiques, de los meyores de la saga xunto a Pokémon X y Y y Pokémon Oru y Plata. Y amás, vendieron de la meyor forma posible tresformándose asina, nos xuegos más vendíos de la vida de la so consola en menos d'un añu, formando un fenómenu que los tresformó nos xuegos más vendíos del añu 2016 en mes y mediu.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Pokémon Sun and Moon yá tienen fecha de llanzamientu. La Vanguardia. 10 de mayu de 2016. https://www.lavanguardia.com/tecnologia/20160510/401704957079/pokemon-sol-luna-fecha-lanzamiento-trailer.html. Consultáu'l 14 de mayu de 2016. 
  2. «Pokémon Sol y Pokémon Lluna».
  3. Valero, Claudia (26 de febreru de 2016). Anunciaos oficialmente los nuevos Pokémon Sun and Moon. http://www.adslzone.net/2016/02/26/anunciaos-oficialmente-los-nuevos-pokemon-sol-y-pokemon-lluna/. 
  4. Pokémon Sun and Moon son desvelaos oficialmente. Games Tribune Magacín. 26 de febreru de 2016. http://www.gamestribune.com/nintendo/noticias-nintendo/pokemon-sol-y-luna-confirmaos/. 
  5. bancu-pokemon/ Pokémon Edición Colorada, Azul y Mariella van ser compatibles col Bancu Pokémon. Vandal. 26 de febreru de 2016. http://www.vandal.net/noticia/1350674055/pokemon-edicion-colorada-azul-y-mariella-seran-compatibles-con-el bancu-pokemon/. 
  6. tos-aventures-en-la-rotomdex/ ¡La RotomDex va convertir nel to aliáu mientres esti percorríu!. 26 de febreru de 2016.  p. PokemonSunMoon. http://www.pokemon-sunmoon.com/es-es/rexistra-les tos-aventures-en-la-rotomdex/. Consultáu'l 20 d'agostu de 2016. 
  7. «pirates-de-pokemon-sol-y-luna/2158984 Nintendo ta baneando a los pirates de Pokémon Sun and Moon». Meristation (16 de payares de 2016). Consultáu'l 19 de payares de 2016.
  8. «Pokemon Sun for 3DS Reviews — Metacritic». Metacritic. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  9. «Pokemon Moon for 3DS Reviews — Metacritic». Metacritic. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  10. «Pokemon Sun for 3DS — GameRankings». GameRankings. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  11. «Pokemon Moon for 3DS — GameRankings». GameRankings. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  12. Brian (15 de payares de 2016). «Famitsu review scores (11/15/16) – Pokemon Sun/Moon». Nintendo Everything. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  13. Pokemon Moon: Destination Vacation. GameStop. 15 de payares de 2016. http://www.gameinformer.com/themesblogsgeneric/post.aspx?WeblogApp=3ds&y=2016&m=11&d=15&WeblogPostName=game-informer-pokemon-sun-moon-review-3ds&GroupKeys=games/pokemon_moon/. Consultáu'l 12 de xunetu de 2017. 
  14. «Pokémon Sun/Moon Review». GameSpot (18 de payares de 2016). Consultáu'l 12 de xunetu de 2017.
  15. Splechta, Mike (16 de payares de 2016). «Pokemon Sun & Moon is a proper evolution». Game Zone. Consultáu'l 18 d'ochobre de 2017.
  16. «Sun and Moon greatly improve upon Pokemon's formula and craft a world worth exploring.». IGN.
  17. Official Nintendo Magazine:  p. 292. Dic 2016. 
  18. elperiodico.com. «Pokémon Sun and Moon ¿Los meyores de la saga?». Consultáu'l 23 de payares de 2016.
  19. Heavy. «‘Pokemon Sun and Moon': Why They're the Best ‘Pokemon' Games» (inglés). Consultáu'l 6 de xunu de 2017.
  20. http://www.metacritic.com/game/3ds/pokemon-sun
  21. http://www.metacritic.com/game/3ds/pokemon-moon
  22. «Pokemon Sun and Moon review».
  23. «EDGE puntúa ‘Pokémon Sun and Moon'».
  24. «Review: Pokemon Sun and Moon».
  25. «Pokémon Sun and Moon analís Eurogamer.».
  26. «Pokemon Sun and Moon first week sales top 1.9 million in Japan». UBM TechWeb (22 de payares de 2016). Consultáu'l 22 de payares de 2016.
  27. «POKÉMON SUN AND MOON BREAK NINTENDO RECORD!». IGN.
  28. «'Pokémon Sun' And 'Pokémon Moon' Break Records With 10M Worldwide Shipments».
  29. «Global Yearly Chart Year 2016».
  30. «Global Yearly Chart Year 2017 Top 10».

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Predecesor:
Pokémon Rubí Omega y Zafiro Alfa
Sol y Luna
2016
Socesor:
Pokémon UltraSol y UltraLuna