Podiceps occipitalis

De Wikipedia
Podiceps occipitalis
Estáu de caltenimientu
Esmolición menor (LC)
Esmolición menor (IUCN 3.1)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Podicipediformes
Familia: Podicipedidae
Xéneru: Podiceps
Especie: P. occipitalis
Garnot, 1826
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Podiceps occipitalis, tamién llamáu zampullín blancucu o blancucu,[2] ye una especie d'ave podicipediforme de la familia Podicipedidae habitante de gran parte del Conu Sur suramericanu.

Distribución[editar | editar la fonte]

Nidifica na Arxentina, nes Islles Malvines, en Chile, y siguiendo los Andes en Bolivia, Perú, Ecuador, y Colombia, siendo migratoriu non nidificante en Paraguái, y el sur del Brasil. Posiblemente tamién nel Uruguái.

Hábitat[editar | editar la fonte]

Alcuéntrase en múltiples ambientes acuáticos, tantu dende'l nivel del mar como en llagos y llamargues a más de 4000 msnm.

Alimentación[editar | editar la fonte]

Al ser un escelente zambullidor, llogra tol so alimentu so l'agua; esti consistente en plantes, pequeños pexes colos sos güevos, y crustáceos.

Llargor[editar | editar la fonte]

Esta especie tien un llargu total de 28 cm.

Nidificación[editar | editar la fonte]

Constrúi con tototas un nial flotante, anque lo fondia a otres totoras vives. Ente setiembre y ochobre nes llanures, pero ente avientu y xineru nel altiplanu andín, la fema pon de 4 a 6 güevos blancu azulaos, con midíes permediu de 44 mm. de llongura por 29 mm. Al cumplir un día de nacíos, los pitucos yá naden, anque si cansen se xuben al envés de los sos padres.[3]

Subespecies[editar | editar la fonte]

La especie alcuéntrase estremada en dos subespecies:[4]

Habita nes llanures de l'Arxentina, nes Islles Malvines, y en Chile hasta la llaguna del Negru Francisco n'Atacama, siendo migratoriu non nidificante en Paraguái, y el sur del Brasil. Posiblemente tamién nel Uruguái. Estrémase del siguiente en que'l gargüelu, el mentón y parte baxa de la nuca son de color gris parduzu. Amás los moños llaterales (plumes auriculares) son café amarellentáu. El güeyu ye de color coloráu anaranxáu.

Habita nel altiplanu puneño y nos llagos cordilleranos de los Andes de l'Arxentina, en Tarapacá y Antofagasta Chile,[5] Bolivia, Perú, Ecuador, y Colombia. Estrémase del anterior en que'l gargüelu, el mentón y parte baxa de la nuca son de color blancu puru. Amás los moños llaterales (plumes auriculares) son de color gris. El güeyu ye de color coloráu vinosu.

Caltenimientu[editar | editar la fonte]

Esta especie tien una distribución bien grande, polo tanto nun s'avera a los estragales de vulnerabilidá sol criteriu del tamañu del área de distribución. A pesar del fechu de que l'enclín de la población paez tar menguando, esta nun ye lo suficientemente rápida p'averase a los estragales de vulnerabilidá sol criteriu d'enclín de la población. El tamañu de la población ye bien grande, y polo tanto nun s'avera a los estragales de vulnerabilidá sol criteriu de tamañu de la población. Por toes estes razones, la especie evalúase como d'Esmolición Menor».

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. BirdLife International (2012). «Podiceps auritus» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2014.3. Consultáu'l 10 de marzu de 2015.
  2. Ficha en Abibase.
  3. Aves de Chile
  4. Narosky, Tito, Yzurieta, Darío. 2010. Aves d'Arxentina y Uruguái, Guía d'identificación. Edición total.Editorial: Vázquez Mazzini
  5. Araya, Braulio; Millie, Guillermo (2005). Guía de campu de les aves de Chile (9ª edición). Editorial Universitaria. páxs. 78.




Enllaces esternos[editar | editar la fonte]