Pobladura del Valle

Coordenaes: 42°06′09″N 5°44′01″W / 42.1025°N 5.7335°O / 42.1025; -5.7335
De Wikipedia
Pobladura del Valle
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Zamora
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Pobladura del Valle (es) Traducir Mariano Geras Beneitez
Nome oficial Pobladura del Valle (es)[1]
Nome llocal Pobladura del Valle (es)
Códigu postal 49780
Xeografía
Coordenaes 42°06′09″N 5°44′01″W / 42.1025°N 5.7335°O / 42.1025; -5.7335
Pobladura del Valle alcuéntrase n'España
Pobladura del Valle
Pobladura del Valle
Pobladura del Valle (España)
Superficie 14.15 km²
Altitú 736 m[2]
Llenda con Matilla de Arzón
Demografía
Población 277 hab. (2023)
- 156 homes (2019)

- 139 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Zamora
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 19,58 hab/km²
pobladuradelvalle.com
Cambiar los datos en Wikidata

Pobladura del Valle ye una llocalidá y conceyu español de la provincia de Zamora, na comunidá autónoma de Castiella y Llión.[3]

Pertenez a la contorna de Benavente y Los Valles, na que ye especialmente conocíu poles bodegues que s'atopen asitiaes pela rodiada del pueblu nes que se sirven tapes y alimentos calidable de la zona y polos sos dos museos: Muséu del Güisqui (Chigre Vafer) y Muséu Naval. Son munchos los visitantes qu'alleguen a estes bodegues y museos dende ciudaes como Benavente, Llión, Valladolid y Zamora, o dende otres llocalidaes de la provincia de Zamora.

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu de Almeida.
Escudu de Almeida.

El plenu del conceyu de Pobladura del Valle, en sesión celebrada'l 29 de marzu de 2003, alcordó aprobar l'escudu heráldicu y la bandera municipal cola siguiente descripción:[4]

Escudo Escudu de plata,

tres palos hondados d'azur, calzáu de gules con cueva de plata. Al timbre corona real zarrada.

Bandera Bandera rectangular

de proporciones 2:3, formada por una franxa diagonal blanca de 1/3 del anchu de la bandera, con una cueva colorada a 1/3 del estil, siendo'l triángulu del estil colorao y azul el de la batiente.

Xeografía física[editar | editar la fonte]

Allugamientu[editar | editar la fonte]

Ta asitiada al norte de la provincia de Zamora, a 13 km de Benavente, 70 km de Llión, 78 km de Zamora, 130 km de Valladolid y 282 km de Madrid.

Noroeste: Maire de Castroponce Norte: San Adrián del Valle Nordeste: Matilla de Arzón
Oeste: Fresno de la Polvorosa Este: Matilla de Arzón
Suroeste:Fresno de la Polvorosa Sur: La Torre del Valle Sureste: Matilla de Arzón

Hidrografía[editar | editar la fonte]

Nacencia del ríu Órbigo.

Clima[editar | editar la fonte]

Caracterízase, al igual que bona parte de submeseta norte, por un clima mediterraneu continentalizado dada l'altitú del conceyu (unos 747 m) y la so alloñanza del mar. Los iviernos son bien fríos (con unes temperatures inferiores a los 5 °C) y los branos bien calorosos (unos 25 °C de media). La frecuencia de les xelaes ivernizos ye alzada, produciéndose inclusive en primavera, col consiguiente dañu a l'agricultura. La pluviosidá a lo llargo del añu ye bastante equilibrada, pero nos meses de xunetu y agostu ye bastante escasa.

Vexetación[editar | editar la fonte]

Chopera de Pobladura del Valle.

Predomina'l encinar y otres frondosas como'l uz, la retama, el xaral o'l tomillar. La vexetación ripícola basar n'álamos, chopos o fresnos.

Nes cercaníes de la villa podemos atopar espacios naturales d'interés tales como:

Historia[editar | editar la fonte]

Esisten numberosos testimonios arqueolóxicos que respuenden por la presencia del home nel valle del Órbigo mientres el Paleolíticu inferior. D'estos afayos, los más importantes llográronse nel cursu baxu del ríu, espaciu qu'entiende dende'l términu de Pobladura del Valle hasta la desaguada del Órbigo nel Esla.[5]

Les referencies documentales sobre'l so desenvolvimientu históricu son confuses, en cuanto el so topónimu ye abondo frecuente en diverses tierres (Pobladura de Pelayo García, Pobladura de Aliste, Pobladura de la Sierra, Pobladura de Sotiedra, Pobladura de Valderaduey o Pobladura de Yuso, ente otros), lo que lleva a que los datos esistentes puedan confundise con facilidá. Sía que non, la etimoloxía del so topónimu paez tapar la creación ex novo d'esti asentamientu, posiblemente tres la Reconquista polos reis lleoneses d'esti territoriu asitiáu al norte del ríu Duero.[6]

Mientres la Edá Moderna, Pobladura del Valle tuvo integráu na provincia de Llión, tal que recueye nel sieglu XVIII Tomás López en Mapa xeográficu d'una parte de la Provincia de Llión.[7] Sicasí, al reestructurase les provincies y crease les actuales en 1833, Pobladura del Valle pasó a formar parte de la provincia de Zamora, dientro de la Rexón Lleonesa, que, como toles rexones españoles de la dómina, escarecía de competencies alministratives.[8] En 1834 integrar nel partíu xudicial de Benavente, al que pertenez na actualidá.[9] Tres la constitución de 1978, Pobladura pasó a formar parte en 1983 de la comunidá autónoma de Castiella y Llión, en tanto conceyu integráu na provincia de Zamora.[10]

Demografía[editar | editar la fonte]

N'otru tiempu la so población triplicaba la so actual cifra de población. Les emigraciones y la decadencia del oeste peninsular, cuantimás de la provincia de Zamora, abrasó la so población nes últimes décades.

Gráfica d'evolución demográfica de Pobladura del Valle ente 1900 y 2017
Fonte: Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Economía[editar | editar la fonte]

A principios del sieglu XX cuntaba con un mercáu selmanal d'animales vivos que yera unu de los más allegaos de la contorna de Benavente y Los Valles. Al día de güei cunta con una ventena d'empreses y el so desemplegu ye práuticamente nulu. Atópase bien comunicáu per carretera y tien cubiertos los servicios básicos.

  • Sector primariu: na actualidá esti sector ye práuticamente inesistente na llocalidá en favor del secundariu y del terciariu.
  • Sector secundariu: cuenta cola fábrica agropecuaria de piensos Nanta, ente otres empreses.
  • Sector terciariu: hai dellos chigres y bodegues-restaurante, carnicería, ferretería y distribuidores de alimenticios, ente otros.

Polígonos industriales[editar | editar la fonte]

Comunicaciones[editar | editar la fonte]

Fotografia d'un tramu de l'autovía A-6.

Les carreteres que pasen pola llocalidá son:

Rutes que transiten por Pobladura del Valle[editar | editar la fonte]

Educación[editar | editar la fonte]

Na villa hai un colexu públicu.

Museos[editar | editar la fonte]

  • Muséu del Güisqui: atópase dientro del chigre-cafetería Vafer y cuenta con alredor de 2000 botelles de güisqui. La coleición de botelles empezó en 1995 y sigue ampliándola.
  • Muséu Naval y Ferroviariu de maquetes: nes cercaníes de la urbanización Les Fontanillas. Cuenta con más de 150 embarcaciones de guerra, trasatlánticos y buques de carga. Amás atopamos la segunda maqueta más grande del mundu fecha a escala, la del acorazáu «Hood».

Urbanizaciones de la villa[editar | editar la fonte]

  • Les Fontanillas.
  • La Cabañina.

Productos típicos y gastronomía[editar | editar la fonte]

Quesu zamorano.

El productu típicu de la güerta de la contorna benaventana ye'l pimientu cola catalogación de productu calidable. Hai que destacar los sos embutíos, los sos notables quesos, la miel y los llicores. Nestes tierres, tamién hai bonos vinos, premiaos nel estranxeru y cola catalogación de productu calidable, de los que se ta promoviendo'l llogru d'una denominación d'orixe.

Los platos típicos son les truches del tera, el lechazo, los asaos en fornu de lleña, el bacaláu a lo tío o a la cazuela, los cangrejo de ríu y les ancas de xaronca. En repostería destáquense duces como los feos, les bombes, les rosquíes de trancalapuerta, los bollos de coscarón, rosquíes de ramu y d'ánxel, la tarta del Císter y la tarta de la Veguilla.

Instalaciones deportives[editar | editar la fonte]

  • Pistes polideportivas.
  • Piscines municipales
  • Campu de fútbol municipal.
  • Frontón.

Sanidá[editar | editar la fonte]

Centru de salú. Consultoriu médicu.

Feries y fiestes llocales[editar | editar la fonte]

La fiesta más popular de Pobladura, tien llugar el tercer fin de selmana d'agostu, nes que la llocalidá multiplica por trés los sos habitantes. Unu de los actos más popular d'estes fiestes ye la "chorizada" na que los mozos del pueblu garren estos embutíos en xigantesques parrilles pa tolos asistentes y nes que se parte una media de dos mil bocaos de chorizu. Nos últimos años, creóse l'Asociación de Pendones de la Virxe del Valle. Gracies a esta iniciativa volvió recuperase esta importante tradición de los pendones. Celébrase una pelegrinación una vegada al añu nel pueblu'l cual ye'l anfitrión y asina, convidar a los pendoneros d'otros pueblos cercanos a la caminada y a una merienda na plaza mayor. Pero esti festexu nun tien fecha fixa por eso cada añu celebra un día distintu. (Aquel que quiera puede formar parte d'esta

Personaxes pernomaos[editar | editar la fonte]

  • Agustín Vara (Pobladura del Valle, 29 d'agostu de 1973), futbolista que xugó de mediocampista en multitud equipo del fútbol español y el so primer equipu como entrenador foi Club Deportivo Leganés. Foi internacional cola seleición de fútbol sub-20. Dende la temporada 2013/2014 entrena al FC Villanueva del Pardillo n'entrenando al Club Atlético de Pinto.Na actualidá ye'l segundu entrenador del Atlético de Madrid B.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/pobladura-del-valle-id49159.
  3. «Diputación de Zamora».
  4. «ALCUERDO de 29 de marzu de 2003, del Conceyu de Pobladura del Valle (Zamora), pol que s'aprueba l'Escudu Heráldicu y Bandera Municipal d'esti Conceyu».
  5. «Aproximación al Paleolíticu inferior nos valles de Benavente: El Valle del órbigo».
  6. Poblamientu y estructures sociales nel norte de la Península Ibérica. Sieglos VI-XIII
  7. López, Tomás (1786). Biblioteca Dixital Real Academia de la Historia: Mapa xeográficu d'una parte de la Provincia de Llión (en castellanu).
  8. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  9. [http://www.cervantesvirtual.com/obra/subdivision-en-partidos-judiciales-de-la-nueva-division-territorial-de-la-peninsula-e-islas-adyacentes--0/ Subdivisión en partíos xudiciales de la nueva división territorial de la Península ya islles axacentes / aprobada por S. M. nel real decretu de 21 d'abril de 1834
  10. {{cita web|url=http://www.jcyl.es/web/jcyl/binarios/195/628/ESTATUTU%20DE%20AUTONOMIA.pdf%7Ctítulu =Ley Orgánica 14/2007, de 30 de payares, de reforma del Estatutu d'Autonomía de Castiella y Llión|autor=