Plaza de la Revolución

Coordenaes: 23°07′28″N 82°23′10″W / 23.1244°N 82.3861°O / 23.1244; -82.3861
De Wikipedia
Plaza de la Revolución
conceyu de Cuba
Llocalización
País insularBandera de Cuba Cuba
Provincia Provincia de L'Habana
Ciudá L'Habana
Masa d'agua Estrechu de Florida
Coordenaes 23°07′28″N 82°23′10″W / 23.1244°N 82.3861°O / 23.1244; -82.3861
Plaza de la Revolución alcuéntrase en Cuba
Plaza de la Revolución
Plaza de la Revolución
Plaza de la Revolución (Cuba)
Altitú 30 m
Arquiteutura
Superficie 12 km²
Cambiar los datos en Wikidata
Memorial José Martí na Plaza de la Revolución.

La plaza de la Revolución ye una plaza pública de la ciudá de L'Habana, Cuba, una de les más grandes del mundu con 72 000 metros cuadraos.

Foi creada en tiempos del presidente Fulgencio Batista y orixinalmente llamar plaza Cívica, anque la so fama internacional empieza cola Revolución cubana. Nella podemos atopar el Monumentu a José Martí esculpíu por Juan José Sicre y frente per frente tenemos el Ministeriu del Interior cola conocida imaxe del Che Guevara tomada pol fotógrafu Korda fecha un relieve escultóricu, obra d'Enrique Ávila que diz "Hasta la victoria siempres". En 2009 inauguróse la obra (del mesmu artista y especificaciones téuniques) a Camilo Cienfuegos, otru gran héroe de la Revolución cubana.[1]

Famosu relieve escultóricu del Che Guevara, realizáu pol artista cubanu Enrique Ávila, inspirándose de la mesma nuna famosa fotografía d'Alberto Korda.
Monumentu a Camilo Cienfuegos, obra d'Enrique Ávila.

Allugamientu[editar | editar la fonte]

Esti sitiu ta enclaváu na interseición de les aveníes Pasio y Ranchu Boyeros, importantes arteries de la ciudá de la Habana.

Monumentu a José Martí[editar | editar la fonte]

Con un altor de 112,75 metros hasta la torre de remate y de 141,995 hasta los faros y banderes, el monumentu a José Martí constitúi'l puntu más altu de la Ciudá de L'Habana. Cuenta con un diámetru total de 78,50 metros. La pirámide, d'aproximao 28 metros d'anchu, cuenta con un elevador interior de 90 metros de percorríu y una escalera de 579 pasos. Nel área de la base del monumentu atopa'l Memorial José Martí, nel que se lleen 79 pensamientos martianos grabaos con letra color oro, distribuyíos nos cinco salones qu'ellí esisten. La parte cimera ye una copia exacta de la planta baxa. Nel pisu tán reflexaes les distancies esistentes ente'l monumentu y les capitales de 43 países, lo mesmo que de 8 llugares del territoriu nacional. Dende los sos balcones, en díes de gran visibilidá, puede acolumbrase el paisaxe habanero a una distancia de 60 quilómetros aproximao. Pa llegar hasta'l visu del complexu monumental, puede utilizase un elevador o una escalera de 567 pasos. La estatua de José Martí, que puede reparase dende los baxos y esteriores del complexu monumental, ta formada por 52 bloques de mármol y tien un altor de 18 metros. Ellí foi asitiada en 1958 y ta arrodiada de 6 pilastres que representen les antigües provincies nes que se topaba estremáu'l territoriu cubanu, colos sos respeutivos escudos. Dende 1996 ye sede del Memorial José Martí.[2]

Recordatoriu[editar | editar la fonte]

La plaza de la Revolución ye unu de los llugares onde s'axunta'l pueblu tres marches multitudinaries en díes señalaos, como'l primeru de mayu. Nella Fidel Castro faló al pueblu en diverses ocasiones mientres delles hores.

Eventos[editar | editar la fonte]

El 20 de setiembre de 2009 celebrar na plaza de la Revolución el segundu Conciertu Paz ensin Fronteres, promovíu pol cantante colombianu Juanes y que cuntó cola participación de quince grupos y solistes incluyíu'l mesmu Juanes.

El 20 de setiembre de 2015 nesta mesma plaza'l Papa Francisco celebró una misa ante casi un millón de persones, incluyíos 3.500 invitaos oficiales, ente los que destacaben el presidente cubanu, Raúl Castro, y la mandataria arxentina, Sra. Fernández, conocida como Cristina Kirchner. El papa pidió a los cubanos curiar y sirvir de manera especial a les persones más fráxiles. [3]

El 29 de payares de 2016, depués del fallecimientu de Fidel Castro el 25 de payares, una multitudinaria concentración del pueblu cubanu y estranxeros, precedida por Raúl Castro xunto a importantes xefes d'estaos del mundu como Jacob Zuma, Evo Morales, Nicolás Maduro, Alexis Tsipras, Rafael Correa, Roosevelt Skerrit, Salvador Sánchez Cerén, Daniel Ortega, Danilo Medina, Enrique Peña Nieto, Juan Carlos Varela, Hage Gottfried Geingob, Abdelmalek Sellal ente otros altos representantes de Vietnam, China, Rusia, Irán, Qatar y España homenaxaron al líder con una serie d'intervenciones que duraron cerca de cuatro hores,[4] a otru día de la mesma plaza salieron aldu al Campusantu de Santa Ifigenia en Santiago de Cuba, les cenices de Fidel, nun viaxe que remembraba la Caravana de la Llibertá de 1959 en sentíu inversu.

Galería fotográfica[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]