Pirólisis

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Esquema de la pirólisis.

La pirólisis (del griegu piro, ‘fueu’ y lisis, ‘frayatu’) ye la descomposición química de materia orgánico y tou tipu de materiales, sacante metales y vidrios, causada pol calentamientu a altes temperatures n'ausencia de osíxenu (y de cualesquier halóxenu). Arreya cambeos simultáneos de composición química y Estáu_de_la materia tao físicu, que son irreversibles. Nesti casu, nun produz nin dioxines nin furanos.

La pirólisis estrema, que solo dexa carbonu como borrafa, llámase carbonización. La pirólisis ye un casu especial de termólisis.

Un exemplu de pirólisis ye la destrucción de neumáticos usaos. Nesti contestu, la pirólisis ye la degradación del cauchu de la rueda por aciu el calor n'ausencia d'osíxenu.

Pirólisis anhidra[editar | editar la fonte]

La pirólisis ye de normal anhidra (ensin agua). Esti fenómenu asocede de normal cuando un compuestu orgánicu sólidu calezse fuertemente na ausencia d'osíxenu , como por casu, los productos de pirólisis de materia orgánico, que al tostar o rustir producen hidrocarburos arumosos policíclicos, aminas heterocíclicas y amino imidazol azarenos. Anque estos procesos llevar a cabu nuna atmósfera normal, les capes esternes del material caltienen l'interior ensin osíxenu.

El procesu tamién asocede cuando se quema un combustible sólidu compactu, como la madera. Ello ye que les llapaes d'un fueu de madera deber a la combustión de gases espulsaos pola pirólisis, non pola combustión de la madera en sí mesma.

Un antiguu usu industrial de la pirólisis anhidra ye la producción de carbón vexetal por aciu la pirólisis de la madera. Más apocayá la pirólisis usóse a gran escala pa convertir el carbón en carbón de coque pa la metalurxa, especialmente na fabricación de aceru.

Piénsase que la pirólisis anhidra tien llugar mientres la catagénesis, la conversión de querógeno a combustible fósil.

En munches aplicaciones industriales esti procesu ye lleváu a cabu so presión y a temperatures percima de los 430°C. La pirólisis anhidra tamién puede usase pa producir un combustible líquidu similar al gasoil a partir de biomasa sólida o plásticos. La técnica más común utiliza unos tiempos de residencia bien baxos (menos de dos segundos) y temperatures d'ente 350 y 500 ºC.

La pirólisis y el tratamientu de borrafes[editar | editar la fonte]

L'aplicación de la pirólisis al tratamiento de borrafes ganó aceptación xuntu con otres teunoloxíes avanzaes de tratamientu de borrafes. Sicasí nun los esanicia, sinón que los tresforma en carbón, agua, borrafes líquides, partícules, metales pesaos, cenices o tóxicos —en dellos casos—, ente otros; virtiendo al aire dende sustances relativamente inocuas hasta bien tóxiques y amenorgando asina'l so volume. Esta destilación destructiva obviamente imposibilita el recicláu o la reutilización.

La pirólisis puede utilizase tamién como una forma de tratamientu termal p'amenorgar el volume de les borrafes y producir combustibles como subproductos. Tamién foi utilizada pa producir un combustible sintéticu pa motores de ciclu diésel a partir de borrafes plástiques.[1]

Pirólisis aguacienta[editar | editar la fonte]

El términu pirólisis utilizar n'ocasiones pa denominar tamién la termólisis con presencia d'agua, tal como'l craqueo por vapor d'agua del petroleu o la depolimerización térmica de les borrafes orgániques en crudu pesáu.

Pirólisis al vaciu[editar | editar la fonte]

Na pirólisis al vacíu el material orgánico calecer nel vacíu p'amenorgar el puntu de bullidura y evitar reacciones químiques adverses.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Cynar plc (2006) Convirtiendo borrafes plástiques en combustible diésel

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Pirólisis