Pollicipes pollicipes

De Wikipedia
(Redirixío dende Perceba)
Pollicipes pollicipes
Perceba
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Subfilu: Crustacea
Clas: Maxillopoda
Subclas: Thecostraca
Infraclas: Cirripedia
Orde: Pedunculata
Familia: Scalpellidae
Xéneru: Pollicipes
Especie: P. pollicipes
(Gmelin, 1789)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

La Perceba[1] (Pollicipes pollicipes) ye un crustaceu de la clase cirrípedos (Cirripedia) que xorrez sobro roques batíes pol folaxe y que'l so nome científicu ye Pollicipes pollicipes. Aliméntase por filtración.

Anatomía[editar | editar la fonte]

El cuerpu ta protexíu por una serie de plaques y agárrase al sustratu por un pedúnculu, desendolcáu pola modificación de les sos antenes (ye sésil). Nun tien güeyos.

Ciclu de vida[editar | editar la fonte]

Lo mesmo que'l restu de los cirrípedos, Pollicipes pollicipes ye hermafrodita, y el so xorrecimientu nun ye direutu, sinón que necesita de mudes (ecdisis) pa medrar.

Gastronomía[editar | editar la fonte]

Explótase sobro too nel cantábricu, Galicia y Asturies hasta Francia, siendo un productu típicu de la gastronomía d'Asturies; páñase manualmente nes roques allugaes na estaya intermareal de les ríes. La parte comestible ye la que forma el pedúnculu.

Creencias[editar | editar la fonte]

N'Europa, hasta bien entrada la Edá Moderna creíase que dalgunes especies de gansos, les del xéneru Branta, yeren la metamorfosis maúra de les percebes (denomando n'inglés barnacles tanto a estos cirrípedos como a eses aves); ésti yera una de les maneres coles que la xente, se safaben del ayunu de carnes demientres la cuaresma, dau que según el cristianismu demientres esi periodu, les úniques carnes que podíen xintase yeren les de pescaos y mariscos, d'esta miente, les aves denomaes (dalgunes ocasiones tamién los coríos) con nomes de pexes o mariscu, yeren clasificaes como pescao. Una de les xides pa tan curiosa taxonomía yera'l fechu de que les percebes tienen apéndices que se dan un aldéu a les plumes de les aves.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]