Península de Liaodong

Coordenaes: 40°00′N 122°30′E / 40°N 122.5°E / 40; 122.5
De Wikipedia
Península de Liaodong
Situación
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
Provincies Liaoning
Tipu península
Asitiáu en bahía de Corea (es) Traducir
Coordenaes 40°00′N 122°30′E / 40°N 122.5°E / 40; 122.5
Península de Liaodong alcuéntrase en República Popular China
Península de Liaodong
Península de Liaodong
Península de Liaodong (República Popular China)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

La península de Liaodong (chinu tradicional: 遼東, chinu simplificáu: 辽东, pinyin: Liáodōng, Wade-Giles: Liao-tung) ye una península de la provincia de Liaoning na República Popular China, conocida polos sos numberosos puertos naturales n'agües del mar Mariellu.

Liaodong significa en chinu «Este del Liao». El ríu Liao foi un ríu que mientres el periodu de los Reinos Combatientes estremó les comandancies de Liaoxi («Oeste del Liao») y Liaodong.

Xeografía[editar | editar la fonte]

La península ta asitiada al norte del mar Mariellu, enfrentada a la península de Shandong, dixebrando ente dambes el mar de Bohai. Les mariñes occidentales de la península tán bañaes per mar de Bohai y les orientales pola badea de Corea. Forma parte del cinturón sur de montes que sigue escontra'l norte hasta convertise nos montes Changbai. La zona de los montes allegante a la península ye conocida como montes Qian.

La península dispón de dos puertos: el de Dalian y el de Port Arthur asitiáu nel estremu sur. La ciudá de Lüshun ye la sede gubernamental de los distritos de Dalian. Lüshun dispón d'un puertu natural que resultó bien curiosu pa diverses potencies nel sieglu XIX.

Historia[editar | editar la fonte]

En Port Arthur se produjó una batalla que dio orixe a la guerra ruso-xaponesa (9 de febreru de 1904). El puertu taba nesos momentos baxu dominiu rusu y sufrió un ataque per parte de l'armada xaponesa. La batalla quedó ensin concluyir y dio orixe al sitiu de Port Arthur y, darréu, a la Batalla de Shandong.

A consecuencia del tratáu de Portsmouth (5 de setiembre de 1905) que dio fin al conflictu rusu-xaponés, dambes partes alcordaron sacupar Manchuria y devolver la so soberanía a China.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]