Pedrosillo de Alba

Coordenaes: 40°49′22″N 5°23′43″W / 40.82265614°N 5.39535467°O / 40.82265614; -5.39535467
De Wikipedia
Pedrosillo de Alba
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Salamanca
Partíu xudicial Salamanca
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcalde de Pedrosillo de Alba (es) Traducir Manuel Hernández Bonilla
Nome oficial Pedrosillo de Alba (es)[1]
Códigu postal 37871
Xeografía
Coordenaes 40°49′22″N 5°23′43″W / 40.82265614°N 5.39535467°O / 40.82265614; -5.39535467
Pedrosillo de Alba alcuéntrase n'España
Pedrosillo de Alba
Pedrosillo de Alba
Pedrosillo de Alba (España)
Superficie 19.26 km²
Altitú 836 m[2]
Llenda con Valdecarros, Aldeaseca de Alba, Garcihernández, Tordillos y Gajates
Demografía
Población 124 hab. (2023)
- 81 homes (2019)

- 55 muyeres (2019)
Porcentaxe 0% de provincia de Salamanca
0.01% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 6,44 hab/km²
Cambiar los datos en Wikidata

Pedrosillo de Alba ye un conceyu y llocalidá española de la provincia de Salamanca, na comunidá autónoma de Castiella y Llión. Intégrase dientro de la contorna de la Tierra de Alba. Pertenez al partíu xudicial de Salamanca y a la mancomunidá Rutes de Alba y Tierres del Tormes.[3]

Amás de Pedrosillo de Alba, el so conceyu ta formáu pola llocalidá de Turria de Alba. Tol términu municipal ocupa una superficie total de 19,26 km².

Historia[editar | editar la fonte]

La so fundación remontar a la repoblación efectuada polos reis de Llión na Edá Media, quedando integráu nel cuartu de Cantalberque de la xurisdicción d'Alba de Tormes, dientro del Reinu de Llión, denominándose entós Peidrosielo.[4] Cola creación de les actuales provincies en 1833, Pedrosillo de Alba quedó encuadráu na provincia de Salamanca, dientro de la Rexón Lleonesa,[5] formando parte del partíu xudicial d'Alba de Tormes hasta la desapaición d'ésti y la so integración nel de Salamanca.

Demografía[editar | editar la fonte]

El fenómenu emigratoriu de mediaos del s. XX que se produz nel mediu rural español, refléxase fuertemente na partida de pedrosillanos que tomen, esencialmente, como destín Salamanca, País Vascu y Madrid. Tamién colen a Suiza y Alemaña nos años 1960. Antes d'estos dos folaes d'emigración, a empiezos del s. XX foi notable tamién la que tuvo como destino América. Pedrosillanos, xunto con xentes de los pueblos vecinos d'Alaraz y Santiago de la Puebla colaron a los Estaos Xuníos a trabayar a California o na industria siderúrxico de Youngstown (Ohio). Según el padrón municipal ellaboráu pol INE nel añu 2016, el conceyu de Pedrosillo de Alba cunta con una población de 142 habitantes.

Gráfica d'evolución demográfica de Pedrosillo de Alba ente 1900 y 2017
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia.

Nucleos de población[editar | editar la fonte]

El conceyu estremar en dos nucleos de población: Pedrosillo de Alba y Turria de Alba, que teníen la siguiente población en 2015 según l'INE.[6]

Nucleu de población Población
align="right" 133
Turria de Alba 19

Xeografía[editar | editar la fonte]

Ríu Gamo[editar | editar la fonte]

El ríu naz nel abulense Puertu de Villatoro, percuerre'l so términu municipal d'este a oeste. Escurre a un quilómetru al norte del cascu urbanu del pueblu. El ríu foi marcando'l so percorríu de manera que dexa na so marxe derecha les estribaciones de los pequeñes llombes qu'apoderen los pueblos y asentamientos humanos del so valle: Gajates, Galleguillos, Pedrosillo de Alba, Membribe de la Sierra, La Lurda y Garcihernández.

Monumentos[editar | editar la fonte]

  • Ilesia de San Pedro Apóstol. Construyida orixinalmente n'estilu románicu-mudéxar, tamién conocíu como románicu de lladriyu, de la primitiva construcción caltiénse'l so ábside, que data del sieglu XIII. L'esterior d'esti ábside configurar en dos cuerpos de siete paños separaos por estribos. La construcción de la ilesia ta rematada na so parte esterior por una espadaña de lladriyu del sieglu XVIII, con dos tales campanes dataes en 1752 y 1925. Nel interior de la ilesia destaca la pila bautismal, que data del sieglu XII.[7]

Símbolos[editar | editar la fonte]

Escudu[editar | editar la fonte]

Escudu.

1º cuartel derechu: Contemplar d'azur venera compostelana y dos bordones (símbolu xacobéu) tou ello de plata, sol cual atopamos dos llaves, d'oru y plata, cruciaes.

2º cuartel esquierdu: contémplase, d'oru, encina sinople. Símbolu de la colonización del monte conceyil.

3º cuartel mantelado: contemplar de gules. Corona ducal d'oru, simbolizando'l señoríu de la Casa y Estáu de Alba.

Fiestes[editar | editar la fonte]

  • 29 de xunu (San Pedro)
  • 31 d'agostu (San Ramón)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. URL de la referencia: https://www.aemet.es/es/eltiempo/prediccion/municipios/pedrosillo-de-alba-id37236.
  3. Llorente Maldonado, Antonio (1976). Centro d'Estudios Salmantinos: contornes históricu y actual_de_l.html?id=wZQtAQAAIAAJ Les contornes históricu y actual de la provincia de Salamanca (en castellanu), páx. 157. Consultáu'l 20 de payares de 2013. «La Tierra de Alba ye daqué menor que l'actual partíu del so nome; d'ésti hai qu'esgazar la contorna de Salvatierra, esto ye, l'estremu suroccidental del mesmu, y una estrecha franxa pel noroeste que formó parte, hasta 1833, del Cuartu de Peña de Rei, y ta integrada, como sabemos, n'El Campu de Salamanca; esta franxa va dende Machacatu hasta Monterrubio de la Sierra, incluyendo, amás d'estos dos pueblos, Villagonzalo, Morille y tolos anexos d'estos cuatro conceyos, a saber: Francos, Carpio Bernardo, Castañeda (Matacán), Valdesantiago, La Maza, La Alcubilla, Monteabajo, La Regañada, Curtios de Sacedón, Hernancobo, Miguel Muñoz, Segovia de Sacedón, Segovita y Torre Zapata. Tamién l'estremu septentrional, Encinas de Abajo y el so términu, que como vimos antes forma parte de la contorna de Les Villes, y d'antiguo del Cuartu de Valdevilloria (páxina 131)»
  4. Mínguez, José María (Coord.) (1997). Historia de Salamanca. II Edá Media. Salamanca: Centru d'Estudios Salmantinos. Páx. 321
  5. «Real Decretu de 30 de payares de 1833 sobre la división civil de territoriu español na Península ya islles axacentes en 49 provincies» (castellanu). Gaceta de Madrid.
  6. Institutu Nacional d'Estadística. «Nomenclátor: Población del Padrón Continuo por Unidad Poblacional». Consultáu'l 28 de febreru de 2016.
  7. Taller de Empleo-Mancomunidá Rutes de Alba. «Guía Macomunidad Rutes de Alba». Consultáu'l 19 de xineru de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]