Pedro Pablo Ramírez

De Wikipedia
Pedro Pablo Ramírez
Presidente d'Arxentina

7 xunu 1943 - 23 febreru 1944
Arturo Rawson - Edelmiro Julián Farrell
Vida
Nacimientu La Paz, Entre Ríos30 de xineru de 1885[1]
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires11 de xunu de 1962[2] (77 años)
Sepultura Cementeriu de la Chacarita
Estudios
Estudios Colexu Militar de la Nación
Llingües falaes castellanu
Oficiu militarpolíticu
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu Arxentín
Graduación general de división (es) Traducir
soldáu
Creencies
Partíu políticu políticu independiente
Cambiar los datos en Wikidata

Pedro Pablo Ramírez (30 de xineru de 1885La Paz, Entre Ríos – 11 de xunu de 1962Buenos Aires) foi un militar y dictador arxentín. Exerció como presidente de la República Arxentina, nun siendo electu polos ciudadanos arxentinos, recibió'l cargu del anterior gobernante militar, Arturo Rawson. Foi'l segundu de los llamaos «presidentes de facto». Gobernó ente 1943 y 1944 mientres la llamada Revolución del 43.

Biografía[editar | editar la fonte]

Fíu de Pedro Ramírez y Lucía Machuca, Ramírez yera teniente en 1911 cuando s'incorporó al exércitu alemán hasta 1913. Al so regresu a l'Arxentina, completó la so carrera na Escuela de Guerra. En 1917 casar en Buenos Aires con María Inés Lobato (1892-1947), nacida en Azul, fía de Fermín Lobato y Ángela Luisa Mulle, y con quien tuvo cuatro fíos.

El golpe d'Estáu de setiembre de 1930 contra Hipólito Yrigoyen incluyir ente los homes más activos del movimientu. Xefe del Serviciu d'Informaciones del Estáu Mayor del xeneral José Félix Uriburu, participara de manera destacada nos preparativos del golpe. Uriburu unviar a Italia como amestáu militar.

El 17 de payares de 1942, el presidente Ramón Castillo designar Ministru de Guerra en reemplazu del xeneral Tonazzi, un partidariu del xeneral Agustín Pedro Justo, a quien Castillo tarrecía poles sos venetada golpistes. Ramírez pertenecía al Grupu d'Oficiales Xuníos (GOU), d'enclín nacionalista y «neutralista» ante la Segunda Guerra Mundial, que s'opunxo a la candidatura del conservador Robustiano Patrón Patrón Costas a la presidencia, partidariu de qu'Arxentina entrara na Segunda Guerra Mundial.

Revolución del 43. Presidencia del Xeneral Pedro Pablo Ramírez[editar | editar la fonte]

El Xen. Ramírez el 7 de xunu de 1943.

Nos últimos díes de mayu de 1943, un grupu de dirixentes de la Unión Cívica Radical propúnxo-y al general Pedro Pablo Ramírez encabezar una fórmula presidencial contra'l candidatu oficialista. Enteráu'l presidente Castillo, esixó-y l'arrenunciu'l 3 de xunu, fechu que desencadenó la llamada Revolución del 4 de xunu de 1943, un golpe d'Estáu encabezáu pol xeneral Arturo Rawson y el mesmu xeneral Ramírez y empobináu pol GOU, que depunxo al presidente Castillo.

Orixinalmente asumió como presidente'l xeneral Rawson, pero por cuenta del so enfotu en designar nel gabinete a un grupu de ministros reconocidamente conservadores y derechiegos, ente ellos, el xeneral Domingo Martínez, José María Rosa (fíu) y Horacio Calderón, foi movíu polos militares pa llevar a presidencia como nuevu dictador al xeneral Ramírez, quien asumió'l 7 de xunu.

Ramírez gobernó namái siete meses. Designó como Ministru de Rellaciones Esteriores al contralmirante Segundu Storni, un nacionalista moderáu aliadófilo, partidariu de que l'Arxentina declarara la guerra al Exa Roma-Berlín-Tokiu. Sicasí, pocos meses dempués, la publicación per parte de la embaxada d'Estaos Xuníos d'una carta reservada de Storni pronunciándose a favor de la rotura de rellaciones con Alemaña, xeneró un escándalu públicu que causó l'arrenunciu de Storni y el so reemplazu por Alberto Gilbert, hasta entós a cargu del ministeriu del Interior y partidariu de caltener la neutralidá.

Les primeres midíes adoptaes por Ramírez tuvieron conteníos contradictorios, pero polo xeneral tuvieron dirixíes a reprimir a los sectores sociales y políticos: disolución del Congresu Nacional,.[ensin referencies] clausura de la CGT Nº2 onde s'entamaren los sindicatos comunistes y sanción d'un réxime limitativo de l'aición sindical, intervención de la Universidá Nacional de la Mariña, disolución d'Aición Arxentina onde s'entamaben los sectores belicistes. Estes midíes abriríen la confrontación con amplios sectores políticos y sociales, y n'especial col movimientu estudiantil.[ensin referencies]

Simultáneamente con estes midíes, el gobiernu de Ramírez ordenó rebaxar d'arriendos, que tuvo un efeutu positivu ente los trabayadores y los renteros rurales, y la creación d'una Comisión Investigadora del Escándalu de la CHADE, que tenía como misión investigar les circunstancies de la prórroga de la concesión a esa empresa d'eletricidá en 1936. La Comisión foi puesta so la direición del coronel Matías Rodríguez Conde y taba integrada tamién pol inxenieru Juan Sabato (hermanu d'Ernesto Sabato y futuru miembru del grupu íntimu de Raúl Alfonsín) y l'abogáu Juan P. Oliver.

La Comisión entrevistó a la mayor parte de los arreyaos y llogró documentación crucial pa develar los mecanismos internos de la corrupción, como l'intercambiu telegráficu internu de les empreses. Presentó l'informe proponiendo dos decretos pa retirar a la CADE la so personería xurídica, anulando les prórrogues y amenorgando les tarifes, yá siendo Farrell presidente. Sicasí, l'informe nun foi publicáu hasta 1956 y los proyeutos nun fueron siquier trataos por decisión del vicepresidente Juan D. Perón.[3] CHADE sería una de les poques empreses non estatizadas mientres el gobiernu de Perón (1946-1955), yá que ella ayudara financieramente na campaña de Perón pa les eleiciones.[4]

Pocos díes dempués d'asumir dexó d'emplegar el rótulu provisional na descripción pública del gobiernu, desengañando asina a la mayoría de los partíos políticos que saludaren el golpe como l'antoxana d'una torna al orde democráticu atayáu mientres la Década Infame (1930-1943). Declaró públicamente que la xera del so gobiernu yera "anovar l'espíritu nacional y la conciencia patria" y "dar conteníu ideolóxico arxentín al país enteru".

Política educativa y cultural[editar | editar la fonte]

Nel planu cultural, el gobiernu de Ramírez encamentó la educación al sector nacionalista carauterizáu pola so ideoloxía católica-hispanista, opuestu al laicisimo adoptáu pol Estáu arxentín dende la Constitución de 1853. Nomó primeramente al ultraderechista Xordán Bruno Genta como interventor de la Universidá Nacional de la Mariña, y con cuenta de añu al católicu nacionalista Gustavo Martínez Zuviría, como Ministru d'Educación. El movimientu estudiantil empobináu pola Federación Universitaria Arxentina opúnxose frontalmente al gobiernu.

Eslleió la Federación Universitaria y los partíos políticos, reintrodució la enseñanza relixosa optativa nes escuela y enllantó una severa censura na prensa, prohibiendo, ente otros medios, la d'Estaos Xuníos TIME (el 29 de payares de 1943), que criticara duramente la neutralidá arxentina na Segunda Guerra. El 14 d'ochobre estableció la veda radiofónica del lunfardo, por consideralo d'orixe criminal y moralmente repugnante. Por cuenta de ello les lletres de dalgunos tangos tuvieron de modificar pa la so tresmisión pública. Sol so auspicio creóse tamién la Policía Federal Arxentina.

Política de industrialización[editar | editar la fonte]

El 10 d'agostu de 1943, Ramírez decretó la constitución de la primera sociedá mista industrial, prevista na llei qu'estableció la Direición Xeneral de Fabricaciones Militares sol gobiernu de Castillo. Industries Químiques Nacionales fundar pa la esplotación de les mines d'azufre na provincia de Salta. Creóse'l Fondu de Creitu Industrial, qu'apurría financiamiento baratu al llargu plazu pal sector industrial.

Farrell y Perón. Cayida de Ramírez[editar | editar la fonte]

Foi mientres la etapa final del so gobiernu qu'empezó a remanecer la figura del entós coronel Juan Domingo Perón, quien estableciera una alianza precaria colos sindicatos, principalmente los socialistes, pa faese cargu del irrelevante Departamentu de Trabayu, tresformalo en Secretaría de Trabayu y Previsión ya impulsar dende ellí un programa de reformes llaborales d'alcuerdu a les reivindicaciones sindicales tradicionales. Simultáneamente, n'ochobre de 1943, el xeneral Edelmiro Farrell foi designáu vicepresidente de la República, reteniendo tamién el Ministeriu de Guerra.

El 26 de xineru de 1944, Ramírez primíu rompió rellaciones con Alemaña y Xapón. La abrupta decisión debióse esencialmente a la yá insostenible presión d'Estaos Xuníos. La decisión provocó una quebra ente los distintos sectores nacionalistes, llevando al arrenunciu del Ministru Martínez Zuviría, representante de l'ala más derechiega que manifestó públicamente'l so descontentu.

Creyéndose fuerte, Ramírez, enteráu de que s'entamaba destituyilo, decidió esixi-y a Farrell el so alloñamientu del Ministeriu de Guerra. Farrell paeció aceptar la orde, pero entamó una asamblea del GOU, la postrera, na que decidió eslleise el grupu y esixi-y l'arrenunciu a Ramírez. El 24 de febreru, Ramírez "delegó el cargu" interinamente nel xeneral Edelmiro Farrell y el 9 de marzu arrenunció, pa retirase de la vida pública.

Finó en Buenos Aires el 11 de xunu de 1962, siendo soterraos los sos restos nel Panteón Militar del Campusantu de la Chacarita, de la ciudá de Buenos Aires.

Gabinete de ministros[editar | editar la fonte]

 Estandarte Presidencial
Ministerios de la Dictadura de
Pedro Pablo Ramírez
Titular Periodu
Ministeriu del Interior Alberto Gilbert
Luis César Perlinger
7 de xunu de 194321 d'ochobre de 1943
21 d'ochobre de 194311 de marzu de 1944
Ministeriu de Rellaciones
Esteriores y Cultu
Segundu Storni
Alberto Gilbert
7 de xunu de 19439 de setiembre de 1943
10 de setiembre de 194311 de marzu de 1944
Ministerio de Facienda Jorge A. Santamarina
César Ameghino
7 de xunu de 194314 d'ochobre de 1943
15 d'ochobre de 194311 de marzu de 1944
Ministeriu de Xusticia
ya Instrucción Pública
Elbio Anaya
Gustavo Martínez Zuviría
J. Honorio Silgueira
7 de xunu de 194314 d'ochobre de 1943
14 d'ochobre de 194316 de febreru de 1944
24 de febreru de 1944 - 11 de marzu de 1944
Ministeriu d'Agricultura Diego I. Mason 7 de xunu de 194311 de marzu de 1944
Ministerio d'Obres Públiques Ismael Galíndez
Ricardo A. Vagu
Juan Pistarini
7 de xunu de 194314 d'ochobre de 1943
14 d'ochobre de 194324 de febreru de 1944
24 de febreru de 194411 de marzu de 1944
Ministeriu de Guerra Edelmiro Julián Farrell
Juan Domingo Perón
7 de xunu de 194324 de febreru de 1944
24 de febreru de 194411 de marzu de 1944
Ministeriu de Marina Benito Sueyro
Alberto Tessaire
7 de xunu de 194324 de febreru de 1944
24 de febreru de 194411 de marzu de 1944

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • SABSAY, Fernando (1999). «Presidente Ramón Castillo», Presidencies y Presidentes constitucionales arxentinos. Buenos Aires: Biblioteca Nacional y Páxina 12. (Capítulu completu).
  • PIGNA, Felipe (2003). «Tomo IV. L'Arxentina Peronista», Los Mitos de la Hestoria Arxentina. Planeta.
  • LUNA, Félix (1976). «Tomo III. L'Arxentina Peronista», Crónica de la Hestoria Arxentina. Planeta..

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 6916656. Apaez como: Pedro Pablo Ramírez. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Find a Grave. Data de consulta: 29 agostu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Del Río, 211-212
  4. Luna, Félix (1994). Curtia hestoria de los arxentinos. Buenos Aires: Planeta / Espeyu de l'Arxentina. ISBN 950-742-415-6.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]