Pedro Núñez Vela

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Pedro Núñez Vela
Vida
Nacimientu Ávilasieglu XVI
Nacionalidá Bandera d'España España
Fallecimientu sieglu XVI
Estudios
Llingües Llatín
castellanu
Oficiu
Oficiu escritor
Cambiar los datos en Wikidata
Pedro Núñez Vela

Pedro Núñez Vela (Ávila, sieglu XVI), escritor, humanista y filósofu luteranu español del Sieglu d'Oru.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi un gran conocedor del griegu, l'hebréu y el llatín, y estudiosu de la Filosofía de Aristóteles, Cicerón, Epicuro y Lucrecio; siguió a xeitu les idees del francés Pierre de la Ramée, más conocíu como Petrus Ramus, y por tantu foi un antiaristotélico gafientu y parte nesta opinión al pie de otros pernomaos pensadores de la so dómina, como Hernando Alonso d'Herrera, Juan Núñez de Valencia y los dos Franciscos Sánchez, el Brocense y l'Escépticu. En 1548 yá se treslladara a Suiza, onde impartió clases de griegu na famosa Academia de Lausana; al añu siguiente sustituyir Teodoro de Beza, pero permaneció ellí enseñando griegu siquier hasta 1570, en qu'hai noticia de que recibió con allegría a Petrus Ramus y propúnxo-y con otru profesores que diera llecciones públiques de la so nueva Dialéctica, con gran concursu y aprobación de munchos, y (escribe'l biógrafu de Ramus, Juan Thomas Freigius).

Especialmente de Núñez, que yera de xuiciu más llibre y anteponía la odiada Lóxica de Ramus a tolos preceptos de Aristóteles.

Ramus confirmó nuna carta escrita dende Lausana n'agostu de 1570 la bona acoyida de los profesores de Lausana, anque nun fala en particular de Núñez.

Obres[editar | editar la fonte]

Les sos obres más importantes fueron Poematum latinorum et graecorum (1570) y Disputationum logicarum libri trés (1578). Sobre él escribió'l bibliógrafu Nicolás Antonio:

Pedro Núñez Vela, natural d'Ávila, filósofu, apóstata de la verdadera Relixón, publicó, siendo profesor de llingua griega en Lausana de los Helvecios:
  • Dialéctica, libri III.
  • De ratione interpretandi aliorum scripta, liber I.
  • Poematum latinorum et graecorum, libri duo (Basileae, 1570, apud Petrum Pernam, dedicáu al Senáu de Basilea.
Volvió imprimir la Dialéctica más curtia y correxida en Xinebra (1578).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Marcelino Menéndez Pelayo: Hestoria de los heterodoxos españoles.