Pedro Núñez Vela

De Wikipedia
Pedro Núñez Vela
Vida
Nacimientu Ávilasieglu de XVI
Nacionalidá España
Muerte sieglu de XVI
Estudios
Llingües falaes llatín
castellanu
Oficiu escritor
Cambiar los datos en Wikidata

Pedro Núñez Vela (Ávila, sieglu XVI), escritor, humanista y filósofu luteranu español del Sieglu d'Oru.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi un gran conocedor del griegu, l'hebréu y el llatín, y estudiosu de la Filosofía d'Aristóteles, Cicerón, Epicuro y Lucrecio; siguió a xeitu les idees del francés Pierre de la Ramée, más conocíu como Petrus Ramus, y por tanto foi un antiaristotélico gafientu y parte nesta opinión xunto a otros pernomaos pensadores de la so dómina, como Hernando Alonso d'Herrera, Juan Núñez de Valencia y los dos Franciscos Sánchez, el Brocense y l'Escépticu. En 1548 yá se treslladara a Suiza, onde impartió clases de griegu na famosa Academia de Lausana; al añu siguiente sustituyir Teodoro de Beza, pero permaneció ellí enseñando griegu siquier hasta 1570, en qu'hai noticia de que recibió con allegría a Petrus Ramus y propúnxo-y con otros profesores que diera lleiciones públiques de la so nueva Dialéutica, con gran concursu y aprobación de munchos, y (escribe'l biógrafu de Ramus, Juan Thomas Freigius).

Especialmente de Núñez, que yera de xuiciu más llibre y anteponía la odiada Lóxica de Ramus a tolos preceptos de Aristóteles.

Ramus confirmó nuna carta escrita dende Lausana n'agostu de 1570 la bona acoyida de los profesores de Lausana, anque nun fala en particular de Núñez.

Obres[editar | editar la fonte]

Les sos obres más importantes fueron Poematum latinorum et graecorum (1570) y Disputationum logicarum libri trés (1578). Sobre él escribió'l bibliógrafu Nicolás Antonio:

Pedro Núñez Vela, natural d'Ávila, filósofu, apóstata de la verdadera Relixón, publicó, siendo profesor de llingua griega en Lausana de los Helvecios:
  • Dialéutica, libri III.
  • De ratione interpretandi aliorum scripta, liber I.
  • Poematum latinorum et graecorum, libri duo (Basileae, 1570, apud Petrum Pernam, dedicáu al Senáu de Basilea.
Volvió imprimir la Dialéutica más curtia y correxida en Xinebra (1578).

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Marcelino Menéndez Pelayo: Hestoria de los heterodoxos españoles.