Pedro J. Ramírez

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Pedro J. RamírezPicto infobox character.png
Pedro J. Ramírez (2011).jpg
Vida
Nome completu Pedro José Ramírez Codina
Nacimientu

Logroño26  de marzu de 1952

(67 años)
Nacionalidá Bandera d'España España
Llingua materna castellanu
Familia
Casáu/ada con valor desconocíu  (sieglu XX -  2005)
Agatha Ruiz de la Prada Traducir  (xunu 2016 -  payares 2016)
Pareyes Agatha Ruiz de la Prada Traducir
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Navarra
Llingües castellanu
Oficiu
Oficiu periodista
Emplegadores ABC  (1975 -  1980)
Diario 16  (17 xunu 1980 -  8 marzu 1989)
El Mundo  (23 ochobre 1989 -  2 febreru 2014)
El Español Traducir  (1 xineru 2015 -
Premios
IMDb nm0709308
Cambiar los datos en Wikidata

Pedro José Ramírez Codina (Logroño, 26 de marzu de 1952), más conocíu como Pedro J. Ramírez, ye un periodista español, direutor de L'Español.[1]

Foi'l direutor del diariu Diariu 16 mientres nueve años: ente 1980 y 1989. Nueve meses dempués de ser destituyíu, el 23 d'ochobre de 1989, fundó'l periódicu El Mundo, del cual foi direutor mientres veinticinco años, hasta la so destitución el 2 de febreru de 2014.[2] En siendo destituyíu, un añu y mediu dempués, volvió empecipiar un nuevu proyeutu periodísticu, que remataría cola fundación de L'Español n'ochobre de 2015.

Carrera profesional[editar | editar la fonte]

Mocedá y formación[editar | editar la fonte]

Estudió primaria y enseñanza media nel colexu de los Hermanos Maristes de Logroño mientres 13 años. Cursó primero de Derechu de la qu'estudiaba Periodismu na Universidá de Navarra, rematando esta segunda carrera. En 1973 camudar a Estaos Xuníos pa exercer mientres el cursu 1973-74 como profesor de Lliteratura española contemporánea nel Lebanon Valley College (Pennsylvania), qu'en 1996 nomaríalu 039;'doctor honoris causa.

Entamos profesionales[editar | editar la fonte]

Fotografiáu en 1979 al pie de otros periodistes y Adolfo Suárez

Ente 1975 y 1980 trabayó en ABC y el 17 de xunu de 1980, con veintiocho años, foi nomáu direutor de Diariu 16, que travesaba nesi momentu por series dificultaes. So la so direición non solo evitó'l tarrecíu zarru, sinón que'l periódicu convertir n'unu de los trés grandes de tirada nacional.

En 1986 foi nomáu direutor de publicaciones del Grupu 16. Foi escoyíu Presidente n'España del Institutu Internacional de Prensa (IPI) y en septiembre de 1988 foi nomáu miembru del comité executivu del mesmu. El 8 de marzu de 1989 cesó del so cargu de direutor de Diariu 16, según les sos declaraciones, por negase a callar la estrecha vinculación ente'l grupu terrorista GAL y el Gobiernu de Felipe González, que finalmente quedaría probada.

La so trayeutoria al mandu de Diariu 16 viose escurecida por numberosos procesos poles inxuries, falsedaes y llevantos cargaos contra él y contra el periódicu. La más grave, sentenciada pol Tribunal Supremu el 4 d'ochobre de 1993, condergábalu personalmente a una pena de privación de llibertá y inhabilitación pal exerciciu del oficiu periodísticu. Dicha sentencia foi recurrida por Pedro J. Ramírez y dalgunos de los condergaos ante'l Tribunal Constitucional, qu'el 14 d'ochobre de 1998 confirmó la mesma en tolos sos estremos (Sala Segunda, sentencia 200/1998), refugando l'amparu solicitáu pol periodista.

El Mundo[editar | editar la fonte]

El 23 d'ochobre de 1989, siete meses dempués de ser destituyíu de Diariu 16, fundó, xunto a Alfonso de Salas, Balbino Fraga y Juan González el diariu El Mundo, que se definía como d'enclín lliberal, y que una década dempués convertiríase n'unu de los diarios de mayor tirada d'España.

Mientres la década de 1990, El Mundo destacó poles sos investigaciones sobre los escándalos de corrupción de los socesivos gobiernos socialistes y tamién, especialmente, nes sos revelaciones esclusives sobre los Grupos Antiterroristes de Lliberación (GAL), nel que se demostró judicialmente[ensin referencies] que funcionarios del gobiernu español entamaren un grupu terrorista p'asesinar a miembros d'ETA.

El 20 de xunu de 2002 los principales sindicatos convoquen una fuelga xeneral que ye secundada per bona parte de la plantía de El Mundo, y entamaríense piquetes que se concentraron na redolada de la rotativa, asitiada en Torrejón de Ardoz (Madrid), tratando de torgar la repartida de diarios. La salida de los exemplares realizóse gracies a furgonetes policiales, que treslladaron los paquetes a un puntu de distribución seguro.[3]

Esti eventu dio llugar a una denuncia interpuesta por Francisco Frechoso (redactor xefe de zarru del diariu El Mundo), unu de los redactores que secundó la fuelga y que'l 21 de xunu participó nun programa de conxustes (La mirada crítica) mientres el cual afirmó que'l periódicu había desinformado sobre la incidencia de la fuelga na redaición, criticando que la Policía treslladara los exemplares del periódicu a un puntu de distribución seguro por cuenta de los piquetes esistentes na puerta de la rotativa. Esto dio llugar a que se-y refugara, per parte de la direición de El Mundo, l'asistencia a esta conxusta nel futuru, alegando como razón que se va velar pola aplicación del criteriu yá vixente de que nengún trabayador tien d'aprovechar la so presencia n'otros medios pa mancar los intereses del so propiu periódicu», lo cual anició la denuncia de Francisco Frechoso.[4]

La sentencia emitida'l 26 de mayu de 2003 foi contraria a Francisco Frechoso, quien alzó un recursu de súplica, que tamién perdió, el 28 d'avientu de 2004. Finalmente, el 21 de mayu de 2007 y como resultáu d'un recursu d'amparu, el Tribunal Constitucional dictó sentencia a favor de Frechoso, reconociendo'l so derechu a la llibertá d'espresión.

En xunetu de 2005 abrióse una causa contra él por negase a apurrir al xuez Juan del Olmo la copia del sumariu del xuiciu polos Atentaos del 11 de marzu de 2004 qu'obraba nel so poder.[5] El 13 de setiembre del mesmu añu, la causa foi archivada en base al artículu 20 de la Constitución que, estableciendo'l derechu a informar llibremente, ampara l'actitú del periodista.[6]

En branu de 2005, una manifestación encabezada pol diputáu d'Esquerra Republicana de Catalunya Joan Puig entró nuna piscina de la so propiedá, protestando pola construcción de la mesma en terrenes públicos contraviniendo la Llei de Mariñes. Esti sucesu y la manera de llevalo a cabu (el diputáu bañar na piscina col carné de diputáu na boca) tuvo una amplia repercusión mediática, asitiando de nuevu a Pedro J. Ramírez nel centru del discutiniu.[7]

A partir de setiembre de 2010 empieza a presentar el programa de televisión La vuelta al mundu en VEO7. Coles mesmes, ye contertuliu habitual de distintos programes de televisión como'l programa mañaneru diariu de la cadena COPE (Asina son les mañanes, empobináu y presentáu por Ernesto Sáenz de Buruaga) y el programa selmanal de Televisión Española 59 segundos.

Nos sos últimos años como direutor promovio'l llanzamientu d'Orbyt, una plataforma dixital de conteníos de pagu, y El Mundo de La Tarde, un diariu dixital vespertín. Tamién caltuvo'l so perfil d'investigación de casos de corrupción, como'l presuntu financiamientu illegal del Partíu Popular o'l Casu Nóos, qu'afectaba a la Infanta Cristina.

El 30 de xineru de 2014 foi cesáu como direutor d'El Mundo, pasando a ser un collaborador del periódicu. Foi asocedíu na direición por Casimiro García-Abadillo. Pedro J. Ramírez amosóse críticu col so cese, llegando a afirmar que la so salida d'El Mundo deber a «presiones de los poderes»,[8] «tres una brutal campaña del gobiernu».[9]

L'Español[editar | editar la fonte]

Dende la so fundación en 2015, Pedro J. Ramírez dirixe L'Español, que sumó aliances con medios como Diariu d'Avisos, Navarra.com y Crónica Global.[10][11][12] Progresivamente, foi amontando la so audiencia hasta consolidase nel ranking de medios nativos dixitales.[13]

Discutinios[editar | editar la fonte]

El escándalu del videu[editar | editar la fonte]

La so vida privada tamién tuvo chiscada de ciertu escándalu. A principios d'ochobre de 1997, numberoses persones de relevancia pública recibieron, nun sobre con remite falsu, un videu que contenía escenes de práutiques sexuales ente Pedro J. Ramírez y una muyer. Axuntábase una declaración manuscrita d'una ciudadana d'orixe ecuatoguineanu, Exuperancia Rapú Muebake, asegurando que los protagonistes de la filmación yeren ella mesma y el direutor de El Mundo.[14]

Los medios de comunicación, a esceición del diariu y de delles alusiones críptiques en conxustes radiofóniques, resalvaron esti asuntu hasta que, el 16 d'ochobre, Pedro J. Ramírez presentó una denuncia por un presuntu delitu de revelación de secretos relativos a la so vida sexual.[15][16]

La grabación foi realizada por aciu cámara oculta y, según El Mundo, fuera preparada coles mires de tender una trampa a Ramírez p'asina desacreditarlo y poder neutralizar la posición de El Mundo de cara a un próximu xuiciu sobre los GAL.[17] Los responsables, ente los cualos atopábense un ex gobernador civil de Guipúzcoa, José Ramón Goñi Tirapu, y l'abogáu Emilio Rodríguez Menéndez, fueron condergaos por sentencia xudicial firme a ente 2 y 4 años de prisión, por intromisión na intimidá de Pedro J. Ramírez.[18][19]

Discutinios[editar | editar la fonte]

El 13 d'agostu de 1994, Ramírez xuntu con un grupu de periodistes y escritores, ente los que s'atopaba'l conocíu abogáu republicanu Antonio García-Trevijano, fundó la Asociación d'Escritores y Periodistes Independientes (AEPI), col fin de coordinar la denuncia de la corrupción política y los crímenes d'Estáu del Gobiernu de Felipe González.[20] El día 22 d'esi mesmu mes, José Luis de Vilallonga publicó un artículu en La Vanguardia, nel cual, acusó a García-Trevijano de tar entamando una "confabulación que pretende desestabilizar al Gobiernu [de Felipe González], provocar l'abdicación del rei y proclamar una república", de la cual sería nomáu presidente l'espresáu abogáu. Según Vilallonga, los aliaos de García-Trevijano nesta supuesta trama yeren el direutor del diariu El Mundo, Pedro J. Ramírez, y el famosu banqueru Mario Conde. L'acusación de Vilallonga foi darréu respondida por Pedro J., calificándola de «disparate» y «mentira inxuriosa», que nun buscaba más que desprestixar a la naciente AEPI.[21]

En 2011, el periodista Luis del Olmo tuvo dellos alcontrones con Pedro J. Ramírez por cuenta de les informaciones del diariu El Mundo sobre'l xuez Baltasar Garzón, amigu de Luis del Olmo, llamándolo despectivamente "Pedro Jeta Ramírez" y "mentirosu",[22] y n'otres ocasiones "remanador".[23]

Premios[editar | editar la fonte]

  • 1981. Oscar d'Oru de la Comunicación al Meyor Home de la Información
  • 1983. Meyor periodista del añu (Conxusta de radio Mundo Abiertu)
  • 1983. Premiu Llibertá como direutor de "Diariu 16" (Club Lliberal 1812)
  • 1984. premiu Liderman al meyor direutor de periódicos.
  • 1991. Premiu Víctor de la Serna al meyor llabor periodísticu (Asociación de la Prensa de Madrid)
  • 1992. Premiu Mariano José de Larra (Tertulia Mundo Abiertu)
  • 1995. Premiu Llibertá d'espresión (Fundación León Felipe)
  • 1998. Medaya de La Rioxa (Gobiernu de La Rioxa)
  • 2006. Premiu Montaigne (Universidá de Tubinga, Alemaña)
  • 2007. Premiu Internacional de Periodismu Isaiah Berlin
  • 2013. First Amendment Award dau polos Eisenhower Fellows españoles.

Obra lliteraria[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Ramírez Codina, Pedro José (27 de xunu de 2015). «ruxíu-del-leon/ El ruxíu del lleón». El blogue d'El Español.
  2. «Casimiro García-Abadillo sustitúi a Pedro J. Ramírez como direutor deL MUNDU» El Confidencial. Consultáu'l 30 de xineru de 2014.
  3. El Mundo: Los cuatro periódicos nacionales salieron a la cai
  4. Testu completu de la sentencia del Tribunal Constitucional
  5. «La muyer del imputáu del 11-M que s'afilió al PSOE denunció en 2003 que quería cometer atentaos.» El Mundo. Consultáu'l 30 de xineru de 2014.
  6. «Causa contra Pedro J. Ramírez sobreseída»
  7. El diputáu de ERC Joan Puig participa nuna protesta illegal na casa mallorquina de Pedro J. Ramírez El Mundo. Consultáu'l 21 de mayu de 2017.
  8. mundu-veinticinco-ano-despues-de fundalo/5231 «Pedro J. Ramírez atribúi'l so arrenunciu a la direición d'El Mundo a “presiones de los poderes”.» cuartopoder.es. Consultáu'l 30 de xineru de 2014.
  9. Lardiés, Alberto (22 d'ochobre de 2014). mundu editorial=Vozpópuli Pedro J. esplota en Twitter contra la "manipulación" de García-Abadillo en 'El Mundo'. http://vozpopuli.com/economia-y-finances/51480-pedro-j-esplota-en-twitter-contra-la-manipulacion-de-garcia-abadillo-en-el mundu editorial=Vozpópuli. Consultáu 'l 23 d'ochobre de 2014. 
  10. DIARIU D'AVISOS caltien el so imbatible lideralgu dixital. 18 de xunu de 2017. https://diariodeavisos.elespanol.com/2017/06/diariu-avisos-caltien-imbatible-lideralgu-dixital/. 
  11. Navarra.com y El Español sellen una alianza editorial pa ufiertar los meyores conteníos a los sos llectores. 28 de setiembre de 2016. https://navarra.elespanol.com/articulo/sociedá/navarra-com-y-espanhol-sellen-alianza-editorial-ufiertar-meyores-conteníos-llectores/20160928141822069145.html. 
  12. voz baxa/javier-moll-el-peor-presidente-del institutu-de-la empresa familiar_22339_102.html Artículo de Crónica Global. https://cronicaglobal.elespanol.com/en voz baxa/javier-moll-el-peor-presidente-del institutu-de-la empresa familiar_22339_102.html. 
  13. OJD certifica'l nuevu récor d'El Español con 27,4 millones d'usuarios. 15 de febreru de 2018. https://www.elespanol.com/economia/medios/20180215/ojd-certifica-nuevu-record-espanol-millones-usuarios/284971925_0.html. 
  14. [1]
  15. El Mundo convierte en combalechadura política l'espardimientu d'un videu sexual del so direutor, El País, 18/11/1997.
  16. L'esquite. Los años d'Aznar (1996-2000). Madrid, 2005, p. 204.
  17. Vera, Tirapu y un ex ayudante de González, implicaos nel montaxe contra'l direutor de El Mundo, El Mundo, 16 de payares de 1997.
  18. Confirmada la sentencia pol videu sexual de Pedro J. Ramírez, El País, 11/12/2004.
  19. seis acusaos-de-espublizar-el-video-de-pedro-j-ramirez_118552.html Penes de prisión pa los seis acusaos d'espublizar el videu de Pedro J. Ramírez, ABC, 01/08/2002.
  20. ABC, 16 d'agostu de 1994. http://hemeroteca.abc.es/nav/Navigate.exe/hemeroteca/madrid/abc/1994/08/16/041.html
  21. Ramírez, Pedro J. "Cuando'l polanquismo tien qu'echar mano... hasta de José Luis de Vilallonga". El Mundo, 24 d'agostu de 1994
  22. Luis del Olmo: "Pedro Jeta Ramírez, el periodista más mentirosu d'España"
  23. la Llamera-Pedro-J-yes-un-remanador.html Luis del Olmo: "Pedro J., yes un remanador"

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]




Pedro J. Ramírez