Pedro I de Brasil y IV de Portugal

De Wikipedia
(Redirixío dende Pedro I de Brasil)
Pedro I de Brasil y IV de Portugal
monarca de Portugal (es) Traducir

10 marzu 1826 - 12 mayu 1826
Emperador del Brasil (es) Traducir

7 setiembre 1822 - 7 abril 1831
Grand Master of the Order of the Immaculate Conception of Vila Viçosa (en) Traducir


Gran Maestre de la Orden de la Torre y Espada (es) Traducir

Vida
Nacimientu Palaciu de Queluz y Queluz (es) Traducir[1]12 d'ochobre de 1798[2]
Nacionalidá Reinu de Portugal
Imperiu de Brasil
Muerte Palaciu de Queluz y Queluz (es) Traducir[1]24 de setiembre de 1834[2] (35 años)
Sepultura Monumento de Ipiranga (es) Traducir
Causa de la muerte tuberculosis
Familia
Padre Juan VI de Portugal
Madre Carlota Xoaquina de Borbón
Casáu con María Lleopoldina d'Austria (1817, 1817 – 1826)[3]
Amelia de Beauharnais (es) Traducir (1829 – 1834)[3]
Pareyes Domitila de Castro Canto y Melo (es) Traducir
Maria Benedita de Castro Canto e Melo
Henriette Josephine Clémence Saisset (en) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Dinastía de Braganza
Estudios
Llingües falaes portugués
Oficiu políticu, compositor, poetamonarca
Trabayos destacaos O Hino da Carta (es) Traducir
Premios
Miembru de Academia Brasileira de Música (es) Traducir[4]
Seudónimos O Rei-Soldado y O Libertador
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Cambiar los datos en Wikidata

Pedro I de Brasil y IV de Portugal (12 d'ochobre de 1798-24 de setiembre de 1834), monarca portugués que proclamó la independencia de Brasil y convirtióse nel primer emperador de Brasil y nel primer xefe d'Estáu de Brasil. Ocupó de volao el tronu portugués col nome de Pedro IV, El Rei Soldáu. Ye unu de los pocos gobernantes qu'ostentó tanto'l títulu de "emperador" como'l de "rei".

Primeros años[editar | editar la fonte]

Pedro nació nel Palaciu de Queluz, cerca de Lisboa. El so nome completu yera Pedro de Alcântara Francisco António João Carlos Xavier de Paula Miguel Rafael Joaquim José Gonzaga Pascoal Cipriano Serafim de Bourbon y Bragança, recibiendo los dos primeros n'honor a San Pedro de Alcántara. El so padre foi l'entós príncipe herederu Juan, fíu de la reina María I y del rei Pedro III. La so madre foi la infanta Carlota Joaquina de Borbón, fía del rei Carlos IV d'España y de la princesa María Lluisa de Parma.[5]

El so padre yera, dende 1792, el rexente de Portugal pola llocura de la reina María. En 1801, dempués de la muerte del so hermanu mayor, Francisco Antonio, Pedro convertir nel segundu na llinia al tronu portugués y como tal en príncipe de Beira. En 1802 dixébrense los sos padres. Mientres el príncipe Juan vivió nel palaciu de Mafra y l'infanta Carlota Joaquina nel palaciu de Ramalhão; Pedro y los sos hermanos vivieron nel palaciu de Queluz xunto a la so güela, la reina María.

Cuando'l príncipe tenía nueve años, en 1807 la familia real treslladar a Brasil pa escapar de les invasión napoleónica, resultancia del tratáu francu-español de 1807. Permanecieron en Brasil 13 años (hasta 1821). La so presencia convirtió a Rio de Janeiro na capital de facto del imperiu portugués y alzó a Brasil, dientro del reinu, al estatus d'igual al respective de la metrópili, Portugal. Asina se constituyó'l Reinu Xuníu de Portugal, Brasil y Algarve (1815-1822).

Foi en Ríu, el 5 de payares de 1817, onde Pedro casó de primeres con Leopoldina (1797-1826), archiduquesa d'Austria y fía del emperador Francisco I (1768-1835). D'esta unión nacieron:

  • Miguel de Bragança, príncipe da Beira (1820).
  • João Carlos, príncipe da Beira (Juan Carlos) (1821-1822).
  • Paula Mariana de Braganza (1823-1833).

Tres enviudar en 1826, Pedro I casóse'l 17 d'ochobre de 1829 con Amelia de Beauharnais, princesa y duquesa de Leuchtenberg (1812-1873); la pareya tuvo una fía:

El so padre concedió-y l'antiguu títulu de princesa de Brasil.

De la so llarga rellación con Domitila de Castru Canto y Melo sobreviviéron-y dos fíes illexítimes:

Independencia de Brasil[editar | editar la fonte]

Pedro I componiendo l'Himnu Nacional del Brasil (güei Himnu de la Independencia del Brasil), por Augusto Braga, 1822.

Cuando'l rei Xuan VI (1767-1826) retornó finalmente a Portugal, a principios de la década de 1820, la mayoría de los privilexos que se concedieren a Brasil fueron suprimíos, lo que provocó la roxura de los nacionalistes. Pedro, que permanecía nel país como rexente, aliar colos nacionalistes y sofitó el movimientu constitucionalista portugués pa liderar una revuelta en Porto en 1820. Primíu pola corte portuguesa por que retornara, Pedro negóse. Retiróse-y el cargu de rexente, y quedó como un simple representante de la corte de Lisboa en Brasil. Al conocer la noticia, el 7 de setiembre de 1822, desenvainó la so espada y esclamó: «¡Independencia o muerte!» no que se llamó Berru de Ipiranga. Foi proclamáu emperador del Brasil el 12 d'ochobre y coronáu formalmente'l 1 d'avientu.

Pedro I de Brasil, llamáu en Portugal El Rei Soldáu, proclama la independencia de Brasil en 1822 y nómase el so primer emperador. Pintura de François-René Moreau.

Un imperiu con problemes[editar | editar la fonte]

Los primeros años de la independencia de Brasil fueron complicaos. Pedro I asumió'l títulu d'Emperador en llugar de Rei, tantu pa remarcar la diversidá ente les distintes provincies brasilanes como pa emular a Napoleón que xunió la idea del Imperiu cola Revolución francesa y la modernidá. Sicasí, Pedro I atopar ente la sociedá relativamente cosmopolita de Rio de Janeiro y el restu del país, muncho más conservador y patriarcal. Pedro dexó a un llau llueu los sos ideales lliberales con una Constitución (proclamada'l 24 de febreru de 1824) que-y apurría un poder importante, daqué que se consideraba necesariu pa caltener el control nes zones interiores, particularmente nel norte del país. En delles provincies, especialmente les del norte, empezó a crecer el sentimientu republicanu. En 1825 remontóse la Provincia Oriental (güei Uruguái), que fuera amestada per Portugal y xunida a Brasil dende 1821 col nome de Provincia Cisplatina. La provincia proclamó non solo la so independencia de Brasil, sinón tamién la so intención de xunise a les demás provincies platenses. Esto desencadenó n'avientu d'esi añu la guerra contra les Provincies Xuníes del Río de la Plata (güei Arxentina), onde les fuercies brasilanes, sufrieron una serie de derrotaes navales y terrestres, a manes de les fuercies aliaes de les Provincies Xuníes y la Provincia Oriental, conducíes por oficiales con gran esperiencia militar mientres les guerres d'independencia.

Mientres, Pedro viose envolubráu nuna serie de negocios ilícitos pa llograr dineru y, amás, fixo pública la rellación col so amante Domitila de Castru Canto y Melo (1797-1867), a quien concedió'l títulu de Marquesa de Santos. Estos eventos restaron popularidá al monarca. La situación agravar pola so indecisión personal al respective de defender los intereses de Brasil] o caltenese lleal a la familia reinante en Portugall, onde entá reinaba'l so padre y a que'l so tronu tenía derechu socesoriu.

Al conocer la muerte del so padre, Xuan VI, el 10 de marzu de 1826, Pedro optó por asoceder -y como rei de Portugal. Inorando les restricciones que-y imponía la Constitución de Brasil, allegó de momentu a Portugal. Na metrópolis promulgó la constitución lliberal portuguesa'l 26 d'abril de 1826. Pero ante l'amenaza de los siguidores del so hermanu Miguel, viose forzáu a abdicar (2 de mayu de 1826) en favor de la so fía María de Braganza (1819-1853), condicionáu hasta que fuera aceptada la Carta Constitucional de 1826 y la so fía casara col so hermanu Miguel (1802-1866),[6] una y bones la pequeña reina tenía solu siete años, dempués de lo que retornó a Brasil. Pedro, exerciendo agora de rei de Portugal, declaró que l'abdicación yá taba cumplida'l 3 de marzu de 1828.[7] Mentanto, la so aparente indecisión de Pedro ente Portugal y Brasil estropiaba la so yá maltrecha popularidá ente los sos súbditos americanos, popularidá qu'entá cayó más cuando retornó al Brasil. Tamién nel añu 1826, morrió'l so entá nueva esposa, la emperatriz Leopoldina d'Austria, inda popular ente'l pueblu.

El 17 d'ochobre de 1829 Pedro casó, per segunda vegada, con Amelia de Beauharnais (1812-1873), princesa de Leuchtenberg. Amelia yera la fía d'Eugenio de Beauharnais (1781-1824) y nieta de la emperatriz Josefina de Beauharnais (1763-1814). Tamién hermana d'Augusto Carlos Eugenio Napoleón de Beauharnais (1810-1835), quien casó cola fía de Pedro, María II (1819-1853).

Regresu a Portugal[editar | editar la fonte]

Balta de Don Pedro I (Cripta Imperial, São Paulo, Brasil)

Dempués del viaxe a Portugal (1826) l'autoritarismu de Pedro foi aumentando. El monarca creía que'l otorgamiento de llibertaes polítiques a los sos súbditos de Brasil pondría en riesgu la integridá del país. Por ello, escorrió toa oposición hasta l'estremu d'unviar al exiliu a José Bonifacio (1763-1838), el científicu y prócer que-y animara a proclamar la independencia (1822). Tres una crisis política, que terminó cola dimisión de los ministros, y metanes una fuerte crisis económica poles deldes del Imperiu y el crónicu déficit de la Corona, Pedro abdicó del tronu de Brasil en favor del so fíu de seis años, el príncipe Pedro de Alcántara (1825-1891), el 7 d'abril de 1831, dexando instrucciones pa establecer la rexencia.

Pedro tornó a Portugal pa lluchar contra'l so hermanu Miguel. Sobre ésti recayera'l derechu a la corona cuando Pedro arrenunció al tronu portugués pa ser l'emperador de Brasil. L'episodiu más sobresaliente d'esti periodu foi'l desembarcu de la Sablera de la Memoria (Matosinhos), asocedíu'l 8 de xunetu de 1832, nel que'l soberanu encabezaba un exércitu que se dio en llamar Los Bravos de la Memoria. En 1834 Pedro ganó al so hermanu usurpador y devoolvió el tronu portugués a la so fía María.

Pedro morrió en Queluz, el mesmu palaciu nel que nació, a la edá de 35 años, en 1834, por causa de la tuberculosis. En 1972 los sos restos fueron llevadosa a Brasil pa ser depositaos na capiya imperial del Monumentu de Ipiranga.

Títulos, tratamientos y honores[editar | editar la fonte]

  • 11 d'ochobre de 1798 - 11 de xunu de 1801: La so Alteza l'infante don Pedro.
  • 11 de xunu de 1801 - 20 de marzu de 1816: La so Alteza Real el príncipe de Beira.
  • 20 de marzu de 1816 - 9 de xineru de 1817: La so Alteza Real el príncipe de Brasil.
  • 9 de xineru de 1817 - 10 de marzu de 1826: La so Alteza Real el príncipe real.
  • 12 d'ochobre de 1822 - 7 d'abril de 1831: La so Maxestá Imperial l'emperador.
  • 10 de marzu de 1826 - 2 de mayu de 1826: El so Fidelísima Maxestá'l rei.
  • 15 de xunu de 1831 - 24 de setiembre de 1834: La so Maxestá Imperial el duque de Braganza.

Ancestros[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Creación del títulu socesor = Pedro II

Emperador de Brasil

1822-1831
Socesor:
 
Predecesor:
Xuan VI

Rei de Portugal

1826 (10 de marzu-2 de mayu)
Socesor:
María II

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Proyecto Música Brasilis. Musica Brasilis composer ID: d-pedro-i.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. 3,0 3,1 Identificador de persona en The Peerage: p11162.htm#i111611. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. URL de la referencia: http://www.abmusica.org.br/academico.php?id=76.
  5. Royal Ark
  6. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes abdicacion
  7. Macaulay, Neill (1986). Dom Pedro: the struggle for liberty in Brazil and Portugal, 1798-1834. Duke University Press, páx. 226. ISBN 9780822306818.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • COSTA, Sérgio Corrêa da. As quatro coroas de D. Pedro I. Rio de Janeiro: Paz y Terra, 1995, p.117
  • LUSTOSA, Isabel. D. Pedro I: um herói sem nenhum caráter. São Paulo: Companhia das Letras, 2006 ISBN 85-359-0807-2
  • SOUSA, Otávio Tarqüínio de. A vida de D. Pedro I. Rio de Janeiro: José Olympio, 1954.
  • CABRAL, Oswaldo Rodrigues. A História da Política em Santa Catarina Mientres o Império. Edição em 4 volumes, entamada por Sara Regina Poyares dos Reis. Florianópolis : Editora da UFSC, 2004.
  • REZZUTTI, Paulo. Titília y o Demonão. Cartes Inédites de d. Pedro I à Marquesa de Santos. São Paulo : Geraçã Editorial, 2011.
  • NARLOCH, Lenadro. Guia politicamente incorreto da história do Brasil. 2ª ed., revista y ampliada. São Paulo: Leya, 2011 ISBN 978-85-62936-06-7

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]