Paxillus involutus

De Wikipedia
Paxillus involutus
Clasificación científica
Reinu: Fungi
Filu: Basidiomycota
Clas: Basidiomycetes
Orde: Boletales
Familia: Paxillaceae
Xéneru: Paxillus
Especie: P. involutus
(Batsch ex Fr.) Fr.
Consultes
[editar datos en Wikidata]
Paxillus involutus
Carauterístiques micolóxiques
 
Himeniu con llámines
 
El sombreru ye convexu
 
Les llámines son decurrentes
 
El pie ta desnudu
 
Espores de color marrón
 
La ecoloxía ye micorriza
 
 

Comestibilidá: velenosa

o mortal
[editar datos en Wikidata]

Paxillus involutus, ye un fungu venenosu, basidiomiceto, del orde Boletales, de la familia Paxillaceae. Creíase que yera comestible, pero agora sábese que destrúi los glóbulos coloraos cuando se consume con frecuencia.

Descripción[editar | editar la fonte]

El cuerpu granible pue ser d'hasta 6 centímetros d'altu, la forma del sombreru (pileu) ye convexu cuando son nuevos y cuando madura toma la forma d'un embudu, son de color parduzo, amarellentaos y pueden tener hasta 12 centímetros d'anchu, la superficie del sombreru ye nidiu y llisa, pegañosa si esta húmeda.

Atópase nes zones húmedes de los montes de coníferes, a finales del branu y mientres la seronda nel hemisferiu norte, en toa Europa y Asia, América del Norte, con rexistros de Xapón y nel este d'Anatolia en Turquía.

Comestibilidad[editar | editar la fonte]

Ye tóxicu, nun s'encamienta'l so ingesta.

  • Alvertencia: La determinación d'un fungu y el so comestibilidad pueden ser realizaes y certificaes por micólogos espertos, o los centros de control de les autoridaes sanitaries competentes. La información errónea o incompleta puede causar daños per envelenamientu o intoxicación mortal. Nun s'atreva al consumu de cogordes, que podría poner en riesgu la salú ya inclusive la vida a usté y a los sos invitaos.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]