Patricio Escobar

De Wikipedia
Patricio Escobar
Presidente de Paraguái

25 payares 1886 - 25 payares 1890
Bernardino Caballero - Juan Gualberto González
Vida
Nacimientu San José de los Arroyos (es) Traducir17 de marzu de 1843[1]
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción19 d'abril de 1912[1] (69 años)
Sepultura Cementerio de la Recoleta (es) Traducir
Oficiu políticu
Premios
Graduación mayor general (es) Traducir
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Patricio Escobar Cáceres (17 de marzu de 1843San José de los Arroyos (es) Traducir – 19 d'abril de 1912Asunción) foi un militar y políticu paraguayu. Foi unu de los presidentes de Paraguái, quien gobernó dende'l 25 de payares de 1886 al 25 de payares de 1890.

Biografía[editar | editar la fonte]

Nació en San José de los Regueros el 17 de marzu de 1843 na paraxa llamada Ca`aguy Ruguá. Los sos padres fueron don José Escobar y doña Ana Bella Cáceres. Tuvo casáu en primeres nupcias con Ignacia Garcete y en segundes nupcias con Estalación Y. El xeneral Escobar foi un destacáu héroe de la Guerra de la Triple Alianza.

Foi soldáu rasu nel Campamentu d'Armes de Cerro Llión, depués ingresó al batallón 36 d'infantería. Xubió a cabu en mayu de 1866 y a alférez dempués de Curupayty. Desempeñóse como ayudante del Mariscal López en 1867 nel Cuartel Xeneral de camín Pucú. Participó de los más serios enriedos hasta que llegó al grau de coronel en Cuetu Corá. Asignábase-y les misiones difíciles porque se destacar por ser un home sele, prudente y cautelosu. Cuando acabó'l so deber como militar y como políticu recluyir nel so llar, onde finó'l 19 d'abril de 1912.

Fíos del presidente Escobar con doña Ramona Garcete fueron: Desiderio, Patricio Alejandrino, Justo Benigno (casáu con María Victoria Abente), Carolina (casada con José Tomás Bello), Ignacio (casáu con Guillermina López Moreira), Adelina y Luis Serafín. Del so segundu matrimoniu, con doña Estalación Escobar, fueron: Jorge (casáu con Elisa Gómez de la Fuente), Alcibiades (casáu con Ema Goiburú), Lilia (casada con Rodolfo Maya) y Clodomiro (casáu con Ernestina Monti Paoli).

El so gobiernu[editar | editar la fonte]

Asumió la presidencia dende'l 25 de payares de 1886 hasta'l 25 de payares de 1890. El Xeneral Escobar empecipió'l so gobiernu con trés militares y dos civiles.

Mientres el so gobiernu fundáronse l'Asociación Nacional Republicana y el Centru Democráticu más tarde renombráu Partíu Lliberal. El 24 d'ochobre de 1887 creóse'l Conseyu Nacional d'Educación. Promulgóse la llei d'enseñanza primaria obligatoria, tornó al país el maestru paraguayu, don Atanasio Riera, graduáu en Corrientes y autor de la “Primer memoria sobre Educación Común”. Esi mesmu añu, 1887, roblóse'l tratáu Aceval-Tamayo, con Bolivia; fundóse un Bancu Agrícola; aprobóse la llei sobre l'usu de la banda presidencial y creóse el Diariu Oficial”.

El 20 de xunu de 1888 realizóse la reapertura de la Escuela de Derechu y el 11 de setiembre finó'l profesor, escritor y ex-presidente arxentín don Domingo Faustino Sarmiento, quien collaborara na confección de nuevos planes educativos. En 1890 vuelven del exiliu les hermanes Adela y Celsa Speratti, quien fueron los organizadores de la Escuela de Preceptoras.

El Xeneral Escobar punxo énfasis nel desenvolvimientu de la educación como signu de progresu nel país. El 24 de setiembre de 1889 fundóse la Universidá Nacional, y dos años antes, la Biblioteca Nacional, Paraguái participó de la Primer Conferencia Internacional Americana, que se celebró en Washington y creóse el Bancu del Paraguái. Aprobóse la llei qu'establecía los oxetivos y condiciones de la enseñanza media, y creóse Colexos Nacionales en Villa Rica, Encarnación, Pilar y Concepción. Enllargóse la vía ferrial dende Paraguarí a Villa Rica, contratando a la firma Patri, Travassos y Cía., darréu tresfirióse a una compañía inglesa; realizáronse, amás, les primeres instalaciones llétriques.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 17718885w. Apaez como: Patricio Escobar. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Bernardino Caballero
Presidente de la República del Paraguái

1886 - 1890
Socesor:
Juan Gualberto González