Pasión de gavilanes

De Wikipedia
Pasión de gavilanes
Datos
Títulu orixinal Pasión de Gavilanes
Xéneru telenovela
País d'orixe Bandera de Colombia Colombia
Idioma orixinal castellanu
Númberu de temporaes 2
Llista de temporaes
Númberu d'episodios 259
Repartu
Primer emisión 21 d'ochobre de 2003
Última emisión 31 de mayu de 2022
Emisora orixinal Telemundo
Productora RTI Producciones (es) Traducir
Distribuidora Netflix, Hulu y Viva (channel) (en) Traducir
Obres rellacionaes Fuego en la sangre, Gavilanes, A Passion For Revenge y Pasión de Amor (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Pasión de gavilanes ye una telenovela colombiana, escrita por Julio Jiménez, nel añu 2003, producida por RTI Televisión, para Caracol Televisión y Telemundo.

Ta protagonizada por Danna García, Mario Cimarro, Paola Rei, Juan Alfonso Baptista, Natasha Klauss y Michel Brown, y coles participaciones antagóniques de Kristina Lilley, Juan Pablo Shuk, y Lorena Meritano.

Ye una adautación de la telenovela colombiana Les agües manses, producida nel añu 1994, orixinal de R.T.I. Producciones y del mesmu escritor.

Sinopsis[editar | editar la fonte]

Rellata la hestoria d'amor y desamor de los hermanos Reyes y les hermanes Elizondo.

Bernardo Elizondo ye propietariu d'una facienda, na que vive cola so muyer, doña Gabriela, y les sos fíes, la mayor Norma, Jimena y Sara (a quien cariñosamente moteyen Sarita), l'home de la so fía Norma, Fernando Escandón y el so suegru, don Martín Acevedo, un militar retiráu y que ta paralíticu. El matrimoniu de Norma y Fernando foi iguáu por doña Gabriela pa despintar que Norma fuera víctima d'una violación, pero'l matrimoniu ye namái de nome y nun se peracabó, debíu al trauma d'ella. Amás de eso, Gabriela ta namorada de Fernando, polo qu'obliga a la so fía a casase con él pa tenelo cerca.

Anque Bernardo ta namoráu de Libia Reyes, una humilde mocina, sabe que nun podría casase con ella, yá que Gabriela, una muyer bastante déspota y bien chapada a l'antigua, nunca-y daría'l divorciu. De toes formes, sí ta decidíu a romper con tou pa poder vivir el so amor per Libia, y decide presentase formalmente ante los hermanos de la nueva, Juan, Óscar y Franco Reyes, quien nun sofitaben la rellación pero aprobar, yá que d'eso depende la felicidá de la so hermana. Desgraciadamente, Bernardo tien un accidente de caballu y muerre.

Al tiempu, Libia afaya que ta embarazada y entérase de que Bernardo morrió, polo que decide dir a la casa de los Elizondo convencida pola so vecina, la frutera Hortencia y los sos fíos quien lu lleven a la facienda pa reclamar dineru, anque ella tien mieu y nun ta convencida si dir. Cuando llega a casa de los Elizondo, doña Gabriela humildar y desprecia ante too la so familia. Libia fuxe desesperada y suicídase tirándose d'una ponte.

Cuando los hermanos Reyes entérense de too, xuren vengar la muerte de la so hermana y diríxense a la facienda de los Elizondo, pero nun atopen a doña Gabriela, polo que deciden quedase na facienda, faciéndose pasar por unos arbañiles que doña Gabriela contrató pa construyir una cabaña pa Norma y Fernando. Esto consiguir gracies a l'ama de llaves de los Elizondo, Eva Rodríguez, que tamién quier vengase de Gabriela por habela obligáu a arrenunciar a la so única fía, Ruth, al tenela siendo soltera y nun tener recursos pa caltenela. Mientres, la moza creció como fía de Raquel y Calixto Uribe; Raquel ye una vieya adinerada y ye la meyor amiga de Gabriela.

Al conocer a les hermanes Elizondo, Óscar Reyes pretende convencer a los sos hermanos de que camuden los sos planes de vengación y que seduzan a les hermanes Elizondo, pa paga-yos cola mesma moneda, anque lo qu'en realidá pretende ye faese col dineru de los Elizondo p'ameyorar la so situación. El so hermanu Juan nun ta bien acordies colos sos planes pero cuando conoz a Norma Elizondo camuda d'opinión, porque se sienten al intre atraíos l'unu pol otru. Esa atraición fai que Juan escaeza totalmente los sos planes de vengación, pero la pareya va atopar ensame de torgues nel so camín que tendrán de superar. Col tiempu Norma queda embarazada de Juan, y decide despintar al verdaderu padre del so fíu, pos Fernando y Sarita, quien tarrecen totalmente a Juan, saben tola verdá, y nun-y queda más opción que callar.

Franco tien una rellación con una formosa muyer llamada Rosario Montes, quien ye cantante del Chigre Alcalá y ye esplotada y maltratada pol so representante y amigu, Armando Navarro. Sicasí, Óscar queda envueltu na telaraña de la so vengación al namorase de Jimena. Dambos atráense y un día, por decisión de los dos, cásense a les escondidielles, cosa que causa una gran movición a la familia Elizondo. Depués de que dambos empiecen a vivir xuntos na casa del y los sos hermanos, Gabriela afaya que Juan ye'l verdaderu padre del fíu qu'espera Norma, y darréu dambes hermanes afayen que los Reis son en realidad hermano de Libia, y namorar por vengación a la muerte de la so hermana, polo que deciden dexalos pa siempres y tornar cola so familia.

Per otru llau, Franco ta dolíu, yá que Rosario engañar y cásase con Armando Navarro. A él ensin importa-y nada de la vida, casóse con Eduvina Trueba, una señora yá mayor y dueña d'una facienda, munches empreses y con muncho dineru. El mesmu día de la boda ella muerre, dexando a Franco como dueñu de tolos sos bienes. Meses dempués Franco atopar con Sara Elizondo, una muyer que la odia hasta les coraes (siquier eso diz ella); depués de tantes engarradielles adulces él va namorando d'ella, y colla nun yera necesariu, yá lo taba.

Toos ellos tienen la so hestoria; y cada pareya va lluchar por un mesmu fin: tar xuntos; pero primero tiénense qu'enfrentar a les oposiciones de los sos enemigos, empezando por doña Gabriela que los repuna; tamién ta Fernando, qu'odia tamién a los Reis, especialmente a Juan, pos-y quitar a la so esposa Norma, causando'l so divorciu; Dínora Rosales, una muyer encegolada con Juan y que se convierte na rival de Norma; Armando, que xura vengase de Franco por tar con Rosario, y tamién Rosario, yá que la so obsesión por Franco fai lo que sía por dixebrar lo de Sara. Tres munches engarradielles y desilusiones, los trés pareyes deciden ser felices y vivir el so idiliu.

Per otru llau, los Reis forxen una fuerte amistá con Ruth, que guarda una paecencia sorprendente cola so finada hermana Libia (más tarde afayar que tal semeyanza deber a que yeren primes, y por tanto, Ruth ser tamién de los hermanos Reyes). Pruebes d'esta amistá preséntense cuando Ruth afaya los sos oríxenes y fuxe de casa, siendo acoyida polos Reis na so facienda. Dínora vuélvese lloca por cuenta de la so obsesión por Juan y secuestrar, mientres Ruth decide salvalo y dambos tornen a la facienda de los Reis. Darréu entérase de qu'Eva ye la so verdadera madre y deciden empecipiar una rellación de madre y fía.

Gabriela, en decepcionándose de Sarita, quien fora la so última esperanza d'una fía exemplar, decide casase con Fernando, a pesar de la oposición de les sos fíes y de Don Martín. Fernando adulces va ganando terrenal na facienda, destruyéndola, y empieza a manipoliar al so antoxu a Gabriela. Tanto asina, que nun fuerte discutiniu de Fernando con Jimena, ésti intenta abusar d'ella, pero la so madre nun cree n'el so acusaciones y obligar a colase de la facienda. Óscar entérase de too, y decide brinda-y una paliza a Fernando, lo qu'aumenta más la tensión ente Gabriela y Fernando, colos hermanos Reyes.

Entrín y non, Norma afaya que Fernando engaña a la so madre, pero ella nuevamente nun cree nes acusaciones. Fernando tien una fuerte engarradiella con Norma nel balcón de la facienda, y esta al intentar defendese del, emburriar, lo que la obliga a salir col so fíu de la facienda y dise a vivir con Juan, con quien darréu se casa nuna pequeña capiya.

Etapa final[editar | editar la fonte]

Una nueche, Sara decide siguir a Fernando pa demostra-y a la so madre que nun ye'l tipu que piensa, y afaya que Fernando tien una amante viviendo nuna pequeña cabaña nes contornes de la rexón. Neso, Gabriela decide acompañala otra nueche y afayen que la muyer cola que la engañar Fernando, ye Dínora Rosales, pero decide enfrentalo por si mesma y denuncia a Dínora ante la policía.

Fernando y Dínora, encegolaos pol dineru y fracasando el so plan de dixebrar a Juan y Norma, secuestren a Gabriela na so propia facienda y obligar a sacar a Sarita de la mesma, pa depués zarrala nel suétanu, y reclúin nun psiquiátricu a Don Martín ensin imaxinar lo que se-yos vien.

Raquel, tres nun saber nada de Gabriela per dellos díes, decide dir a la facienda y afaya que s'atopaba secuestrada nel suétanu, y al intentar escapar de la facienda pa dir cuntar lo asocedío a la policía, Fernando y Dínora manden a los secuaces d'Armando Navarro, quien tamién ye cómpliz de too, por que los atrapen y, na persecución, Raquel toma'l volante y decide topetar el so autu col de los guardaespaldes d'Armando, causando una esplosión na que Raquel, el so maríu Calixto, el so xofer Guadalupe y los dos guardaespaldes d'Armando muerren.

Nel intre de los díes, l'abogáu de Raquel llee'l so testamentu, nel que diz que les sos propiedaes, les sos aiciones, les sos otres cuentes y tola so fortuna pasen a manes d'Eva Rodríguez, la verdadera madre de Ruth. Martín conoz a la señora Hortencia, que taba recluyida nel sanatoriu y escapen pa da-y avisu a los demás sobre lo que pasa na facienda.

Juan, al enterase de que Gabriela taba secuestrada, decide dir salvala ensin avisar a naide, pero termina siendo secuestráu xunto con Gabriela. Neso, llega la policía y arrodia la casa, pero Fernando y Dínora usen de rehenes a Juan y Gabriela por que nun los arresten. Armando, quien tamién s'atopaba na facienda al momentu del operativu, decide salir a axustar coles autoridaes, pero vuélvese llocu y decide asesinar a Franco Reyes. Rosario interponse y recibe el disparu, mientres los policías asesinen a Armando. Mentanto, Rosario llogra sobrevivir nel hospital y pide perdón a Franco y Sara por tol dañu causáu.

Depués de que Franco pagara la suma que Fernando y Dínora pidiérenlu pol rescate de Juan y Gabriela, deciden escapar metanes una balacera colos rehenes y nel camín Dínora decide buscar abellugu na selva pantanosa. Na selva, Gabriela esculpar con Juan por tol dañu que lu causó al y a los sos hermanos.

Cuando la policía y los Reis enterar de que Juan y Gabriela tán na selva pantanosa, deciden contautar col tíu de los Reis, Aníbal Guerrero, que cuando llega atopar con Eva, con quien caltenía una rellación, y resulta ser padre de Ruth.

Dínora decide seducir a Juan, pero esti alloñar provocando una engarradiella la cual fai que los dos se revuelquen na folla, provocando qu'a Dínora muérda-y una culiebra venenosa. Darréu, Fernando asesina a Dínora, una y bones esta tírase-y enriba delirando pol venenu, y el so cuerpu cai escontra'l banzáu.

Nesi momentu Juan y Gabriela dixebrar de Fernando y atopen la salida pero neso llega esti y dispáralu a Gabriela. Cuando quier dispara-y a Juan, Fernando cai a los sables moventibles; entós píde-y ayuda a Juan en devanéu y muerre. Darréu toos son rescataos, y Gabriela acepta la rellación de les sos fíes colos Reis, y decide llevantar la cerca qu'estrema dambes faciendes. Franco y Sara, por fin en paz, casar pola ilesia en presencia de tolos sos seres queríos.

Nes escenes finales puede vese como Rosario canta nel Chigre Alcalá, y a los trés hermanos y los trés hermanes acaballando xuntos nel campu. Y finalmente toos pudieron vivir felices ensin esmoliciones.

Repartu[editar | editar la fonte]

Banda sonora[editar | editar la fonte]

NᵘTítuluIntérprete(s)Duración
1.«Fiera inquieta»Ángela María Foreru 
2.«Reggae cumbia»Ángela María Foreru 
3.«Mieu al amor extra3 =Ángela María Foreru»  
4.«Sobre fueu»Ángela María Foreru 
5.«Vete»Ángela María Foreru 
6.«Palombu»Ángela María Foreru 
7.«Yá non te quiero»Andrea Villareal 
8.«Cara y sellu»Ángela María Foreru 
9.«Duce velea»Andrea Villareal 
10.«Fiera inquieta» (versión balada)Ángela María Foreru 

.


NᵘTítuluIntérprete(s)Duración
1.«Amor prohibíu»Mariachi Clásicu Contemporaneu 
2.«Cumbia mentirosa»Ángela María Foreru 
3.«Sobre fueu»Danna García y Michel Brown 
4.«Una mirada extra4 =Ángela María Foreru»  
5.«Tou sáleme mal»Raul Santi 
6.«Nun supisti»Ángela María Foreru 
7.«Borrachu»Angelo 
8.«Mira tu»Andrea Villareal 
9.«nun voi ser»Ana Isabel Reyes 
10.«Camaleón»Raul Santi 
11.«Amargosa desventura»Gabriel Arriaga 
12.«Fiera inquieta» (remix)Ángela María Foreru 

.


Cantares Inéditos[editar | editar la fonte]

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

Premios TVyNovelas[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2004 Meyor Telenovela Pasión de gavilanes Ganadora
Meyor Actor Principal Mario Cimarro Nomáu
Meyor Actriz Antagónica Lorena Meritano Ganadora
Meyor Actriz De Repartu Natasha Klauss Nomada
Meyor Actor De Repartu Jorge Cao Ganador
Meyor Llibretu Julio Jiménez Ganador
Meyor Direutor Rodrigo Triana y Mauricio Cruz Ganadores

Premios Indio Catalina[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2004 Meyor Producción Pasión de gavilanes Ganadora
Meyor Actriz De Repartu Zharick Llión Ganadora


Premios FYMTI[editar | editar la fonte]

  • Meyor Telenovela *

Meyor Direutor: Rodrigo Triana

Premios Dos d'Oru 2004 (Venezuela)[editar | editar la fonte]

  • Meyor telenovela estranxera *

Meyor actriz internacional Zharick Llión

Premios Clic Cascoxu[editar | editar la fonte]

Otros premios[editar | editar la fonte]

Añu Premiu País


Nomáu Categoría Resultáu
2004 Premios Mara d'Oru Venezuela |[[Ana Lucia

Domínguez]]

Ganadora
Michel Brown Ganadora
Juan Alfonso Baptista Meyor actor principal Ganadora
Meyor actor venezolanu nel esterior Ganadora
2004 Premiu Telenovela Bulgaria |Pasión

de Gavilanes

Ganadora
Natasha Klauss Ganadora
Michel Brown Ganadora
2004 Orquidea Estaos Xuníos Pasión de Gavilanes Meyor Telenovela de proyeición Internacional Ganadora
Compartíu por:

Danna García, Paola Rei

y Natasha Klauss

Meyor actriz protagonista Ganadora
2004 Premios ACE - Natasha Klauss Ganadora
Michel Brown Ganador
2004 Premiu INTE - Jorge Cao Ganador
2004 Placa Sweet - Danna García Meyor Actriz Ganadora
Kristina Lilley Meyor Actriz de Repartu Ganadora
2005 Premios TP d'Oru Pasión

de Gavilanes

Ganadora
2006 Premios TP d'Oru Pasión

de Gavilanes

Nomada
2010 Premios TP d'Oru Pasión

de Gavilanes

Nomada
2015

Estaos Xuníos

Pasión de Gavilanes La novela que siempres recordares Ganadora


Receición[editar | editar la fonte]

Pasión de gavilanes foi un gran ésitu mundial, líder d'audiencia en países como Venezuela (tresmitida pola cadena RCTV), Chile, Bulgaria, Serbia, Rumanía, Panamá, Puertu Ricu, China, España, Israel, Rusia, Paraguái, Ecuador, Perú, Costa Rica, República Dominicana y Polonia ente munchos otros.

N'Arxentina, foi emitida en 2005 pola cadena Telefe de Buenos Aires y llogró convertise na telenovela estranxera más vista na historia del país hasta l'actualidá. Alredor de 30 millones de persones ver día ente día, el so primer episodiu llogró 37% de rating y l'audiencia foi creciendo más y más. Cada vez que la novela entraba al aire'l país se "paralizaba" pa vela. Cuando se diba a emitir l'últimu capítulu, el presidente Néstor Kirchner xunto a tol so gabinete tuvieron que camudar la so axenda pa poder ver el final, foi vistu por 37 millones d'espectadores y llogró a lo llargo de la so emisión cuotes de pantalla percima del 90%. A raigañu del ésitu, desamarróse una euforia y obsesión masiva pola telenovela que s'optó por convencer a los sos protagonistes por que visiten el país en delles ocasiones y repitan los sos capítulos hasta les fines de selmana teniendo una audiencia asemeyada qu'hasta güei el so ésitu entá ye recordáu.

Rating[editar | editar la fonte]

Según información suministrada por Ibope Colombia, esta novela algamó una audiencia media de 40,8 puntos en rating llares y 17,8 en rating persones con un share de 61,1%.[1] Hai de solliñar que la telenovela estrenó'l 16 d'ochobre de 2003, algamando un rating llares de 36,8 puntos y 15,4 en rating persones con un share de 55,1%, rematando'l xueves 2 d'avientu de 2004, con un rating llares de 40,5 puntos y 17,2 de rating persones con un share de 67,5%. N'abril de 2004 llogró la so máxima cifra, al marcar 21,8 en Rating persones, 54,6 en Rating llares y 69,3 de share.[2] Anguaño ye'l segundu programa más vistu na hestoria de la televisión colombiana Privada.

Este ye'l Share llográu por Pasión de Gavilanes mientres les sos 14 meses d'emisión en Colombia, al traviés de la pantalla de Caracol TV.[3]

Mes Pasíón de Gavilanes
Ochobre de 2003 54.7%
Payares 57.1%
Avientu 58.6%
Xineru de 2004 59.2%
Febreru 63.0%
Marzu 62.6%
Abril 66.2%
Mayu 65.0%
Xunu 59.2%
Xunetu 63.6%
Agostu 59.9%
Setiembre 60.7%
Ochobre 67.5%
Payares 61.3%
Avientu 65.0%

Versiones[editar | editar la fonte]

en 1994, RTI realizó la versión orixinal en Colombia, Les agües manses.

en 2003, nuevamente, RTI Producciones realizó un remake colombianu esitosu pa les cadenes Caracol Televisión y Telemundo.

en 2006 realizar en Paraguái una parodia nun programa conocíu telecomio titulada pasion de talivanes protagonizada pol conocíu actor humorista Gustavocabañas,clara francu ente otros

en 2008, Televisa realiza una versión mexicana llamada Fuego en la sangre.

en 2010, la producción de televisión d'España Gestmusic Endemol realiza una telenovela española llamada Gavilanes.

en 2014, La cadena Telemundo realiza una nueva versión ambientada nos Estaos Xuníos llamada Tierra de reis.

en 2015, ABS-CBN realizó una telenovela filipina basada en Pasión de Gavilanes, llamada Pasión d'amor, que foi emitida nesti país con esti mesmu titulo nel 2015

Nota importante: Juan Sebastián Aragón interpretó a Oscár Reyes nesta primer versión; ente qu'en Pasión de gavilanes interpreto al villanu Armando Navarro.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Los 20 más vistos nos 10 años de RCN y Cascoxu». ecbloguer.com/diablog (9 de xunetu de 2008). Consultáu'l 2 de xunu de 2012.
  2. «Top 20 abril de 2004». GMTV Colombia. Consultáu'l 1 de xineru de 2010. «Ver tabla»
  3. «Programes más vistos na televisión colombiana». mail.canalcaracol. Consultáu'l 1 de xineru de 2010. «Ver Segundu link en excel» (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]