Partíu Comunista Francés

De Wikipedia
Partíu Comunista Francés
partíu políticu y Partíu Comunista
Llocalización
Sede Sede del Partido Comunista Francés (es) Traducir
Direición Francia
Historia
Fundaciónavientu 1920
Organigrama
Presidente Fabien Roussel
Participación empresarial
Propietariu de
Forma parte de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

El Partíu Comunista Francés (PCF, en francés: Parti communiste français) ye un partíu políticu de Francia que defende los principios del comunismu. A pesar de que'l so sofitu eleutoral menguó dende 1980, sigue siendo'l mayor partíu comunista en Francia y caltién un gran númberu de miembros (namái detrás de la UMP, el PS, magar eleutoralmente dende va delles décades quedó per debaxo d'otros partíos y coaliciones y non en tercer llugar), según una considerable influencia na política francesa.[ensin referencies]

A nivel européu, ta integráu nel grupu de la Izquierda Europea. Dende la so participación nel gobiernu de François Mitterrand, sicasí, dacuando ye consideráu pola izquierda como un partíu reformista, especialmente teniendo en cuenta que Robert Hue, unu de los sos antiguos presidentes sofita los movimientos de globalización alternativa, anque dacuando puede criticalos tamién (en particular, la so supuesta falta d'organización)[ensin referencies]. Arriendes de la baxa respuesta eleutoral llograda nes eleiciones llexislatives de 2007, el partíu nun pudo, per primer vegada mientres la V República, llograr el nivel mínimu de 20 diputaos col fin de formar un grupu parllamentariu propiu. De magar, el PCF alióse con Los Verdes y otros diputaos d'izquierda pa poder formar un Grupu Parllamentariu propiu a la izquierda del Partíu Socialista, llamáu en francés «Gauche démocrate et républicaine» ("Izquierda Demócrata y Republicana"). Agora, el PCF forma un Grupu Parllamentariu col Partíu d'Izquierda, la Federación pa una Alternativa Social y Ecolóxico, y dellos partíos socialista y comunista de Francia d'ultramar.

Historia[editar | editar la fonte]

Formación[editar | editar la fonte]

El PCF formar en 1920 mientres el "Congresso de Tours" (Congrès de Tours) de la SFIO. La mayoría de los miembros de la SFIO manifestó la so voluntá d'afiliase a la Internacional Comunista. Esta mayoría fundó la Seición Francesa de la Internacional Comunista (SFIC) que se convertiría darréu nel Partíu Comunista Francés. La minoría reformista del partíu guardó'l nome del partíu (SFIO) y la mayoría revolucionaria (y, entós, comunista) caltuvo l'órganu oficial del partíu: L'Humanité (la Humanidá).

1930-1936[editar | editar la fonte]

Contra esposición de 1931 de París, mientres la cual critícase la política colonial amosando seres humanos enxaulaos, entamada pol PCF. Tituláu 'La verdá alrodiu de les colonies', la primer parte foi dedicada a los abusos cometíos mientres les conquistes coloniales, y citó a Albert Londres y André Gide les crítiques de trabayu forzosu ente que'l segundu frente de la Xunión Soviética cola política de les nacionalidaes colonialismu imperialista. Anque de primeres, el PCF anduvo a la tema la SFIO pol lideralgu del movimientu socialista francés, pero munchos de los miembros fueron espulsaos del partíu (incluyíu Boris Souvarine), y en pocos años el so sofitu menguó, y mientres la mayor parte de la década de 1920 foi una sesión pequeño y aisllao. Los sos primeros diputaos escoyíos oponer al "Cartelu de gauches" (coalición d'izquierda) formada pola SFIO y el Partíu Radical Socialista. El primer Cartelu funcionó de 1924 a 1926.

El Partíu Comunista atraxo a dellos intelectuales y artistes na década de 1920, incluyíu André Breton, el líder del movimientu surrealista, Henri Lefebvre (que sería espulsáu en 1958), Paul Eluard, Louis Aragon, etc

A finales de los años venti, el PCF siguió una política d'ataque a la izquierda moderada y definió a la SFIO como organización "social fascista", refugando frontalmente cualquier cooperación con ésta y calteniendo, arriendes d'ello, una fuerte división na izquierda. Maurice Thorez foi escoyíu líder del PCF en 1930.

En 1932 constituyóse'l segundu Cartelu de gauches. Esta vegada, el PCF nun participó na coalición, pero caltuvo un sofitu esternu al gobiernu, ensin participar na xestión, de la mesma manera qu'antes de la Primer Guerra Mundial (1914-1918). Los socialistes, pela so parte, sofitaron a republicanos y radicales del gobiernu, ensin asumir tampoco carteres ministeriales. Esta segunda coalición cayó por presiones de la estrema derecha'l 6 de febreru de 1934, por causa de motinos qu'obligaron al presidente del Conseyu Edouard Daladier a dexar el poder al conservador Gaston Doumergue. Arriendes de esta crisis, el PCF, como'l conxuntu del movimientu socialista, tarreció que les presiones fascistes y d'estrema derecha que baltaren el gobiernu pudieren afarar el réxime democráticu, tal que asocediera n'Alemaña tres l'accesu al poder d'Adolf Hitler, en 1933. La persecución del Partíu Comunista d'Alemaña (KPD) per parte del nuevu réxime nazi y la política estalinista de favorecer la formación de "Frentes Populares", acabaron favoreciendo l'acercamientu de los comunistes a la SFIO, que se concretaría na creación y victoria eleutoral del Frente Popular francés, en 1936.

El crack del 29 y la Gran Depresión, qu'afectó a Francia en 1931, causó una gran molición y perturbación, como n'otros países. Como non lliberalismu económicu, les nueves soluciones tánse buscáu. La tecnocracia d'idees nacieron mientres esti tiempu (Groupe X - Crise), lo mesmo que de la autarquía y los corporativismos fascismu nel movimientu, qu'abogó pola unión de trabayadores y de emplegadores. Dellos miembros socialistes Empezaron a estes nueves idees, ente los cualos Jacques Doriot. Un miembru del Presidium del Comité Executivu de la Comintern a partir de 1922, y dende 1923 el Secretariu de la Federación Francesa de Mozos Comunistes, más tarde escoyíu a la Cámara de Diputaos de Francia, llegó a abogar por una alianza ente los comunistes y fascistes con Doriot los cualos solidarízase nuna serie de cuestiones. Doriot foi espulsáu en 1934, y colos sos siguidores, bien llueu se formó'l Partíu Popular Frandés, lo que sería una de les más collaboracionista partíu mientres la Segunda Guerra Mundial.

El Frente Popular[editar | editar la fonte]

Mientres la década de 1930 el PCF creció rápido en tamañu ya influencia. La so crecedera foi impulsáu pola popularidá de la estratexa de Frente Popular impulsada pol Komintern, que dexó una alianza cola SFIO y el Partíu Radical pa lluchar contra'l fascismu. El Frente Popular ganó les eleiciones de 1936, y Léon Blum formó un gobiernu socialista-radical. El PCF sofitó a esti gobiernu, pero nun se sumó a él. El gobiernu del Frente Popular llueu se derrumbar so la presión de problemes tantu d'orde internu (problemes financieros, incluyida la inflación) como internacional (los radicales taben en contra d'una intervención na guerra civil española ente que socialistes y comunistes taben a favor), y foi sustituyíu por un nuevu gobiernu presidíu pol radical Edouard Daladier.

La II Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Dempués de la firma del Pactu Molotov-Ribbentrop y l'españíu de la Segunda Guerra Mundial en 1939, el PCF foi declarada una organización proscrita pol gobiernu de Edouard Daladier. El PCF aplicáu un cursu de llucha contra la guerra mientres los primeros meses de la Segunda Guerra Mundial. En 1944 el PCF llegara al altor de la so influencia, el control de grandes zones del país al traviés de la Resistencia les unidaes sol so mandu. Dalgunos na PCF quixeron llanzar una revolución al empar que los alemanes retirar del país, pero los dirixentes, so les instrucciones de Stalin, oponer a esto, adoptáu una política de cooperación cola Alianza de poderes y la promoción d'un nuevu gobiernu del Frente Popular. Munches personalidaes sumar al partíu al rematar la guerra, incluyíu Pablo Picasso, que se xunió en 1944. Esti influencia recién adquiríu dexa al PCF establecer mientres esti periodu'l sufraxu femenín en Francia y la seguridá social.

La IV República[editar | editar la fonte]

Los comunistes ganaron pesu especialmente polos sos esfuerciu mientres la guerra dientro de la Resistencia, en términos d'organización y prestíu. Cola lliberación de Francia en 1944, el PCF, xunto con otros grupos de resistencia, entró nel gobiernu de Charles de Gaulle. Al igual que n'Italia, los comunistes yeren nesi momentu bien populares y teníen un firme compromisu políticu.

Al términu de 1945 el númberu de los sos afiliaos xubía a 500.000, un tresformamientu notable si tener en cuenta qu'en víspores de la guerra yeren menos de 30.000. Esti aumentu na afiliación y la so fuerte presencia posterior nes eleiciones a l'Asamblea Nacional de payares de 1946 llevó a dalgunos, incluyíu Dean Acheson, el Secretariu d'Estáu americanu, a creer que la toma del poder polos comunistes yera inminente. Moteyáu'l "parte de les 75.000 persones executaes" (75.000 fusillés) por cuenta del so importante papel na Resistencia, foi'l primer partíu en votos, per delantre de la SFIO y el demócrata cristianu Movimientu Republicanu Popular (MRP).

Nes eleiciones de 21 d'ochobre de 1945 pol entós unicameral provisional de l'Asamblea Constitucional Nacional, el marcu de cooperación rexonal, llogró 159 diputaos sobre un total de 586 escaños (esto ye, casi'l 30%). Nos dos eleiciones en 1946, ocupó'l segundu llugar nes eleiciones a l'Asamblea Nacional Constitucional, y depués el primeru nes de l'Asamblea Nacional de la nueva Cuarta República, agora la cámara baxa d'un sistema bicameral. Sicasí, n'asemeyaos términos a lo qu'asocedió n'Italia, el PCF viose obligáu a dexar el gobiernu a Paul Ramadier en mayu de 1947 col fin de garantizar l'ayuda d'EEXX dientro del plan Marshall.

Esto dio-y a Francia una meyor posición financiera al llargu plazu, pero creando problemes políticos inmediatos. El Partíu Comunista Italianu (PCI) nunca tornó al poder, a pesar del compromisu históricu de los 70, y el PCF tamién foi aislláu hasta la victoria eleutoral de François Mitterrand en 1981.

El PCF, yá non acutáu poles responsabilidaes del so cargu, enriaba'l descontentu xeneralizáu ente la clase obrera frente a les probes resultancies económiques de la nueva Cuarta República. Amás, el partíu atopábase influyíu poles órdenes de Moscú de tomar un cursu más radical, que recuerda'l Tercer Periodu de la política una vegada escorríos pola Comintern. En setiembre de 1947 los partíos comunistes de dellos países europeos caltuvieron una xunta na Szlarska - Proeba en Polonia, onde foi creáu un nuevu organismu internacional, el Kominform. Mientres esta xunta Andrei Zhdanov, en nome de Stalin, denunció la 'moderación' de los comunistes franceses, a pesar de qu'esta política fuera aprobada enantes per Moscú.

Fora del gobiernu, y apocayá instrucciones, el PCF denunció a l'alministración como a la ferramienta de capitalismu americanu. Dempués de la detención de dellos trabayadores del aceru en Marsella en payares, la CGT, la Unión Comunista apoderada Comerciu bloque, pidió una fuelga, como PCF activistes atacaron el conceyu y otros' bourgeoise 'oxetivos na ciudá. Cuando la protesta estender a París, y hasta 3 millones de trabayadores salieron a la fuelga, Ramadier arrenunció, tarreciendo qu'él engarráu a una insurrección xeneral. Este ye probablemente'l más cercanu Francia llegó al so toma de posesión comunista.

Esti fechu foi torgáu pola determinación de Robert Schuman, el nuevu Primer Ministru, y Jules Moch, el so Ministru del Interior. Tamién foi torgáu por una creciente sensación de molición ente les seiciones del movimientu obreru cola táctica comunista, qu'incluyía l'escarrilamientu a principios d'avientu de París - Tourcoing Express, que la izquierda ventenu un pueblu muertu. El cambéu d'estáu d'ánimu, el lideralgu de la CGT retratóse y pidió frente a les fuelgues. Dende esti momentu d'equí p'arriba el PCF treslladar a la oposición permanente y l'aislamientu políticu, una gran presencia, pero impotente nel mapa políticu de Francia.

Mientres el deceniu de 1950, el PCF sofita críticamente imperialismu francés mientres la Guerra d'Indochina (1947-54) y la guerra d'Arxelia (1954-62), a pesar de que munchos comunistes franceses trabayáu tamién contra'l colonialismu. Asina Jean Paul Sartre, un "compañeru" del partíu comunista, sofitáu viviegamente'l Frente de Lliberación Nacional (FLN) (porteurs de la valises redes, na que tomaron parte Henri Curiel). Llargos alderiques tuvieron llugar na función de serviciu militar obligatoriu. Magar esta postura pol PCF puede ayudar a caltener una amplia popularidá na Francia metropolitana, lo que se perdió credibilidá na izquierda radical. Mientres la so beca pa estudiar inxeniería de radiu en París (de 1949 a 1953), de Pol Pot, como munchos otros coloniales élites educaes en Francia (Ho Chi Minh en 1920), xunir al Partíu Comunista Francés.

La segunda metá de la década de 1950 tamién se caracterizó por cierta insatisfaición cola llinia de Moscú en favor de los escorríos de cutio polos dirixentes de los partíos. Sicasí, non definitivu eurocommunist aspiraciones desenvueltu nel momentu. Una de les principales división producióse como maoístes izquierda mientres finales del deceniu de 1950. Dellos intelectuales comunistes moderaos, como l'historiador Emmanuel Le Roy Ladurie, desilusionaos cola actual política de la URSS, salió del partíu dempués de la violenta represión de 1956 Hungarian Revolution.

V República[editar | editar la fonte]

El Partíu Comunista francés en sedar plaza del coronel Fabien, en París, foi diseñáu por Oscar Niemeyer y construyida ente 1967 y 1972.In 1958, el PCF foi l'únicu gran partíu que s'opón a la vuelta de De Gaulle al poder y la Quinta República. Adulces, sumir a los d'oposición pel centru y los partíos de centru izquierda. Abogar pola unión d'izquierda contra De Gaulle. Waldeck Rochet PCF convertir en líder dempués de Thorez la muerte en 1964.

A mediaos del deceniu de 1960 los EE.XX. del Departamentu d'Estáu envaloró que al partíu taben adscritos aproximao unos 260.000 militantes (0,9% de la población n'edá de trabayar de Francia).

Pal 1965 les eleiciones presidenciales, el pensamientu comunista candidatu nun pudo llograr una bon resultancia, sofita la candidatura de François Mitterrand. Depués, fíxose una eleutoral acordies cola Federación de la Izquierda Democrática y Socialista próximos hasta 1967 les eleiciones llexislatives.

En mayu de 1968 una amplia disturbios y fuelgues d'estudiantes aprució en Francia. El PCF sofita la fuelga xeneral revolucionaria, pero oponer a la circulación d'estudiantes, que foi apoderáu por troskistas, maoístes y anarquistes, y los llamaos "nuevos movimientos sociales" (incluyíos los ecoloxistes, movimientos de gais, presos circulación - vease Michel Foucault, etc ). El PCF tamién munchos alienados de la izquierda por aciu el sofitu a la invasión soviética de Checoslovaquia n'agostu de 1968.

Sicasí, el PCF beneficiáu de la izquierda, l'estáu d'ánimu del periodu, y dende el colapsu de los socialistes. Waldeck Rochet Por cuenta de la mala salú, Jacques Duclos foi'l candidatu nel 1969 eleiciones presidenciales. Duclos encuestaos 21% de los votos, clisando por completu la SFIO cualos, representada por Gaston Defferre, llogró la tercer posición na primer ronda. Pa la segunda vuelta, el PCF negar a estremar ente'l gaullista Georges Pompidou y Centrista Alain Poher, por considerar que yera "unu y seis de media docena de los otros" (en francés: gorru blancu o blano gorru ').

En 1970, Roger Garaudy, miembru del Comité Central del PCF dende 1945, foi espulsáu del partíu polos sos enclinos revisionistes, siendo criticáu pol so intentu de conciliar el marxismu col catolicismu. A partir de 1982, Garaudy surdíu como una de les principales del Holocaustu y foi efeutivamente condergáu en 1998.

En 1972 Waldeck Rochet foi asocedíu por Georges Marchais, que controlara de forma efeutiva'l partíu dende 1970. Marchais empezó una lliberalización moderada de la parte de les polítiques internes y de la vida, anque los miembros disidentessobremanera los intelectuales, sigue siendo espulsaos. El PCF entráu nuna alianza col nuevu Partíu Socialista (PS) de Mitterrand. Ellos roblaron un "programa común" en vistes a la 1973 eleiciones llexislatives. La diferencia ente les dos partes menguáu: el PCF tomó 21,5% de los votos frente al 19% pal PS. [2]

Nominalmente los comunistes sofitaron la candidatura de Mitterrand nes eleiciones presidenciales de 1974, pero l'embaxador soviéticu a París y el direutor de L'Humanité nun escondió'l so prestu pola derrota de Mitterrand. Según Jean Lacouture, Raymond Aron y François Mitterrand a sigo mesmu, el gobiernu soviéticu y los dirixentes comunistes francés fixera tou pa evitar Mitterrand de ser escoyíos: lo qu'ellos consideraron como demasiao llucha contra'l comunismu y bien arteru na so estratexa de reequilibrio de la izquierda.

Mientres el mandatu de Mitterrand como primer secretariu PS, los socialistes volvieron apaecese como'l principal partíu de la izquierda. Marchais foi pidíu p'actualizar el Programa común, pero les negociaciones fracasaron. El PS foi acusáu por Marchais de ser responsable de la división de la izquierda y de la so derrota nel 1978 eleiciones llexislatives. Per primer vegada dende 1936, el PCF pierde la so posición "primer partíu d'izquierda", asumíu agora polos socialistes .

Na 22 ª congresu del partíu en febreru de 1976, derivada de l'agua causada pola publicación d'El Archipiélagu Gulag, el PCF abandonáu la dictadura del proletariáu y les referencies a la mesma; [3] empezó a siguir una llinia más próxima a la de los comunistes italianos: l'eurocomunismu. Sicasí, este foi namái un relativu cambéu de direición, como'l PCF a nivel mundial caltúvose fiel a Moscú, y en 1979, Georges Marchais sofitó la invasión d'Afganistán. La so evaluación de la Xunión Soviética y l'este d'Europa comunista gobiernos yera "abondo positiva".

Marchais yera un candidatu nel 1981 eleiciones presidenciales. Mientres la campaña, criticó la "xire a la derecha" del PS. Sicasí, dellos votantes comunistes, que deseyen la unión d'izquierda coles mires de ganar dempués de 23 años na oposición, Mitterrand escoyó. El líder del PS llogró 25% contra 15% pa Marchais. Pa la segunda vuelta, el PCF encamentó a los sos partidarios a votar por Mitterrand, que foi escoyíu Presidente de Francia.

Cayente[editar | editar la fonte]

Marie-George Buffet, Presidenta del PCF.

En virtú de la PCF Mitterrand celebrada ministerial de la oficina, per primer vegada dende 1947, pero esto tuvo l'efeutu de bloquéu nel PCF Mitterrand del programa reformista, y el más moderáu del PCF partidarios evaporado al PS.

Cuando'l PCF arrenunció a los sos ministros en 1984 pa protestar pol cambéu de la política económica, empezó parte del cayente eleutoral aceleráu. André Lajoinie llogró namái 6,7% nel 1988 eleiciones presidenciales. Dende 1988 a 1993, el PCF sofita'l gobiernos socialistes en diverses ocasiones, dependiendo de les temes.

La cayida de la Xunión Soviética en 1991 llevó a una crisis nel PCF, pero nun siguir l'exemplu de dellos otros partíos comunistes d'Europa por sigo mesmu la disolución o'l cambéu del so nome. En 1994 Marchais retiróse y foi asocedíu por Robert Hue. Hue en virtú de la Parte embarcar nun procesu llamáu la mutación. La mutación, qu'incluyía la reorganización del partíu a xeitu la estructura y l'abandonu de los dogmes leninista tenía la intención de revitalizar l'estancamientu de la izquierda y atraer non afiliaes izquierdistes a xunise a la fiesta. Pero, en realidá, namái se tradució nun aumentu del ritmu del amenorgamientu de la parte. En virtú de Lionel Jospin, el PCF volvió a les oficines ministeriales celebraes dende 1997 a 2002 (Jean-Claude Gayssot como Ministru de Tresporte, etc.) El partíu convertir en llaráu de los conflictos internos, una y bones munchos sectores oponer a la mutación y de la política de cooperación de gobiernu colos socialistes.

Per primer vegada, el PCF candidatu llogró menos votos que los representantes Trotskista (Arlette Laguiller y Olivier Besancenot). Nel 2002 les eleiciones llexislatives, el PCF llegó nel cuartu, meses 4,8% de los votos (el mesmu que'l centru derecha UDF), y llogró 21 escaños (de 567). De la UMP de Chirac llegó de primeres, siguíu pol Partíu Socialista, el Frente Nacional, UDF, PCF, los Verdes y, de siguío, la Lliga Comunista Revolucionariu Trotskista (LCR) y Llucha Obrera. Eventualmente Robert Hue tuvo que dimitir, y en 2002 Marie-George Buffet fíxose cargu de la direición del partíu. En virtú de la parte Buffet entamáu un procesu de reconstrucción, inversión de dalgunos de los movimientos realizaos mientres la mutación.

Sobre'l proyeutu de Constitución Europea, el francés comunistes llucharon por "Non" al llau de la estrema izquierda, los grupos, la metá del Partíu Socialista, los Verdes, y l'ala derecha euroescépticos. La victoria del 'Non' nel 2005 French plebiscitu sobre'l Tratáu qu'establez una Constitución pa Europa (TCE), xunto cola campaña contra la directiva Bolkestein, sirvió como un importante estímulu pal partíu. Mientres la campaña del referendu el partíu foi revitalizáu, con un resurdimientu del llabor nel partíu célules. El PCF caltién fuercia en dellos suburbios de París, nes zones industriales alredor de Lille, y en delles zones del sur, como Marsella.

En 2005, el conflictu llaboral na SNCM en Marsella, el 4 d'ochobre de 2005 manifestación contra'l Contratu Nuevu Emplegu (CNE) marcó la oposición a Dominique de Villepin a los xugadores de gobiernu, que compartía la so autoridá con Nicolas Sarkozy como'l Ministeriu del Interior, Líder de la UMP de derecha partíu y yá entós un probable 2007 candidatu presidencial. Marie-George Buffet tamién criticaron la respuesta del gobiernu a los disturbios de seronda, que fala d'una apostada "estratexa de la tensión" emplegaos por Sarkozy, que llama a mozos de los proyeutos de vivienda "escoria" (racaille), que tienen de ser llimpiaos con un " Kärcher "mangón d'alta presión. Magar la mayoría de los diputaos socialistes votaron a favor de la declaración d'un estáu d'esceición mientres los disturbios, que duraron hasta xineru de 2006, el PCF, xunto colos Verdes, oponer a la mesma.

2006 carauterizar poles protestes en contra del Primer Contratu d'Emplegu, que finalmente obligó al presidente Chirac chatarra planes pa la llei polémica qu'apunta a la creación d'una llexislación llaboral más flexible.

Nel periodu previu a la primer vuelta de les eleiciones presidenciales de 2007, Buffet esperaba que la so candidatura cuntaría col sofitu de los grupos d'izquierda que participaren nel "Non" na campaña de referendu sobre la Constitución de la XE. Esti sofitu nun yera inminente y Buffet namái anotó 1,94%, inclusive menos que Robert Hue quien llogró 3,4% nes anteriores eleiciones presidenciales. Pal PCF esta desastrosamente baxa votación, inclusive nos sos bastiones tradicionales como'l "petrina colorada" cerca de París significó que'l PCF nun axuntó'l 5% necesariu pal reembolsu de los sos gastos de campaña, y agoraba tamién una baxa votación nes próximes eleiciones xenerales.

Una posible razón d'esti votu particularmente baxu ye que dellos partidarios PCF votaron tácticamente por Ségolène Royal con cuenta de que tar seguros de qu'un candidatu de la izquierda presentar na segunda vuelta de les eleiciones. Otru factor que paez ser importante, foi la competencia del nuevu y carismáticu candidatu, Olivier Besancenot, de la LCR (Lliga Comunista Revolucionaria).

Arriendes de la baxa puntuación llograda nes eleiciones llexislatives de 2007, namái 15 escaños, el partíu nun pudo, per primer vegada mientres la V República, llograr el nivel mínimu de 20 parllamentarios con cuenta de formar un grupu parllamentariu por sigo mesmu. En delantre, el PCF, tuvo d'aliase colos Verdes y otros parllamentarios d'izquierda pa poder formar un grupu parllamentariu a la izquierda del Partíu Socialista, el que se denomina genéricamente Izquierda Demócrata y Republicana. El PCF y los Verdes tán d'alcuerdu sobre una serie de cuestiones, especialmente nes polítiques económicu y social (consensu sobre la necesidá de dar sofitu a les clases más baxes, derechu de los estranxeros a votar nes eleiciones municipales, la regularización de los estranxeros, etc), según n'otres temes (en contraste col Partíu Socialista). Dambos negáronse a votar l'estáu d'emerxencia mientres los disturbios civiles del 2005 y tamién s'estremaron nuna serie d'otres cuestiones, la primera d'elles respectu a la tema de la enerxía nuclear.

Dos departamentos tán gobernaos pol Partíu Comunista. Trátase de los departamentos d'Allier y Val-de-Marne, el primeru na rexón d'Auvernia y el segundu, na rexón d'Islla de Francia. El PCF ocupa la presidencia d'estos dos departamentos gracies al sofitu recibíu per parte de los otros partíos políticos d'izquierda presentes nos Conseyos Xenerales, yá qu'en nengún casu dispón de la mayoría absoluta. El Conseyu Xeneral de Allier foi ganáu nes eleiciones cantonales de 2008, ocasión en que'l Partíu Comunista perdió, per otra parte, el Conseyu Xeneral de Seine-Saint-Denis, na rexón d'Islla de Francia, el que foi ganáu polos socialistes.

Recuperación y el Frente d'Izquierda[editar | editar la fonte]

Dempués de dellos años con una notable debilidá, el PCF impulsó xunto con otres fuercies progresistes una esperiencia novedosa d'unidá de les izquierdes nuna organización plural y con voluntá d'alzase n'alternativa de poder. El PCF ye la organización más importante dientro d'esti movimientu llamáu "Frente d'Izquierda" o "Front de Gauche" y que collecha nes sos primeres eleiciones unes resultancies modestes anque sensiblemente meyores a los del PCF en solitariu. El saltu importante d'esti frente va ser na primer vuelta de les eleiciones presidenciales n'abril de 2012. Con un candidatu que fuera ministru socialista (2000-2002) Jean-Luc Mélenchon, del Partíu d'Izquierda o Parti de Gauche (dixebra del Partíu Socialista), el Frente d'Esquierdes collecha práuticamente 4 millones de votos y el 11,7% del total.

El domingu 10 de febreru de 2013, Pierre Laurent foi reelixíu col 100% de los votos pal cargu de Secretariu Nacional del Partíu Comunista Francés. Per primer vegada n'años, nun se presentó otra llista contra'l secretariu nacional saliente. El partíu abandonó oficialmente la focete y el martiellu como símbolu pal beneficiu de la estrella qu'apaez nel Partíu de la Izquierda Europea.

Resultaos eleutorales[editar | editar la fonte]

Eleiciones llexislatives[editar | editar la fonte]

Eleiciones # de votos % d'escaños # escaños +/- Notes
1924 885.993 9,82%
26/581
1928 1.066.099 11,26%
11/604
15
1932 796.630 8,32%
10/607
1
1936 1.502.404 15,26%
72/610
Creciente 62 Dientro del Frente Popular.
1945 5.024.174 26,23%
159/586
Creciente 159
1946 (Xunu) 5.145.325 25,98%
153/586
6
1946 (Nov.) 5.430.593 28,26%
182/627
Creciente 29
1951 4.939.380 26,27%
103/625
79
1956 5.514.403 23,56%
150/595
Creciente 47
1958 3.882.204 18,90%
10/546
140
1962 4.003.553 20,84%
41/465
Creciente 31
1967 5.039.032 22,51%
73/487
Creciente 32
1968 4.434.832 20,02%
34/487
39
1973 5.085.108 21,39%
73/488
Creciente 39
1978 5.870.402 20,55%
86/488
Creciente 13
1981 4.065.540 16,17%
44/491
42
1986 2.739.225 9,78%
35/573
9
1988 2.765.761 11,32%
27/575
8
1993 2.331.339 9,30%
24/577
3
1997 2.523.405 9,92%
35/577
Creciente 11
2002 1.216.178 4,82%
21/577
14
2007 1.115.663 4,29%
15/577
6
2012 1.792.923 6,91%
10/577
5

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Bell, D.S. & Byron Criddle (1994). The French Communist Party in the Fifth Republic.
  • Hazareesingh, Sudhir (1991). Intellectuals and the French Communist Party: disillusion and torne, Oxford University Press.
  • Joly, Danièle (1991). The French Communist Party and the Algerian War.
  • Kemp, Tom (1984); Stalinism in France: The first twenty years of the French Communist Party, London: New Park.
  • Raymond, Gino G. (2005); The French Communist Party during the Fifth Republic: A Crisis of Leadership and Ideology, Palgrave Macmillan.
  • Sacker, Richard (1999); A Radiant Future. The French Communist Party and Eastern Europe, 1944-1956, Peter Lang.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]