Parllamentu de Malasia

De Wikipedia
Parllamentu de Malasia
Parlimen Malaysia
ڤرليمين مليسيا
(13º Parllamentu)
Datos Xenerales
País Bandera de Malasia Malasia
Creación 11 de setiembre de 1959
Tipu Bicameral
Cámara alta Dewan Negara
Llende 3 años, reelegibles
Cámara baxa Dewan Rakyat
Llende 5 años, reelegibles
Lideralgu
Presidente de la
Cámara alta
Pandikar Amin Mulia, Barisan Nasional
Presidente de la
Cámara baxa
Vigneswaran Sanasee, Barisan Nasional
Estructura
Miembros 292
70 senadores
222 diputaos
Members_of_Dewan_Negara_13_parliament.svg
Dewan Negara
Grupos representaos

Gobiernu:   54   Barisan Nasional Oposición:

  2   DAP  2   PKR  2   PAS
Members_of_Dewan_Rakyat_13_parliament.svg
Dewan Rakyat
Grupos representaos

Gobiernu:   132   Barisan Nasional Oposición:

  36   DAP  28   PKR  14   PAS   6   Ammanah   2   WARISAN   1   PPBM   1   PSM   2   Independiente
Sedes
{{{salon_sesiones}}}
Cámara del Parllamentu, Kuala Lumpur, Malasia
Cronoloxía
Conseyu Llexislativu Federal Parllamentu de Malasia
Parlimen Malaysia
ڤرليمين مليسيا
[editar datos en Wikidata]

El Parllamentu de Malasia ye la llexislatura nacional de Malasia, basada nel Sistema de Westminster. El parllamentu ye bicameral y consiste nel Dewan Rakyat (Cámara de Representantes) y el Dewan Negara (Senáu). El Yang di-Pertuan Agong (Rei) como Xefe d'Estáu ye'l tercer componente del Parllamentu.

El Parllamentu axuntar nes Cámares del Parllamentu de Malasia, allugaes na ciudá capital de Kuala Lumpur.

El términu "Miembru del Parllamentu (MP)" xeneralmente refierse a un miembru de Dewan Rakyat, la cámara baxa.

El términu "Senador" xeneralmente refierse a un miembru de Dewan Negara, la cámara alta.

Historia[editar | editar la fonte]

Antes de la independencia[editar | editar la fonte]

Históricamente, nengunu de los estaos que formen l'actual Federación de Malasia tenía parllamentos antes de la independencia, salvu Sarawak, que tuvo'l so propiu Conseyu Negri que dexó la participación local y la representación nel trabayu alministrativu dende 1863. Anque'l gobiernu colonial británicu dexó la formación de conseyos llexislativos para Malaya, Singapur, Sabah y Sarawak, estos nun fueron el creadores supremos de la llei, y permanecieron subordinaos al Altu Comisionado británicu o al Rajah, nel casu de Sarawak.

Federación Malaya[editar | editar la fonte]

La Comisión Reid, que redactó la Constitución de la Federación Malaya - esta llogró la independencia en 1957, per delantre de los otros estaos que más tarde formaría Malasia - modeló'l sistema de gobiernu malayu con munchos sistemes del sistema británicu: un parllamentu bicameral, con una cámara escoyida direutamente, y la otra que tien poderes partir# con dellos miembros designaos pol Rei, como ye'l casu cola Cámara de los Comunes y la Cámara de los Lores del Reinu Xuníu. Acordies cola naturaleza federal del nuevu país, la cámara alta tamién tendría miembros escoyíos poles asamblees llexislatives estatales amás de los miembros nomaos pol Rei.

La Constitución prevía que'l Conseyu Llexislativu Federal anterior a la independencia siguiera siendo l'órganu llexislativu del nuevu país hasta 1959, cuando se celebraron les primeres eleiciones xenerales posteriores a la independencia y escoyóse el primer Parllamentu de la Federación.

El Parllamentu axuntar por primer vegada nel antiguu edificiu de la sede de la Fuercia Voluntario de los Estaos Federaos de Malasia nuna llomba cerca de Jalan Tun Ismail (Maxwell Road). El Dewan Negara axuntar nuna sala na planta baxa, ente que el Dewan Rakyat axuntar nel pasiellu nel primer pisu. Cola finalización de la Casa del Parllamentu en 1962, qu'entiende un edificiu principal de tres pisos pa les dos cases del Parllamentu p'axuntase, y una torre de 18 pisos pa les oficines de los ministros y miembros del Parllamentu, dambes cases camudáronse ellí.[1]

Na Malasia actual[editar | editar la fonte]

En 1963, cuando Malaya, Sabah, Sarawak y Singapur fundir pa formar Malasia, el Parllamentu malayu foi adoptáu pa ser utilizáu como Parllamentu de Malasia. Tanto'l Dewan Rakyat como'l Dewan Negara ampliar pa incluyir representantes de los nuevos estaos. Cuando Singapur dixebrar de Malasia en 1965, dexó de tar representáu nel Parllamentu de Malasia.

Produciéronse cambeos significativos con al respective de la composición de Dewan Negara mientres esti periodu. So la Constitución de Malaya de 1957, los senadores escoyíos poles asamblees estatales yeren mayoría, con un total de 22 miembros con 2 per cada estáu, ente que solo había 16 miembros designaos. La Constitución de Malasia de 1963 retién la disposición de que cada estáu unvie dos senadores, pero les enmiendes posteriores gradualmente aumentaron el númberu de miembros designaos a 40 (más otros 4 designaos pa representar los territorios federales), dexando a los miembros escoyíos pol estáu en minoría y menguando efeutivamente la representación de los estaos nel Dewan Negara.[2]

La única suspensión del Parllamentu na historia de Malasia foi dempués del incidente del 13 de mayu. Dende'l 14 de mayu de 1969 hasta principios de 1971 el país foi dirixíu pol Conseyu Nacional d'Operaciones. El 22 de setiembre de 1970, celebróse una sola xunta del Parllamentu suspendíu, na que'l primer ministru Tunku Abdul Rahman arrenunció como tal y apurrió el cargu a Tun Abdul Razak.

Los alderiques nel Parllamentu tresmítense dacuando per radio y televisión, como mientres la presentación d'un presupuestu. Les propuestes de la oposición pa tresmitir tolos alderiques en direuto fueron repetidamente refugaes pol gobiernu; nun casu, un ministru dixo que'l gobiernu taba esmolecíu pola mala conducta de la oposición por ser desaveniente pa la radiodifusión. El costu prohibitivu (RM 100.000 por sesión) tamién se citó como una razón.[3]

En 2006, el ministru d'Información Zainuddin Maidin citó'l discutiniu sobre los discursos fechos na asamblea xeneral añal de la Organización Nacional de los Malayos Xuníos (UMNO) (el partíu líder na coalición gobernante Barisan Nasional) como una razón pa evitar la tresmisión televisiva de los alderiques parllamentarios. Zainuddin dixo que "la nuesa sociedá nun algamó un maduror mental onde ye insensible a cuestiones raciales", citando'l discutiniu sobre un delegáu que dixo que los malayos llucharíen "hasta la última gota de sangre" pa defender les disposiciones especiales que se-yos otorguen como bumiputra so la Constitución Federal.[4]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Entrevista'l 28 de marzu de 2011 col inxenieru JKR retiráu, Yoon Shee Leng, que construyó la Casa del Parllamentu.
  2. Funston, John (2001). "Malaysia: Developmental State Challenged". In John Funston (Ed.), Government and Politics in Southeast Asia, páxs. 180, 183. Singapore: Institute of Southeast Asian Studies.
  3. "MALAYSIA: Why Parliament sessions can't go live on TV". (6 May 2004). Straits Times.
  4. Malaysia "not mature" enough for parliament broadcasts: minister. Malaysia Today.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]