Parllamentu del Mercosur

De Wikipedia
(Redirixío dende Parlamentu del Mercosur)
Parllamentu del Mercosur
Parllamentu do Mercosul
(I llexislatura)
Datos Xenerales
País Plantía:Xeodatos Mercosur Mercosur
Creación 9 d'avientu de 2005
Tipu Unicameral
Llende 4 años
Lideralgu
Presidente Tomás Bittar (ANR-PC)
Vicepresidentes Daniel Caggiani (GP-FA)
Hernán Cornejo (GP-FPV)
Arlindo Chinaglia (GP-PT)
Estructura
Miembros 186
75 Bandera de Brasil Brasil
43 Bandera d'Arxentina Arxentina
32  Venezuela
18 Bandera de Paraguái Paraguái
18 Bandera de Uruguái Uruguái
Parlamento_del_mercosur_2017.svg
Grupos representaos
Sedes
{{{salon_sesiones}}}
Cámara principal
Bandera de Uruguái Montevidéu
[editar datos en Wikidata]

El Parllamentu del Mercosur, conocíu tamién como Parlasur, ye una asamblea parllamentaria que funciona como órganu deliberativo del Mercosur, bloque rexonal constituyíu por Arxentina, Brasil, Paraguái, Uruguái, Venezuela y, más apocayá, Bolivia. Creáu llegalmente el 9 d'avientu de 2005, el Parlasur empezó a funcionar el 7 de mayu de 2007.

El Parlasur foi fundáu en 2005, anque la so Sesión d'Instalación foi realizada'l día 07 de mayu de 2007, en Montevidéu, Uruguái, sede oficial del Parllamentu del MERCOSUR, oportunidá en que tomaron los sos cargos los Parllamentarios del MERCOSUR. Los sos miembros nuna primer etapa fueron escoyíos polos congresos nacionales d'ente los sos parllamentarios y darréu según el so Protocolu Constitutivu tendría de ser integráu por aciu el votu direutu (a partir de 2011) y simultáneu (dende 2015) de los ciudadanos según un criteriu de proporcionalidad atenuada.

Los llexisladores arxentinos y paraguayos yá fueron escoyíos por aciu votación popular, lo que significa que dos de los cinco miembros cumplieron los trataos y la llexislación mercosureña. Los estudios comparativos indiquen que'l nivel de institucionalización del Parlasur ye entá baxu.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

La creación del Parllamentu del Mercosur ye parte d'un procesu, abiertu en 2002, de constitución de órganismos y procedimientos que tienen como fin evidente institucionalizar el bloque y da-y permanencia y autonomía política.

N'ocasión de la XXVII Cume de Presidentes de Ouro Preto, el 17 d'avientu de 2004 el Conseyu del Mercáu Común (CMC) encamentó a la Comisión Parllamentaria Conxunta (CPC) la redaición d'una propuesta de Protocolu Constitutivu del Parllamentu del Mercosur, col mandatu d'apurrila antes de la finalización de 2006.

La CPC realizó'l proyeutu con antelación a la fecha de vencimientu y el 9 d'avientu de 2005, los presidentes d'Arxentina, Brasil, Paraguay y Uruguái, roblaron el Protocolu Constitutivu del Parllamentu del Mercosur constituyendo'l nuevu organismu.

El Parllamentu de Mercosur tenía d'empezar a funcionar antes del 31 d'avientu de 2006, pero finalmente concretó la so primer xunta'l 7 de mayu de 2007, dexando d'esistir la Comisión Parllamentaria Conxunta.

En xunu de 2008 el Parlasur axuntar por primer vegada fora de Montevidéu, na ciudá arxentina de San Miguel de Tucumán, en xunto cola XXXV Cume del Mercosur.

Competencia[editar | editar la fonte]

Cume del Mercosur, 2006.

La República Arxentina, la República Federativa de Brasil, la República del Paraguay y la República Oriental del Uruguái suscribieron el 26 de marzu de 1991 el Tratáu d'Asunción al envís de crear el Mercáu Común del Sur, MERCOSUR.

El Parllamentu del Mercosur ye l'órganu de representación de los pueblos del bloque. Magar nun tien facultaes decisories, tratar d'un órganu independiente que foi concebíu pa desempeñar un papel políticu. Na práutica, sicasí, sufre de les mesmes faltes de llexitimidá y competencies qu'otros parllamentos rexonales llatinoamericanos como'l Parlacen, el Parlandino y, entá más, el Parlatino.[2]

El Parlasur cumple funciones testimoniales referíes a la preservación de la democracia y los derechos humanos, incluyendo nel primer casu tamién a Bolivia y Chile, al traviés Protocolu de Ushuaia sobre Compromisu Democráticu. Añalmente'l Parllamentu tien de presentar un informe sobre la situación de los derechos humanos na rexón.

Les xeres del Parlasur inclúin el so relacionamiento colos demás órganos del bloque.

El Parllamentu tien d'ellaborar un dictame previu nes decisiones, resolvimientos y direutives qu'emitan los órganos decisorios del Mercosur cuando sía necesariu pal so implementación dalguna xestión nos poderes llexislativos nacionales (Protocolu Constitutivu del Parllamentu del Mercosur, art. 4, incisu 12).

Integración[editar | editar la fonte]

La integración del Parllamentu del Mercosur tuvo contemplada nun principiu en tres etapes, coincidentes colos mandatos de los parllamentarios:

  • Hasta'l 31 d'avientu de 2010 (primer mandatu): el Parllamentu va tar integráu por 18 parllamentarios per cada estáu parte, escoyíos polos parllamentu nacionales d'ente los sos miembros. El total de miembros titulares ye de 90 miembros y tolos estaos tienen la mesma representación.
El protocolu de constitución del organismu establez que pa la designación de los parllamentarios, los países tienen d'asegurar una fayadiza representación por xéneru, etnies y rexones (artículu 6, incisu 2), abriendo asina la posibilidá d'establecer midíes de discriminación positiva.
La norma preve que los estaos asociaos (Bolivia, Chile, Colombia, Ecuador y Perú) puedan participar del Parllamentu con voz pero ensin votu (art. 7). Polo tanto ye posible que parllamentarios d'estos países integrar dalgún día.
Nesta etapa, antes del 31 d'avientu de 2007, el Conseyu del Mercáu Común tien de sancionar una Decisión definiendo los criterios de "representatividá ciudadana" con que se va integrar el Parllamentu. Esta Decisión, que tien de tomase por unanimidá de los cinco países miembros, supón una complexa negociación política na que va haber qu'harmonizar los intereses de los países con escasa población, como Uruguái (3,4 millones) y Paraguái (6,3 millones), y los países de mayor población, fundamentalmente Brasil (188,3 millones), anque tamién Arxentina (39,7 millones) y Venezuela (25,9 millones). Los cuatro más pequeños veríense perxudicaos si la representación fuera direutamente proporcional y ensin correiciones.
En 2010, los estaos miembros tienen de realizar, en cada país, eleiciones de parllamentarios del Mercosur siguiendo les pautes de representación ciudadana que'l Conseyu de Mercáu Común tenía de sancionar por Disposición antes del 31 d'avientu de 2007. En tolos casos los sistemes eleutorales tienen de garantizar el votu direutu, universal y secretu.
  • Dende'l 1 de xineru de 2011 hasta'l 31 d'avientu de 2014 (segundu mandatu): los parllamentarios fueron escoyíos polos ciudadanos l'añu anterior por votu direutu, universal y secretu.
Mientres esti periodu'l Parllamentu tien d'ellaborar un mecanismu eleutoral pa realizar les eleiciones de parllamentarios del Mercosur, simultáneamente en tolos países, que se denomina Día del MERCOSUR Ciudadanu (artículu 6, incisu 4). El mecanismu tien de ser unviáu al Conseyu del Mercáu Común pa la so aprobación. Mientres 2020 tienen de realizase les primeres eleiciones simultánees de parllamentarios del Mercosur.
  • Dende'l 2020 d'equí p'arriba : Tolos parllamentarios seríen escoyíos por votación direuta y van corresponder por cantidá de población:[3]
    • 43 parllamentarios a Arxentina (23,1% del total).
    • 75 parllamentarios a Brasil (40,3% del total).
    • 18 parllamentarios a Paraguái (9,7% del total).
    • 18 parllamentarios a Uruguái (9,7% del total).
    • 32 parllamentarios a Venezuela (17,2% del total).

Funcionamientu[editar | editar la fonte]

El Parllamentu del Mercosur funciona en Montevidéu, con una sola cámara y tien de realizar siquier una sesión ordinaria mensual. El CMC y los mesmos parllamentarios pueden convocalo a sesiones estraordinaries. El protocolu contempla la posibilidá de realizar sesiones virtuales, ensin presencia física de los parllamentarios nun mesmu llugar.

Pa tomar les decisiones esisten cuatro tipos distintos de mayoríes (art. 15), pensaes pa temes de distintes complexidá o qu'afecten distintos intereses:

  • simple: más de la metá de los parllamentarios presentes
  • absoluta: más de la metá del total de parllamentarios
  • especial: dos tercios del total de parllamentarios qu'amás tien d'incluyir votos de parllamentarios de tolos países
  • calificada: en cada bloque de países hai qu'algamar más de la metá de tolos parllamentarios d'esi país.

El Parlasur ye'l primer organismu del bloque nel que se tomen decisiones (non venceyantes) ensin necesidá de que sían unánimes. El Parllamentu funciona en plenariu y comisiones y produz:

  1. Dictames
  2. Proyeutos de normes
  3. Anteproyecto de normes
  4. Declaraciones
  5. Encamientos
  6. Informes
  7. Disposiciones

Reglamento Internu del Parllamentu del Mercosur[editar | editar la fonte]

El Parllamentu del Mercosur regula'l so funcionamientu por aciu un reglamentu internu.

Parllamentarios[editar | editar la fonte]

El art. 12 del Protocolu Constitutivu del Parllamentu del Mercosur (2005) establez que "Los Parllamentarios nun van poder ser xulgaos, civil o penalmente, nel territoriu de los Estaos Partes del MERCOSUR, en nengún momentu, nin mientres nin dempués del so mandatu, poles opiniones y votos emitíos nel exerciciu de les sos funciones."

La llista completa de los actuales parllamentarios del mercosur, el país que representen, el distritu, y el frente y/o partíu políticu que lo llevó a dichu cargo.

Arxentina[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome completu País Frente / Partíu Periodu actual Distritu
Dende !Hasta
1 Agustín Oscar Rossi Arxentina (43) Frente pa la Victoria (8) 10/12/2015 09/12/2019 Distritu Nacional (19)
2 Jorge Taiana 10/12/2015 09/12/2019
3 Oscar Laborde 10/12/2015 09/12/2019
4 Daniel Filmus 10/12/2015 09/12/2019
5 Milagro Sala 10/12/2015 09/12/2019
6 Eduardo Valdés 10/12/2015 09/12/2019
7 Víctor Santa María 10/12/2015 09/12/2019
8 Julia Perié 10/12/2015 09/12/2019
9 Mariana Zuvic Camudemos (7) 10/12/2015 09/12/2019
10 Fabián Jorge Rodríguez Simón 10/12/2015 09/12/2019
11 Lilia Puig de Stubrin 10/12/2015 09/12/2019[4]
12 Walter Nostrala 10/12/2015 09/12/2019
13 Osvaldo Mercuri 10/12/2015 09/12/2019
14 María Luisa Storani 10/12/2015 09/12/2019
15 Daniel Ramundo 10/12/2015 09/12/2019
16 Jorge Vanossi Xuníos por una Nuevu Alternativa (4) 10/12/2015 09/12/2019
17 Fernanda Gil Lozano 10/12/2015 09/12/2019
18 Alberto Asseff 10/12/2015 09/12/2019
19 Hernán Olivero 10/12/2015 09/12/2019
20 Claudio Romero Camudemos 10/12/2015 09/12/2019 Ciudá Autónoma de Buenos Aires
21 Gabriel Mariotto Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Buenos Aires
22 Isauro Molina Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Catamarca
23 Julio René Sotelo Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia del Chaco
24 Alfredo Béliz Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia del Chubut
25 Humberto Antonio Benedetto Camudemos 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Córdoba
26 Alejandro Karlen Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Corrientes
27 Cristian Bello Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia d'Entre Ríos
28 Ricardo Uviéu Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Formosa
29 Norma Aguirre Camudemos 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Jujuy
30 Nelson Nicoletti Partíu Xusticialista 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de La Pampa
31 Marcela Crabbe Camudemos 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de La Rioxa
32 Gabriel Fidel Camudemos 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Mendoza
33 Cecilia Catherine Britto Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Misiones
34 Ramón Ruseco Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia del Neuquén
35 Jorge Cejas Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Río Negro
36 Hernán Hipólito Cornejo Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Salta
37 Tomás Strada Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de San Juan
38 Xusto Sosa Alianza Compromiso Federal 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de San Luis
39 Mario Metaza Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Santa Cruz
40 Diego Mansilla Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Santa Fe
41 Gerardo Zamora Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Santiago del Estero
42 Miguel Angel Cusi Frente pa la Victoria 10/12/2015 09/12/2019 Provincia de Tierra del Fueu
43 Tuliu Caponio (Tres la destitución de José López) Frente pa la Victoria 12/08/2016 09/12/2019 Provincia de Tucumán

Bolivia[editar | editar la fonte]

Una vegada termináu'l procesu d'integración al Mercosur, Bolivia va tener parllamentarios.

Brasil[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome completu País Frente / Partíu Periodu actual Distritu
Dende !Hasta
1 Arlindo Chinaglia Brasil (76) Partíu dos Trabalhadores (PT) (6) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
2 Benedita Da Silva 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
3 Fátima Bezerra 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Bahia
4 Fernando Marroni 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio de Janeiro
5 Humberto Mariña 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Bahia
6 Lindbergh Farias 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Tocantins
7 Édio Lopes Partíu do Movimento Democráticu Brasileiro (PMDB) (4) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
8 José Fogaça 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Paraíba
9 Roberto Requião 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
10 Valdir Raupp 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Amapá
11 Eduardo Barbosa Partido da Social Democracia Brasileira (PSDB) (4) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
12 Geovania de Sá 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Ceará
13 Paulo Bauer 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
14 Wherles Rocha 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Minas Gerais
15 Domingos Neto Partíu Social Democráticu (PSD) (3) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Paraíba
16 Danrlei De Deus Hinterholz 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
17 Rômulo Gouveia 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Santa Catarina
18 Heráclito Fortes Demócrates (DEM) (3) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Piauí
19 Davi Alcolumbre 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
20 Mandetta 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Bahia
21 José Stédile Partíu Socialista Brasileiro (PSB) (2) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
22 Antonio Carlos Valadares 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
23 Mauricio Quintella Lessa Partíu da República (PR) (2) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Paraíba
24 Luiz Claudio 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de São Paulo
25 Dílceu Sperafico Partíu Progressista (PP) (2) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Bahia
26 Renato Molling 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Mato Grosso do Sul
27 Marcelo Aru Partíu Humanista da Solidariedade (PHS) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Minas Gerais
28 Arthur Oliveira Maia Solidariedade (SD) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Alagoas
29 Celso Russomano Partíu Republicanu Brasileiro (PRB) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Santa Catarina
30 Hidekazu Takayama Partíu Social Cristao (PSC) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Rio Grande do Sul
31 Roberto Freire Partíu Popular Socialista (PPS) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Pernambuco
32 Jean Wyllys Partíu Socialismu y Liberdade (PSOL) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Paraná
33 Damião Feliciano Partíu Democráticu Trabalhista (PDT) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu d'Acre
34 Carlos Henrique Gaguim Partíu Trabalhista Nacional (PTN) (1) 17/08/2015 31/12/2018 Estáu de Paraíba
35 2016
36 2016
37 31/12/2020
38 31/12/2020
39 31/12/2020
40 31/12/2020
41 31/12/2020
42 31/12/2020
43 31/12/2020
44 31/12/2020
45 31/12/2020
46 31/12/2020
47 31/12/2020
48 31/12/2020
49 31/12/2020
50 31/12/2020
51 31/12/2020
52 31/12/2020
53 31/12/2020
54 31/12/2020
55 31/12/2020
56 31/12/2020
57 31/12/2020
58 31/12/2020
59 31/12/2020
60 31/12/2020
61 31/12/2020
62 31/12/2020
63 31/12/2020
64 31/12/2020
65 31/12/2020
66 31/12/2020
67 31/12/2020
68 31/12/2020
69 31/12/2020
70 31/12/2020
71 31/12/2020
72 31/12/2020
73 31/12/2020
74 31/12/2020
75 31/12/2020

Paraguay[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome completu País Frente / Partíu Periodu actual Distritu
Dende !Hasta
1 canese-krivoshein-ricardoRicardo Canese Krivoshein[5] Paraguái (18) Movimientu Popular Tekojojá Frente Guasú 01/07/2013 30/06/2018
2 nunez-alfonso-gonzalezAlfonso González Núñez[6] ANR-PC (10) 01/07/2013 30/06/2018
3 attis-jimenez-antonio-gabrielAntonio Gabriel Attis Jiménez[6] 01/07/2013 30/06/2018
4 bernal-mariella-calixto-eduardoCalixto Eduardo Bernal Mariella[6] 01/07/2013 30/06/2018
5 cubes-de-villaalta-cirila-concepcionCirila Concepción Cubes de Villaalta[6] 01/07/2013 30/06/2018
6 caceres-santacruz-cresencio-herminioCresencio Herminio Cáceres Santacruz[6] 01/07/2013 30/06/2018
7 torres-martinez-jose-manuelJosé Manuel Torres Martínez[7] 01/07/2013 30/06/2018
8 sarubbi-gamarra-lluis-albertoLuis Alberto Sarubbi Gamarra[7] 01/07/2013 30/06/2018
9 sosa-cabanas-miguelMiguel Sosa Cabanes[5] 01/07/2013 30/06/2018
10 bittar-navarru-tomes-enriqueTomás Enrique Bittar Navarro[5] 01/07/2013 30/06/2018
11 vera-cardenas-zacariasZacarías Vera Cárdenas[8] 01/07/2013 30/06/2018
12 aquino-ocampo-alberto-ignacioAlberto Ignacio Aquino Ocampo[6] PLRA (6) 01/07/2013 30/06/2018
13 sanchez-amanda-nunezAmanda Núñez Sánchez[6] 01/07/2013 30/06/2018
14 friedmann-sosa-emanuelEmanuel Friedmann Sosa[7] 01/07/2013 30/06/2018
15 denis-pintos-juan-alberto-antonioJuan Alberto Antonio Denis Pintos[7] 01/07/2013 30/06/2018
16 gonzalez-erico-miguel-angelMiguel Ángel González Érico[5] 01/07/2013 30/06/2018
17 palacios-melgarejo-mirthaMirtha Palacios Melgarejo[5] 01/07/2013 31/12/2015
18 dominguez-santacruz-ramonRamón Domínguez Santacruz[5] UNACE 01/07/2013 30/06/2018

Uruguái[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome completu País Frente / Partíu Periodu actual Distritu
Dende !Hasta
1 Constante Mendiondo Uruguái (18) Frente Ampliu (10) 17/08/2015 31/12/2018
2 Sebastián Sabini 17/08/2015 31/12/2018
3 Daniel Caggiani 17/08/2015 31/12/2018
4 Daniel Placeres 17/08/2015 31/12/2018
5 Ernesto Agazzi 17/08/2015 31/12/2018
6 Marcos Otheguy 17/08/2015 31/12/2018
7 Gonzalo Civila 17/08/2015 31/12/2018
8 Lilián Galán 17/08/2015 31/12/2018
9 José Querejeta 17/08/2015 31/12/2018
10 Luis Gallu 17/08/2015 31/12/2018
11 Verónica Alonso Partíu Nacional (5) 17/08/2015 31/12/2018
12 Gustavo Penadés 17/08/2015 31/12/2018
13 José Andrés Arocena 17/08/2015 31/12/2018
14 Daniel Peña 17/08/2015 31/12/2018
15 Pablo Iturralde 17/08/2015 31/12/2018
16 Germán Cardoso Partíu Coloráu (1) 17/08/2015 31/12/2018
17 2017
18 2017

Venezuela[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nome completu País Frente / Partíu Periodu actual Distritu
Dende !Hasta
1 Daniel Antequera Venezuela (33) Mesa de la Unidá Democrática (17) 15/02/2016 31/12/2020
2 Marialbert Barrios 15/02/2016 31/12/2020
3 Lawrence Castro 15/02/2016 31/12/2020
4 William Dávila 15/02/2016 31/12/2020
5 Dennis Fernández 15/02/2016 31/12/2020
6 Eudoro González 15/02/2016 31/12/2020
7 José Gregorio Correa 15/02/2016 31/12/2020
8 Luis Loaiza 15/02/2016 31/12/2020
9 Ramón López 15/02/2016 31/12/2020
10 Adriana Pichardo 15/02/2016 31/12/2020
11 Rafael Ramírez 15/02/2016 31/12/2020
12 Oscar Ronderos 15/02/2016 31/12/2020
13 Luis Emilio Rondón 15/02/2016 31/12/2020
14 José Sánchez Montiel 15/02/2016 31/12/2020
15 Rafael Velóz 15/02/2016 31/12/2020
16 Jesús Yanez 15/02/2016 31/12/2020
17 Timoteo Zambrano 15/02/2016 31/12/2020
18 Carlos Gamarra Gran Polu Patrióticu (5) 15/02/2016 31/12/2020
19 Yul Jabous 15/02/2016 31/12/2020
20 Pedro Eusse 30/07/2017 31/12/2020
21 José Rafael Lluna 04/01/2017 31/12/2020
22 Héctor Argañal 30/07/2017 31/12/2020
23 Vacante 31/12/2020
24 31/12/2020
25 31/12/2020
26 31/12/2020
27 31/12/2020
28 31/12/2020
29 31/12/2020
30 31/12/2020
31 31/12/2020
32 31/12/2020

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Dri, Clarissa F. (2010). «Limits of the Institutional Mimesis of the European Union: The Case of the Mercosur Parliament». Latin American Policy 1 (1):  páxs. 52-74. doi:10.1111/j.2041-7373.2010.00004.x. 
  2. Malamud, Andrés and Luís de Sousa (2007). escritu n'Aldershot. «Rexonal Parliaments in Europe and Latin America: Between Empowerment and Irrelevance». Closing or Widening the Gap? Legitimacy and Democracy in Rexonal International Organizations (Ashgate):  páxs. 85-102. 
  3. Poder Ciudadanu. «Parlasur-Composición-Poder-Ciudadanu». Consultáu'l 27/12/16.
  4. http://www.eldestapeweb.com/parllamentaria-del-parlasur-pidio-acostumase-vivir-como-un-pais-probe-n14210
  5. 5,0 5,1 5,2 5,3 5,4 5,5 Parllamentu del Mercosur - Direutoriu de Parllamentarios (tolos parllamentarios actuales), http://www.parlamentodelmercosur.org/parlasur/innovafront/parllamentarios.jsp?querypage=3&lletra=&titulo=&contentid=6983&site=1&channel=parlasur&actualidá=actuales&rightid=7629, consultáu'l 16 d'agostu de 2015 
  6. 6,0 6,1 6,2 6,3 6,4 6,5 6,6 Parllamentu del Mercosur - Direutoriu de Parllamentarios (tolos parllamentarios actuales), http://www.parlamentodelmercosur.org/parlasur/innovafront/parllamentarios.jsp?site=1&contentid=6983&channel=parlasur&actualidá=actuales&rightid=7629, consultáu'l 16 d'agostu de 2015 
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 Parllamentu del Mercosur - Direutoriu de Parllamentarios (tolos parllamentarios actuales), http://www.parlamentodelmercosur.org/parlasur/innovafront/parllamentarios.jsp?querypage=2&lletra=&titulo=&contentid=6983&site=1&channel=parlasur&actualidá=actuales&rightid=7629, consultáu'l 16 d'agostu de 2015 
  8. Parllamentu del Mercosur - Direutoriu de Parllamentarios (tolos parllamentarios actuales), http://www.parlamentodelmercosur.org/parlasur/innovafront/parllamentarios.jsp?querypage=4&lletra=&titulo=&contentid=6983&site=1&channel=parlasur&actualidá=actuales&rightid=7629, consultáu'l 16 d'agostu de 2015 

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource. Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Doctrina sobre'l Parlasur[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]