Parllamentu de Paquistán

De Wikipedia
(Redirixío dende Parlamentu de Pakistán)
Parllamentu de Paquistán
پارلیمان پاکستان
مجلس شوریٰ پاکستان
Datos Xenerales
País  Paquistán
Tipu Bicameral
Cámara alta Senáu
Cámara baxa Asamblea Nacional
Lideralgu
Presidente de la
Cámara alta
Raza Rabbani, PPP
Presidente de la
Cámara baxa
Sardar Ayaz Sadiq, LMP-N
Estructura
Senate of Pakistan, 2015.svg
Senáu
Grupos representaos
  •      LMP-N (27)
  •      PPP (25)
  •      MQM (8)
  •      PTI (7)
  •      ANP (6)
  •      JUI-F (5)
  •      LMP-Q (4)
  •      NP (3)
  •      PkMAP (3)
  •      ABNP (2)
  •      BNP (1)
  •      JI (1)
  •      LMP-F (1)
  •      Independientes (10)
14th National Assembly of Pakistan.svg
Asamblea Nacional
Grupos representaos

Coalición del Gobiernu (208)

  •      LMP-N (188)
  •      JUI-F (13)
  •      LMP-F (5)
  •      NPP (2)

Oposición (132)

  •      PPP (47)
  •      PTI (33)
  •      MQM (24)
  •      JI (4)
  •      PkMAP (3)
  •      ANP (2)
  •      LMP-Q (2)
  •      AJIP (1)
  •      AML (1)
  •      APML (1)
  •      BNP (1)
  •      NP (1)
  •      LMP–Z (1)
  •      QWP (1)
  •      Ind (1)
Atribuciones Constitución de Paquistán
Parllamentu de Paquistán
پارلیمان پاکستان
مجلس شوریٰ پاکستان
[editar datos en Wikidata]

El Parllamentu de Paquistán ye l'órganu supremu llexislativu y federal de Paquistán. Ye una parllamentu bicameral federal compuestu por un Senáu como cámara alta y una Asamblea Nacional como cámara baxa. Acordies cola Constitución de la República Islámica de Paquistán, el Presidente de Paquistán tamién ye parte del parllamentu. L'Asamblea Nacional ye escoyida pa un mandatu de 5 años por aciu sufraxu universal. El Senáu ye escoyíu pa un mandatu de 3 años (los senadores tien un mandatu máximu de 6 años, esto ye, dos legislatura).

El mandatu de l'Asamblea Nacional termina si eslleir por conseyu del Primer Ministru o pol Presidente a la so discreción en virtú de la Constitución, sicasí, el Senáu nun ta suxetu a disolución.

El Parllamentu axuntar nel edificiu del Parllamentu en Islamabad, onde hai cámares d'alderique pa dambes cámares. Hasta 1960, el Parllamentu taba allugáu en Karachi. L'edificiu del Parllamentu de Paquistán ye'l primera y únicu parllamentu del mundu que funciona dafechu con enerxía solar autogenerada.[1][2]

Asamblea Nacional[editar | editar la fonte]

L'Asamblea Nacional de Paquistán ye la cámara baxa del parllamentu. Ta compuesta por 342 escaños de los cualos, 272 son escoyíos direutamente por aciu eleiciones y 70 tán acutaos a muyeres y minoríes relixoses. L'Asamblea Nacional de Paquistán ye l'órganu llexislativu soberanu del país. Encarna la voluntá del pueblu de dexase gobernar sol sistema parllamentariu federal democráticu y multipartidista. L'Asamblea Nacional fai lleis pa la Federación con al respeutive de les facultaes numberaes na llista llexislativa federal. Al traviés de los sos alderiques, la Moción de censura, les sesiones de control y los Comités Permanentes, l'Asamblea Nacional xixila l'Executivu y asegura que'l gobiernu funcione dientro de los parámetros establecíos na Constitución y nun viole los derechos fundamentales de los ciudadanos. Namái l'Asamblea Nacional, al traviés del so Comité de Cuentes Públiques, analiza'l gastu públicu y exerz el control de los gastos incurríos pol gobiernu. Los miembros de l'Asamblea Nacional van ser escoyíos por votu direutu y llibre de conformidá cola llei.

L'artículu 50 de la Constitución dispón que'l Parllamentu del Paquistán va tar integráu pol Presidente y los dos Cámares denominaes Asamblea Nacional y el Senáu. L'Asamblea Nacional tien una ventaya sobre'l Senáu al llexislar puramente en materia monetario. Con esceición de la llexislación monetaria, dambes cases trabayen xuntes pa llevar a cabu'l llabor básicu del Parllamentu, esto ye, faer lleis. El proyeutu de llei relativu a la Llista Llexislativa Federal pue ser aniciáu en cualesquier de los dos Cámares. Si una Cámara aprueba un proyeutu de llei por mayoría de votos, va tresmitir a la otra Cámara. Si la otra Cámara aprobar ensin enmiendes, va presentar al Presidente pa la so aprobación. Si'l proyeutu de llei, tresmitíu a la otra Cámara, nun s'aprueba dientro d'un plazu de noventa díes o se refuga, va considerar a alderique nuna sesión conxunta convocada pol Presidente a pidimientu de la casa na que s'anició'l proyeutu de llei. Si'l proyeutu de llei ye aprobáu en sesión conxunta, con o ensin enmiendes, polos votos de la mayoría de los miembros de dambes Cámares, va presentar al Presidente pa la so aprobación.

Si'l proyeutu de llei ye presentáu ante'l Presidente pa la so aprobación, va aprobar nun plazu de non más de diez díes. Si nun ye un proyeutu de llei monetariu, el Presidente puede devolver el proyeutu al Parllamentu por que sía reconsideráu'l proyeutu o por que consideren una enmienda concreta. El Majlis-y-Shoora (Parllamentu) va reconsiderar el proyeutu de llei en sesión conxunta. Si'l proyeutu de llei ye aprobáu nuevamente, con o ensin enmienda, por votu de la mayoría de los miembros presente y votante, va presentase ante'l Presidente y ésti tendrá de dar el so consentimientu nel plazu de de diez díes; Si nun fuera asina, va considerase que se dio tal consentimientu. So la Constitución, el Parllamentu tamién puede llexislar pa dos o más Provincies por consentimientu y solicitú feches por eses Provincies. Si'l Gobiernu Federal proclama l'estáu d'emerxencia en cualquier provincia, el poder de llexislar sobre esa provincia ta investido nel Parllamentu. Sicasí, los proyeutos de llei aprobaos pol Parllamentu mientres l'estáu d'Emerxencia van dexar de tar a valir a los seis meses tres el llevantamientu del estáu d'emerxencia. Sicasí, van siguir siendo válides les midíes adoptaes en virtú d'estes lleis. N'exercicios de la so función constitucional, el Parllamentu tamién tien otres funciones bien importantes que desempeñar. El Presidente, que ta nel ápice, ye escoyíu polos miembros de dambes cámares del Parllamentu y de les Asamblees Provinciales. El Primer Ministru, que dirixe'l Gabinete y ta destináu a ayudar y asesorar al Presidente nes sos funciones, pertenez a l'Asamblea Nacional. Gocia del enfotu de la mayoría de los miembros de l'Asamblea Nacional. Los miembros del Gabinete son nomaos pol Presidente a propuesta del primer ministru.

Na formación del Gabinete, la mayor parte (75%) pertence a l'Asamblea Nacional ente que'l restu (25%) tomar del Senáu. Esiste un procedimientu democráticu pa destituyir al Primer Ministru del so cargu si pierde l'enfotu de la mayoría de los miembros de l'Asamblea Nacional. A esti respectu, una resolución pa una moción d'enfotu hai de ser propuesta por non menos del 20% del total de miembros de l'Asamblea Nacional. Si la resolución ye aprobada por mayoría del total de miembros de l'Asamblea Nacional, el Primer Ministru renuciará darréu al so cargu. De la mesma, pa la destitución o l'enxuiciamientu del Presidente de la República, precísase la propuesta de siquier la metá de los escaños d'una de los dos Cámares. Nuna sesión conxunta de los dos Cámares, convocada con esi envís y dempués de les deliberaciones, si la resolución ye aprobada polos votos de non menos de dos tercios del total de miembros del Parllamentu, el Presidente va dexar d'exercer les sos funciones darréu a l'aprobación de la resolución. En casu d'emerxencia, el Parllamentu tien l'autoridá pa prorrogar el periodu de l'Asamblea Nacional. En virtú de la Constitución, el Parllamentu tamién puede, a pidimientu del Gobiernu Federal, por llei, conferir funciones a los funcionarios o autoridaes subordinaos al Gobiernu Federal.

Senáu[editar | editar la fonte]

L'oxetivu principal de la creación del Senáu de Paquistán yera dar igual representación a toles unidaes federaes, una y bones la composición de l'Asamblea Nacional basar na población de cada provincia. La igualdá de miembros provinciales nel Senáu, poro, permedia la desigualdá provincial na Asamblea Nacional y estena les duldes y la aprehensión, si hai, al respeutive de la privación y l'esplotación. El papel del Senáu ye promover la cohesión y l'harmonía nacional y solliviar les medranes de les provincies más pequeñes al respeutive de la dominación d'una provincia pola so mayoría na Asamblea Nacional. El Senáu, ye un órganu que representa les provincies y territorios del país y promueve un sentimientu d'igualdá, paz y harmonía, que ye tan esencial pa la crecedera y la prosperidá d'una nación. Asina, el Senáu en Paquistán, al traviés de los años, surdió como un órganu esencial y un factor estabilizador de la federación. El Senáu ta compuestu por 100 miembros, de los cualos 14 son escoyíos per cada Asamblea Provincial, 8 miembros son escoyíos de les Árees Tribales alministraes federalmente polos miembros de l'Asamblea Nacional d'estes árees, 2 miembros, 1 muyer y 1 tecnócrata son escoyíos de La Capital Federal polos miembros de l'Asamblea Nacional, 4 muyeres y 4 tecnócrates son escoyíos polos miembros de cada Asamblea Provincial. Ye responsabilidá del Comisionado Xefe d'Eleiciones celebrar y faer arreglos pa les eleiciones del Senáu acordies con el sistema de representación proporcional por aciu votu únicu tresferible al traviés de colexos eleutorales. El mandatu de los miembros del Senáu ye de 6 años. Sicasí, el términu del primer grupu de los senadores, va cesar dempués de completar los primeres 3 años del Senáu.

Historia[editar | editar la fonte]

La Lliga Musulmana de la India, dende mediaos del sieglu XX, esixó una patria separada sobre la base de la teoría de dos naciones. Los gobernantes británicos diéronse cuenta de que los hindús y musulmanes de la India siguíen siendo dos naciones separaes y distintes sociu-culturalmente. Los gobernantes británicos quedar ensin otra opción qu'aceptar la demanda de los musulmanes de la India. El 3 de xunu de 1947, Lord Mountbatten, postreru Gobernador xeneral de la India, convocó la conferencia de tolos líderes del Subcontinente y comunicó-yos el Plan del so gobiernu pa la tresferencia del poder. Nesi momentu, publicóse una notificación na Gaceta de la India, publicada'l 26 de xunetu de 1947, na que se formó la primer Asamblea Constituyente de Paquistán con 69 miembros (más tarde aumentóse a 79), incluyida una muyer. L'Estáu de Paquistán foi creáu so la Llei d'Independencia de 1947. La llei fizo que les actuales Asamblees Constituyentes, les llexislatures predominantes. A estes Asamblees dexóse-yos exercer tolos poderes qu'enantes exercíen la Llexislatura Central, amás de los poderes relativos a la formulación d'una nueva Constitución, primero que tolos territorios fueren gobernaos de conformidá cola Llei del Gobiernu de la India de 1935. La primer sesión de la primer Asamblea Constituyente de Paquistán celebró'l 10 d'agostu de 1947 nel Edificiu de la Asamblead de Sindh en Karachi. El 11 d'agostu de 1947, Muhammad Ali Jinnah foi escoyíu por unanimidá como Presidente de l'Asamblea Constituyente de Paquistán y la Bandera Nacional foi formalmente aprobada pola Asamblea. El 12 d'agostu de 1947, aprobóse una resolución relativu al nomamientu oficial de Jinnah como Quaid-i-Azam (El Gran Líder). El mesmu día nomóse un comité especial denomináu "Comité de Derechos Fundamentales de los Ciudadanos y Minoríes del Paquistán" pa esaminar y asesorar a l'Asamblea sobre cuestiones relatives a los derechos fundamentales de los ciudadanossobremanera les minoríes, col fin de llexislar sobre estes cuestiones de manera fayadiza. El 14 d'agostu de 1947 tuvo llugar la Tresferencia de Poder. Lord Mountbatten, Gobernador Xeneral de la India, dirixir a l'Asamblea Constituyente de Paquistán. El Quaid realizó un discursu ante la Cámara, sobre'l cual estableciéronse los principios del Estáu de Paquistán. El 15 d'agostu de 1947, el Quaid-i-Azam xuró como primer Gobernador Xeneral de Paquistán. Mian Sir Abdur Rashid, Xefe de Xusticia de Paquistán, alministró-y el xuramentu del so cargu. El Quaid permaneció nesta posición hasta la so muerte'l 11 de setiembre de 1948.

Resolvimientu d'Oxetivos de 1949[editar | editar la fonte]

La primer xera de la primer Asamblea Constituyente foi la ellaboración de la Constitución pa la nación. El 7 de marzu de 1949, el Resolvimientu d'Oxetivos, qu'agora ye la llei fundamental de Paquistán, foi introducida pol Primer Ministru Nawabzada Liaquat Ali Khan y darréu adoptada pola Asamblea Constituyente'l 12 de marzu de 1949. Esi mesmu día, creóse un Comité de Principios Básicos pa preparar un proyeutu de Constitución sobre la base del Resolvimientu d'Oxetivos. El 16 d'ochobre de 1951, Khan, el promotor del Resolvimientu d'Oxetivos, foi asesináu y Khawaja Nazimuddin asumió'l cargu de Primer Ministru'l 17 d'ochobre de 1951. El proyeutu final de la Constitución foi preparáu en 1954. Aquel día, Muhammad Ali Bogra tomara'l cargu de primer ministru. Sicasí, xusto primero que'l proyeutu pudiera ser asitiáu na Cámara pa la so aprobación, l'Asamblea foi eslleida pol entós Gobernador Xeneral Ghulam Muhammad el 24 d'ochobre de 1954. Sicasí, el Primer Ministru nun foi cesáu y pidióse-y que dirixiera l'alministración hasta que se celebraren les eleiciones. Maulvi Tamizuddin, Presidente de l'Asamblea, desafió la disolución na corte principal de Sindh, y ganó'l casu. El Gobiernu a cambéu, foi a la Corte Federal, onde'l famosu xuiciu foi dau pol entós Presidente del Tribunal Supremu Muhammad Munir, según el cual Maulvi Tamizuddin perdió'l casu.

Segunda Asamblea Constituyente de 1955[editar | editar la fonte]

Muhammad Ali Jinnah que respondiendo al discursu de Lord Mountbatten na Asamblea Constituyente'l 14 d'agostu de 1947.

La segunda Asamblea Constituyente de Paquistán foi creada'l 28 de mayu de 1955 so la Orde Nᵘ12 del Gobernador Xeneral de 1955. El Colexu Eleutoral pa esta Asamblea fueron les Asamblees Provinciales de les respeutives Provincies. La fuercia d'esta Asamblea yera de 80 Miembros, la metá de cada unu de Paquistán Oriental y Paquistán Occidental. Una de les principales decisiones adoptaes por esta Asamblea foi l'establecimientu del Paquistán Occidental, coles mires de crear la paridá ente les dos ales (Este y Oeste de Paquistán). Esta Asamblea tamién algamó'l so oxetivu dando la primer Constitución a la nación, esto ye, la Constitución de Paquistán 1956. Chaudhry Muhammad Ali yera'l Primer Ministru nesi momentu. El proyeutu d'esta Constitución foi presentáu na Asamblea'l 9 de xineru de 1956 y aprobáu pola Asamblea'l 29 de febreru de 1956. El Gobernador Xeneral emitió'l dictame favorable'l 2 de marzu de 1956. Esta Constitución aplicar con tolos efeutos a partir del 23 de marzu de 1956.

So esta Constitución, Paquistán convertir nuna República Islámica, polo que'l 23 de marzu convertir nel día de la República del país. El 5 de marzu de 1956, el xeneral de división Iskandar Mirza convertir nel primer Presidente de Paquistán. La Constitución de 1956 establecía una forma de gobiernu parllamentaria con tolos poderes executivos en manes del Primer Ministru. El Presidente yera'l Xefe d'Estáu y tenía de ser escoyíu por tolos miembros de l'Asamblees Nacional y provincial. Él tenía d'ocupar el cargu mientres 5 años. El Presidente tenía d'actuar siguiendo'l conseyu del Primer Ministru, sacante cuando tuviera facultáu p'actuar a la so discreción. Según la Constitución de 1956, el Parllamentu yera unicameral. Los poderes llexislativos conferíos al Parllamentu, que consistía nel Presidente de la República y l'Asamblea Nacional, con 300 miembros estremaos por igual ente l'este y l'oeste del Paquistán. Amás d'estos 300 escaños, acutábense cinco escaños pa les muyeres pa caúna de les dos ales, por un periodu de diez años: colo cual el númberu total de miembros de la casa yera de 310. Sicasí, n'ausencia d'una llei pa controlar la política, les partes y el problema del encruz del suelu, producióse una inestabilidá política constante. Anque les primeres eleiciones xenerales taben previstes pa principios de 1959, el Presidente Iskandar Mirza derogó la Constitución, eslleió les Asamblees Nacional y Provincial y declaró la Llei Marcial el 7 d'ochobre de 1958. Nomó al Xeneral Muhammad Ayub Khan, Comandante en Xefe del Exércitu y Xefe alministrador de la llei marcial.

Comisión Constitucional de 1960[editar | editar la fonte]

El 27 d'ochobre de 1958, el xeneral Muhammad Ayub Khan asumió'l cargu de segundu presidente de Paquistán, exiliando a Iskandar Mirza. Una de les primeres midíes importantes adoptaes pol Xeneral Ayub Khan foi'l nomamientu d'una Comisión de Constitución el 17 de febreru de 1960. L'oxetivu d'esta comisión yera presentar propuestes sobre la meyor manera de fortalecer y moldiar la democracia en función de la situación sociu-política del país y los principios islámicos de xusticia. La Comisión presentó'l so informe al gobiernu'l 29 d'abril de 1961. Sobre la base d'esti informe formulóse una nueva Constitución y apurrir a la nación el 1 de marzu de 1962. Les eleiciones xenerales en virtú de la nueva Constitución celebráronse'l 28 de marzu de 1962 y les eleiciones a los asientos especiales pa muyeres celebraron el 29 de mayu de 1962. La primer sesión de la tercera Asamblea Nacional celebróse'l 8 de xunu de 1962 en Ayub Hall, Rawalpindi. La Constitución de 1962 contemplaba un Estáu federal con forma de gobiernu presidencial, cola Asamblea Nacional nel centru y les Asamblees Provinciales nes Provincies. Les llexislatures, tantu nel centru como nes provincies, yeren unicamerales. El sistema federal acutárase al dexar que los gobernadores provinciales fueren nomaos direutamente pol Presidente. Tol poder executivo de la República de Paquistán, en virtú de la Constitución, recayía nel Presidente de la República. El Presidente nomó a los sos miembros del Gabinete que yeren direutamente responsables ante él. El sistema eleutoral fíxose indireutu. El total de miembros de l'Asamblea Nacional yera de 156, la metá de los cualos teníen de ser escoyíos en Paquistán oriental y la otra metá en Paquistán occidental, y tamién s'acutar trés puestos pa muyeres de cada provincia. El mandatu d'esta Asamblea foi de trés años. Establecióse la norma de que si'l Presidente yera de Paquistán occidental, l'orador tenía de ser del este de Paquistán y viceversa. Unu de los principales llogros d'esta Asamblea foi la promulgación de la Llei de Paridá Política de 1962. El 25 de marzu de 1969 impúnxose la segunda llei marcial y el xeneral Agha Muhammad Yahya Khan asumió'l puestu de Presidente de Paquistán. Darréu emitió una Orde de Marcu Llegal, en virtú de la cual celebráronse les primeres eleiciones xenerales el 7 d'avientu de 1970. Consta de 313 miembros, 169 de Paquistán Oriental y 144 de Paquistán Occidental, incluyíos 13 escaños reservaos pa muyeres (6 de Paquistán Occidental y 7 de Paquistán Oriental). Poco dempués de les eleiciones, por cuenta de les graves diferencies polítiques, la provincia de Paquistán Oriental dixebrar del Paquistán Occidental y convirtióse en Bangladesh. El 20 d'avientu de 1971, Zulfikar Ali Bhutto asumió'l cargu de Presidente del Paquistán, según el primer Xefe de l'Alministración Marcial Civil.

Constitución de la República Islámica de Paquistán[editar | editar la fonte]

La primer sesión de l'Asamblea Nacional, por cuenta de la demoranza causada pola separación del Paquistán Oriental, celebróse'l 14 d'abril de 1972 nel Edificiu del Bancu Estatal d'Islamabad, nel que tolos 144 miembros del Paquistán Occidental y dos del antiguu Paquistán Oriental (Noor-ul-Amin y Raxa Tridev Roy) escoyeren xunise a Paquistán. El 17 d'abril de 1972, l'Asamblea Nacional adoptó una Constitución provisional, que prevía una forma de gobiernu presidencial. En virtú d'esta Constitución, l'Asamblea Nacional nun se va eslleir antes del 14 d'agostu de 1973. La Constitución provisional trata refechamente la distribución de competencies ente'l Centru y les Provincies. L'Asamblea tamién formó un Comité de Constitución el 17 d'abril de 1972 pa preparar el primer borrador pa la ellaboración d'una Constitución. L'informe de la Comisión foi presentáu con un proyeutu de Constitución el 31 d'avientu de 1972. Foi aprobáu por unanimidá pola Asamblea na so sesión del 10 d'abril de 1973 y foi autenticado pol Presidente el 12 d'abril de 1973. Esta Constitución, foi promulgada'l 14 d'agostu de 1973. El mesmu día, el Zulfikar Ali Bhutto emprestó xuramentu como Primer Ministru, ente que'l Fazal Illahi Choudhary emprestó xuramentu como Presidente de Paquistán. La Constitución de 1973 preve una forma parllamentaria de gobiernu na que'l poder executivo del Estáu conceder al Primer Ministru. El Presidente, según la Constitución, ta nel ápice, representando la unidá de la República. De 1947 a 1973, el país tuviera un sistema unicameral, pero según la Constitución de 1973, Paquistán adoptó una llexislatura bicameral federal, llamáu Parllamentu, compuestu pol Presidente, el Senáu y l'Asamblea Nacional. Orixinalmente, los asientos xenerales de l'Asamblea Nacional yeren 200 con 10 asientos adicionales acutaos pa les muyeres, trayendo la fuercia total a 210. La Cámara Alta apocayá creada, esto ye, el Senáu tenía 63 miembros. Darréu en 1985 al traviés d'una Orde Presidencial, añadiéronse siete escaños a los escaños xenerales y diez a los escaños reservaos pa muyeres na Asamblea Nacional. Los diez escaños reservaos puramente pa les minoríes, enllenar por mediu d'un sistema eleutoral separáu. Asina, la fuercia total de la cámara baxa llegó a 237 miembros. De la mesma, el tamañu del Senáu tamién aumentó de 63 a 87 miembros.

En virtú de la Constitución de 1973, l'Asamblea Nacional ye escoyida por un periodu de cinco años, nun siendo qu'antes eslleir. Los escaños na Asamblea Nacional, a diferencia del Senáu, asignar a cada provincia y otres unidaes de la federación, sobre la base de la población. La disposición constitucional de 20 escaños especiales pa les muyeres caducó en 1990, menguando asina la fuercia de l'Asamblea de 237 a 217. En virtú de la Constitución, les eleiciones a los 10 escaños reservaos pa la minoría llevar a cabu por separáu. A pesar de que'l mandatu de l'Asamblea ye de cinco años, según lo prescrito na Constitución, Zulfikar Ali Bhutto, el 7 de xineru de 1977 anunció la celebración d'eleiciones antes del tiempu. Arriendes d'ello, el 10 de xineru de 1977, aconseyó al Presidente eslleir l'Asamblea Nacional. Les eleición celebraron el 7 de marzu de 1977. La oposición acusó al gobiernu d'iguar les eleiciones a l'Asamblea Nacional y darréu boicotió les eleiciones de les Asamblees Provinciales. Yá que la oposición nun aceptara la resultancia de les eleiciones de l'Asamblea Nacional, nun tomaron xuramentu. Esto resultó nuna grave crisis política y la llei marcial foi impuesta pol entós Xefe del Exércitu, Xeneral Muhammad Zia-ul-Haq, el 5 de xunetu de 1977.

Majlis-y-Shoora[editar | editar la fonte]

El 24 d'avientu de 1981, so una orde presidencial, constituyóse un conseyu federal (Majlis-y-Shoora) pol Presidente. Los sos miembros fueron nomaos por ésti. La primer sesión d'esti Conseyu celebró'l 11 de xineru de 1982. D'esta miente, volver# a entamar les actividaes polítiques llindaes y controlaes. Darréu, celebráronse eleiciones xenerales pa les Asamblees Nacional y provincial el 25 de febreru de 1985.

Enmiendes de 1985[editar | editar la fonte]

El 2 de marzu de 1985, publicóse'l reestablecimientu del Orde constitucional, nel que s'introducieron numberoses enmiendes na Constitución. L'artículu 1 sustituyó'l nome de "Parllamentu" pol términu más islámicu Majlis-y-Shoora.[3] El primer periodu de sesiones de l'Asamblea Nacional celebróse'l 20 de marzu de 1985. Muhammad Khan Junejo foi nomáu Primer Ministru de Paquistán pol Presidente Zia-ul-Haq. En payares de 1985, el Parllamentu adoptó la 8ª enmienda constitucional. Amás de los cambeos introducíos n'otros artículos de la Constitución, añadióse l'artículu 58.2.b, según el cual el Presidente adquirió poderes discrecionales pa eslleir l'Asamblea Nacional. El 29 de mayu de 1988 l'Asamblea foi eslleida pol Presidente utilizando la facultá adquirida en virtú de dichu artículu.

Eleiciones de 1988[editar | editar la fonte]

Les eleiciones xenerales pa la octava Asamblea Nacional celebráronse'l 16 de payares de 1988. La primer sesión foi convocada pol Presidente el 30 de payares de 1988. Miraj Khalid foi escoyíu Presidente de l'Asamblea Nacional el 3 d'avientu de 1988. Benazir Bhutto foi nomada como primer ministra de Paquistán y emprestó xuramentu'l 2 d'avientu de 1988. L'Asamblea foi darréu eslleida pol Presidente Ghulam Ishaq Khan en virtú del artículu 58.2.b de la Constitución de Paquistán el 6 d'agostu de 1990. Les eleiciones xenerales pa la novena Asamblea Nacional celebróse'l 24 d'ochobre de 1990. La primer sesión celebróse'l 3 de payares de 1990. Gohar Ayub Khan foi escoyíu Presidente de l'Asamblea Nacional y emprestó xuramentu'l 4 de payares de 1990. Nawaz Sharif foi escoyíu Como Primer Ministru de Paquistán y emprestó xuramentu'l 11 de payares de 1993. El 18 d'abril de 1993, l'entós Presidente Ghulam Ishaq Khan volvió eslleir l'Asamblea, en virtú del artículu 58.2.b. La disolución de l'Asamblea Nacional foi impugnada nel Tribunal Supremu de Paquistán y tres l'audiencia del casu, l'Asamblea foi restaurada pol Tribunal Supremu el 26 de mayu de 1993. L'Asamblea foi darréu eslleida por conseyu del Primer Ministru'l 18 de xunetu de 1993.

Décima Asamblea Nacional de 1993[editar | editar la fonte]

Les eleiciones pa la décima Asamblea Nacional celebráronse'l 6 d'ochobre de 1993. La primer sesión celebróse'l 15 d'ochobre de 1993. Syed Yousaf Raza Gillani emprestó xuramentu de l'Asamblea Nacional el 17 d'ochobre de 1993. Mohtarma Benizar Bhutto alministró'l xuramentu como Primer Ministru de Paquistán el 19 d'ochobre de 1993. L'Asamblea foi eslleida pol Presidente Farooq Ahmad Khan Laghari el 5 de payares de 1996. Les eleiciones pa la oncena Asamblea Nacional celebráronse'l 3 de febreru de 1997. La primer sesión celebróse'l 15 de febreru de 1997. Illahi Bukhsh Soomro tomó xuramentu de l'Asamblea Nacional el 16 de febreru de 1997. Nawaz Sharif emprestó xuramentu como primer ministru de Paquistán y líder de la Cámara'l 17 de febreru de 1997. La nueva Asamblea asumió'l poder con una apolmonante mayoría. L'Artículu 58.2.b foi depués omitíu de la Constitución na 13ª Enmienda de la Constitución n'abril de 1997. Puede ser pertinente notar nesti puntu qu'anque aparentemente fixéronse dieciséis enmiendes na Constitución hasta'l momentu, La novena y l'oncena enmiendes constitucionales fueron, sicasí, aprobaes pol Senáu solu y la decimoquinta pola Asamblea Nacional solamente, polo tanto estes enmiendes caducaron. La decimocuarta enmienda de la Constitución habilitó un control sobre l'encruz de los llexisladores.

Emerxencia de Musharraf de 1999[editar | editar la fonte]

Edificiu del Parllamentu

El xefe del Estáu Mayor del Exércitu, Xeneral Pervez Musharraf, que tamién yera Presidente del Comité Mistu de Personal, asumió'l gobiernu del Primer Ministru Nawaz Sharif y declaróse Xefe Executivu al traviés d'una Proclamación d'Emerxencia, el 12 d'ochobre de 1999. Por aciu una Ordenanza Provisional Constitucional, el 14 d'ochobre de 1999, suspendió la Constitución, suspendió'l Senáu, les Asamblees Nacional y Provincial, al Presidente y Vicepresidente del Senáu, al Presidente y Vicepresidente de les Asamblees Nacional y Provincial y destituyó a los Gobiernos Federal y Provincial. El Presidente Muhammad Rafiq Tarar foi, sicasí, dexáu siguir nel so cargu. El 29 d'ochobre de 1999, con arreglu a la Orde Nᵘ6 del 29 d'ochobre de 1999 (modificada pola Orde Nᵘ5 de 4 de xunetu de 2001), creóse'l Conseyu de Seguridá Nacional col fin d'emprestar asesoramientu al Xefe Executivu sobre les cuestiones relatives a la ideoloxía islámica, la seguridá nacional, la soberanía, la integridá y la solidaridá del Paquistán con cuenta d'algamar los oxetivos y oxetivos consagraos nel Resolvimientu d'Oxetivos de 1949.

Syed Safar Ali Shah, los miembros de l'Asamblea y Illahi Bukhsh Soomro, Presidente de l'Asamblea Nacional, recurrieron les órdenes de suspensión na Corte Suprema. El Tribunal de Xusticia, na so sentencia de 12 de mayu de 2000, validó tomar de posesión del exércitu por aciu un plazu de trés años pal Gobiernu, a partir del 12 d'ochobre de 1999. Na so sentencia, el Tribunal pidió al Gobiernu que completara'l so orde del día y la Corte tamién dexó que'l gobiernu militar traxera les enmiendes constitucionales necesaries, siempres qu'éstes nun tuvieren de camudar la carauterística básica de la democracia parllamentaria federal, la independencia del poder xudicial y les disposiciones islámiques na Constitución. El tribunal acutóse'l derechu de revisión xudicial y el poder de validez de cualquier actu o aición del gobiernu, en casu de ser impugnáu, a la lluz de la necesidá del Estáu. El 20 de xunu de 2001, por aciu una Orde, el Presidente Executivu asumió la presidencia de Paquistán en virtú de la Orde de Socesión del Presidente de 2001. Esi mesmu día, por aciu otra Orde, el Presidente convirtió en disolución les órdenes de suspensión de los cuerpos llexislativos y los sos presidentes. Les eleiciones de la 12ª Asamblea Nacional celebráronse'l 10 d'ochobre de 2002. La sesión inaugural de l'Asamblea Nacional celebróse'l 16 de payares de 2002 y Amir Hussain y Sardar Muhammad Yaqoob fueron escoyíos Presidente y Vicepresidente respeutivamente el 19 de payares de 2002. Mir Safar ullah Jamali foi escoyíu líder de la Cámara'l 21 de payares de 2002. El Presidente Chaudhry Amir Hussain consideró'l 14 de xunu de 2003 que la Orde del Marcu Llegal ye parte de la Constitución de Paquistán. Por cuenta de esta cuestión, la Oposición presentó una moción de censura contra'l Presidente de l'Asamblea Nacional el 20 de xunu de 2003, que foi refugada'l 28 de xunu de 2003.

L'Asamblea Nacional de Paquistán espresó'l so enfotu nel lideralgu del Presidente Pervez Musharaf al traviés de la resolución'l 1 de xineru de 2004. El Presidente Pervez Musharaf dirixir a la Sesión Conxunta del Parllamentu'l 17 de xineru de 2004. El Primer Ministru Mir Zafarullah Khan Jamali arrenunció al so cargu'l 26 de xineru y Chaudhry Shujaat Hussain foi escoyíu'l Primer Ministru de Paquistán el 29 de xunu de 2004 y sometióse a un cuestión d'enfotu de l'Asamblea Nacional el 30 de xunu de 2004. Shaukat Aziz foi escoyíu líder de la Cámara'l 27 d'agostu de 2004 y xuró el cargu'l 28 d'agostu de 2004. L'Asamblea Nacional de Paquistán completó'l so mandatu constitucional el 15 de payares de 2007. N'arrenunciando al cargu de Xefe del Estáu Mayor del Exércitu, el Xeneral Pervez Musharaf xuró como Presidente de la República Islámica De Paquistán el 29 de payares de 2007.

Eleiciones de 2008[editar | editar la fonte]

La fecha de les próximes eleiciones xenerales foi afitada pal 28 de xineru de 2008. Tres l'asesinatu de Muhatarma Benazir Bhutto el 27 d'avientu de 2007, les eleiciones fueron aplazaes al 18 de febreru de 2008. La primer sesión de l'Asamblea Nacional celebróse'l 17 de marzu de 2008. Fehmida Mirza y Fasial Karim Kundi fueron escoyíos Presidente y Vicepresidente de l'Asamblea Nacional respeutivamente el 19 de marzu de 2008. Syed Yousaf Raza Gilani foi escoyíu Primer Ministru de Paquistán el 24 de marzu de 2008. Pervez Musharaf presentó'l so arrenunciu del so cargu a l'Asamblea Nacional el 18 d'agostu de 2008 y Asif Ali Zardari foi escoyíu Presidente de Paquistán el 6 de setiembre de 2008.

Presidencia de Zardari[editar | editar la fonte]

El Presidente Asif Ali Zardari, mientres el so discursu na Sesión Conxunta del Parllamentu'l 28 de marzu de 2009, pidió al Presidente de l'Asamblea Nacional que formara un comité de dambes cámares col fin de proponer enmiendes a la Constitución a la lluz de la Carta de la Democracia (COD). Tres la consulta colos dirixentes de tolos partíos políticos del Parllamentu, el Presidente de l'Asamblea Nacional anunció'l Comité de Reformes Constitucionales (CRC) el 29 d'abril de 2009. Dempués de consultar maratón en 77 xuntes, CRC, so la Presidencia del Senador Raza Rabbani, presentó l'informe del Comité Sobre la Enmienda 18º de la Constitución al Presidente de l'Asamblea Nacional el 31 de marzu de 2010. La histórica enmienda constitucional 18º foi presentada y aprobada pola Asamblea Nacional el 8 d'abril de 2010 y pol Senáu el 15 d'abril de 2010. Tres l'asentimientu del Presidente el 19 d'abril de 2010, les enmienda 18º pasó a formar parte de la Constitución de la República Islámica de Paquistán. La 19ª enmienda foi aprobada pola Asamblea Nacional el 22 d'avientu de 2010 y pol Senáu'l 30 d'avientu de 2010. La 19ª enmienda pasó a formar parte de la Constitución tres l'asentimientu del Presidente Asif Ali Zardari el 1 de xineru de 2011. La enmienda 20 foi aprobada por unanimidá pola Asamblea Nacional y el Senáu'l 20 de febreru de 2012.

Procedimientu eleutoral[editar | editar la fonte]

Paquistán escueye una llexislatura bicameral, el Parllamentu de Paquistán, que consiste na Asamblea Nacional de Paquistán y el Senáu escoyíos direutamente, que los sos miembros son escoyíos polos llexisladores provinciales escoyíos. El Primer Ministru de Paquistán ye escoyíu pola Asamblea Nacional. El Presidente ye escoyíu pol colexu eleutoral, que consta de los dos cámares del Parllamentu xunto coles asamblees provinciales. Amás del parllamentu nacional y les asamblees provinciales, Paquistán tamién tien más de cinco mil gobiernos llocales escoyíos. Les eleiciones en Paquistán llevar a cabu so la supervisión de la Comisión Eleutoral de Paquistán. El país ufierta un sistema multipartidista, con numberoses partes. Frecuentemente, nenguna de les partes tien mayoría, polo que les partes tienen de formar aliances mientres o dempués de les eleiciones, formando los gobiernos de coalición a partir de les negociaciones ente les partes. El parllamentu de Paquistán consiste nel Presidente de Paquistán y dos Cámares. L'Asamblea Nacional consta de 342 escaños, incluyendo 60 asientos reservaos pa muyeres y 10 asientos reservaos pa minoríes relixoses. El Senáu componer de 100 miembros, incluyendo 17 asientos reservaos pa muyeres y 17 asientos reservaos para Tecnócrates y Ulemas. Los miembros de l'Asamblea Nacional son escoyíos por un periodu de 5 años, ente que los miembros del Senáu son escoyíos por un periodu de 6 años con eleiciones gradiaes cada 3 años.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]