Papiru Edwin Smith

De Wikipedia
Infotaula documentPapiru Edwin Smith
Papiru Edwin Smith. Partes VI y VII.
Tipu manuscritu
Llingua orixinal exipcianu
Epónimu Edwin Smith
Periodu Dinastía XVI d'Exiptu y Dinastía XVII d'Exiptu
Material papiru
Cambiar los datos en Wikidata

El Papiru Edwin Smith ye un documentu médicu que data de la Dinastía XVIII d'Exiptu, y créese que foi escritu por escribes de la dómina. Ta redactáu n'escritura hierático. Contién tratamientos pa firíes de guerra y descripciones anatómiques, y ta espuestu na Academia de Medicina de Nueva York.

Carauterístiques del documentu[editar | editar la fonte]

El documentu, un papiru de 468 cm de llongura por 36 cm d'anchu, datáu a principios de la dinastía XVII, paez tar escritu por escribes de distintes dómines; ye copia de testos más antiguos, como lo evidencia'l so vocabulariu y gramática arcaica.[1]

Conteníu[editar | editar la fonte]

Ye un antiguu testu, escritu en papiru, de ciruxía traumática, que describe observaciones anatómiques, l'exame, diagnósticu, tratamientu y pronósticu de numberoses firíes con detalles primorosos. Ye una compilación de 48 casos de firíes de guerra, colos tratamientos que les víctimes recibieren. Los tratamientos son racionales, y nun solu casu recurrir a remedios máxicos. El papiru contién les primeres descripciones de sutures craniales, de la meninxe, la superficie esterna del celebru, del líquidu celebru espinal y de les pulsaciones intracraneanas.[2]

Los procedimientos quirúrxicos nel papiru Edwin Smith yeren bastante racionales pa la dómina. El papiru amuesa que'l corazón, el fégadu, bazu, reñones, uréteres y la vesícula yeren conocíos y, amás, supieron que los vasos sanguíneos partíen del corazón. Tamién contenía un esconxuru máxicu contra la pestilencia y una prescripción pa curar arrugues utilizando urea, sustancia qu'inda s'utiliza en cremes pa la cara.

Los pasos utilizaos na medicina exipcia son similares a los actuales:[1]

  1. Síntomes: tiemblos, inmovilidá dende les cervicales, güeyos robrizos.
  2. Diagnósticu: frayatu al nivel del pescuezu.
  3. Veredictu: enfermedá que nun conozo.
  4. Tratamientu: puede consultar a un magu o mestrón, pos nun-y fadrá nengún mal.

Afírmase que Imhotep foi'l fundador de la medicina exipcia y l'autor orixinal del papiru, anque les evidencies suxuren que foi redactáu y escritu, siquier, por trés autores distintos.

Historia del documentu[editar | editar la fonte]

Edwin Smith naz en 1822, l'añu en que fueron descifraos los xeroglíficos exipcios. Foi exiptólogu, y el que mercó en 1862 los fragmentos del antiguu manuscritu, en Luxor, Exiptu. Anque él reconociera la importancia del manuscritu y procurara traducilo, nunca publicó nada alrodiu de él. Morrió en 1906, heredando'l papiru la so fía, que lo donó a la la Sociedá d'Historia de Nueva York.

En 1920, la Sociedá pidió a James Breasted que lo traduxera, xera que concluyó por 1930, ampliando la nuesa conocencia de la historia de la medicina, y amosando que los cuidos médicos exipcios de firíes producíes nel campu de batalla basar na conocencia de l'anatomía y l'esperiencia reparada, n'absolutu contraste coles maneres, de cutiu máxicos, de sanamientu descritos n'otres fontes médiques exipcies, tal como'l papiru Ebers.

En 1938 el papiru de Smith foi donáu al Muséu de Brooklyn, y en 1948 tresferíu a l'Academia de Medicina de Nueva York, onde permanez. Darréu, el papiru foi espuestu nel Muséu Metropolitanu d'Arte de Nueva York, del 13 de setiembre de 2005 al 15 de xineru de 2006. Coincidiendo cola exhibición, James P. Allen, el conservador del muséu, preparó una traducción íntegramente nueva del papiru, que s'incluyó nel catálogu de la esposición.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Llorens, Paleopatoloxía, p. 320.
  2. Robert H. Wilkins. «Neurosurgical Classic-XVII. Edwin Smith Surgical Papyrus» (inglés). Consultáu'l 23 de xunu de 2018.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]