Palaciu del Elíseo

De Wikipedia
Palaciu del Elíseo
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Llugar  Francia
Inscripción 1718 (Desconocida Sesión)
Área Europa
Cambiar los datos en Wikidata

El Palaciu del Elíseo (en francés: Palais de l'Élysée) ye la sede de la Presidencia de la República francesa. L'edificiu ta asitiáu nel VIII Distritu de París, na cai del Faubourg Saint-Honoré, y la so construcción remontar al sieglu XVIII.

Historia[editar | editar la fonte]

Foi propiedá inicial del conde Louis Henri de La Tour d'Auvergne que mandó construyilo ente 1718 y 1722. A la muerte del conde de La Tour d'Auvergne en 1753, la marquesa de Pompadour mercó'l palaciu por que fuera la so residencia parisina, y mandar a Lluis XV a la so muerte en 1764. Foi depués mercáu en 1773 pol ricu banqueru Nicolás Beaujon, que lo dexó en 1786 a Lluis XVI acutar l'usufructu. El Rei vender en 1787 a la so prima Batilde d'Orleans, duquesa de Borbón, que lo ocupó sacante mientres el so arrestu ente 1793 y 1795, so la Revolución francesa.

El gobiernu revolucionariu dio al palaciu diversos destinos hasta'l regresu de la duquesa en 1797. Esta arrendó la planta baxa a un negociante llamáu Hovyn, qu'entamaba fiestes y bailles nos salones y nel xardín, pero acabó puyando l'edificiu cuando decidió emigrar a España. Hovyn adquirir pero tuvo que vendelo en 1805 pa pagar les sos deldes. Mercar el mariscal Joaquín Murat, quien, al ser nomáu rei de Nápoles en 1808, venció a Napoleón Bonaparte toles sos propiedaes en Francia. En xunu de 1815 el palaciu foi escenariu de l'abdicación final de Bonaparte antes de ser desterráu, y cola Restauración borbónica pasó a ser parte de los bienes de la Corona en 1816.

Dende 1848, por decisión de l'Asamblea Nacional de la Segunda República, el palaciu del Elíseo foi la residencia oficial del Presidente de la República en Francia, pero al proclamase'l Segundu Imperiu francés en 1852, Napoleón III escoyó morar nel Palaciu de les Tullerías, tradicional residencia parisina de los monarques franceses. A la cayida del Imperiu en 1870, el nuevu gobiernu de la Tercer República dispunxo que'l Palaciu del Elíseo fuera residencia oficial del presidente de Francia.

El Elíseo caltúvose como residencia oficial de los presidentes de Francia hasta xunu de 1940, cuando foi zarráu y abandonáu cuando les tropes de l'Alemaña nazi tomaron París nos últimos díes de la Batalla de Francia. Tres la derrota alemana, volvió ser residencia presidencial en 1946 y siguir siendo nel sieglu XXI.

Referencies[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]