Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Estaos partes y roblaos pol Pactu:      Robláu y ratificáu      Robláu pero ensin ratificar      Nin robláu nin ratificáu

El Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos (ICCPR, pola so sigla n'inglés) ye un tratáu multillateral xeneral que reconoz Derechos civiles y políticos y establez mecanismos pa la so proteición y garantía. Foi adoptáu pola Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes por aciu la Resolvimientu 2200 A (XXI), de 16 d'avientu de 1966. Entró a valir el 23 de marzu de 1976 y foi ratificáu por 167 Estaos, siete más qu'el PIDESC. [1]

Foi adoptáu coles mesmes qu'el Pactu Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales y faise referencia a dambos col nome de Pactos Internacionales de Derechos Humanos o Pactos de Nueva York. De la mesma, éstos, xuntu cola Declaración Universal de los Derechos Humanos, entienden lo que dalgunos llamaron Carta Internacional de Derechos Humanos.

Xénesis[editar | editar la fonte]

El Pactu Internacional de Derechos Económicos, Sociales y Culturales y el Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos tienen los sos raigaños nel mesmu procesu que condució a la Declaración Universal de los Derechos Humanos (DUDH). Como la DUDH nun s'esperaba pa imponer obligaciones venceyantes, la Comisión de Derechos Humanos de les Naciones Xuníes empezó a redactar un par de pactos venceyantes sobre derechos humanos destinada a imponer obligaciones concretes de los sos partes.[2] Por cuenta de los desalcuerdos ente los Estaos miembros sobre la importancia relativa de les negativos Civiles y Políticos versus positivos Económicos, Sociales y Culturales, dos pactos fueron creaos. Estos fueron presentaos a la Asamblea Xeneral de la ONX en 1954, y aprobó en 1966, entró a valir el 3 de xineru del 1976 el Pactu de Derechos Económicos, Sociales y Culturales y el Pactu de Derechos Civiles y Políticos el 23 de marzu de 1976

Estructura[editar | editar la fonte]

El Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos entiende un Preámbulu y seis partes:[3]

Partes Artículos Descripción
Artículu 1 Derechu a la llibre determinación de los pueblos.
Artículos
2 a 5
Garantía de los estaos de non esclusión del presente Apauto por condiciones sociales, personales y económiques, de los individuos qu'integren cada Estáu Parte y otros derechu tendiendes a la so proteición; casos que suspenden les obligaciones contraíes en virtú d'esti pactu; prohibición del exerciciu abusivu del derechu apelando a esti Pactu....
Artículos
6 a 27
Proteición por motivos de sexu, relixosos, raciales o otres formes de discriminación.
Parte IV Artículos
28 a 45
Comité, eleición, funcionamientu y derechos de los estaos partes nél.
Parte V Artículos
46 a 47
Nesti articuláu manifiesta l'algame xurídicu del Pactu colos demás trataos internacionales.
Artículos
48 a 53
Regula la ratificación, entrada a valir, y el cambéu del Pactu.

Dos protocolos facultativos:

Descripción
Primer Protocolu Facultativu del Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos:
Mecanismu pol cual les persones pueden empecipiar les denuncies contra los Estaos miembros.
Segundu Protocolu Facultativu del Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos:
Abolición de la pena de muerte.

Derechos reconocíos[editar | editar la fonte]

En virtú del artículu 2, los Estaos partes nel Pactu asumen la obligación, respectu de toa persona nel so territoriu o sol so xurisdicción, de respetar y garantizar los derechos humanos reconocíos. Esto implica que tienen d'abstenese de violar estos derechos ("respetar"), pero tamién adoptar midíes positives por que los derechos sían efectivos ("garantizar"). Acordies con l'artículu 14, tienen de poner a disposición de toa persona víctima d'una violación un recursu imparcial y efectivu pal so defensa, como un Vez d'oficiu abogáu d'oficiu, por casu.

El Comité de Derechos Humanos[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Comité de Derechos Humanos

El Comité ye un órganu convencional formáu por 18 espertos independientes escoyíos por un periodu de cuatro años. La so finalidá ye controlar el cumplimientu del Pactu polos Estaos, al traviés de los siguientes mecanismos:

  • La presentación d'informes periódicos ye obligatoriu pa los Estaos partes nel Pactu, pero l'aceptación de los sistemes de reclamaciones interestatales o quexes individuales ye voluntaria.
  • La comisión, compuesta por 5 miembros d'alta reputación moral que van exercer les sos funciones a títulu personal, han de considerar los informes sometíos polos Estaos partes y va dirixir observaciones xenerales a dicho Estaos según al Conseyu económico y Social.

Referencies[editar | editar la fonte]

Notes[editar | editar la fonte]

  1. (1987) {{{títulu}}}. Alianza Editorial, 198. ISBN 84-206-0251-5.
  2. Paul Sieghart, The International Law of Human Rights, Oxford University Press, 1983, pp 25 - 26.
  3. Na siguiente seición resumir el testu del Pactu Internacional de Derechos Civiles y Políticos.

Bibliografíes[editar | editar la fonte]

  • Carriellu Salcedo, J.A. (2001). Soberanía de los Estaos y Derechos Humanos en Derechu internacional contemporaneu. Madrid: Tecnos.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Pacto Internacional de Derechos Civiles y Políticos