Públicu

De Wikipedia
Públicu en Tel Aviv esperando a ver l'aclamada Batsheva Dance Company.
Públicu nel Festival del Llibru de Brooklyn en Nueva York.
Públicu

El públicu ye un grupu persones que participen nuna esperiencia o s'atopen atendiendo a una obra d'arte, lliteratura, teatru, música o actos académicos en cualaquier mediu. Los miembros d'un públicu participen d'estremaes formes n'estremaos tipos d'arte; dellos eventos inviten al públicu a la participación y otres permiten modestes palmes, crítica o captación.

El nivel de públicu atendiendo a un mediu, l' audencia, ye estudiáu polos académicos n'estudios d'audiencia nos medios. La Teoría de l'audiencia tamién ofrez puntu de vista dende lo escolar a una vista d'audiencies en xeneral.

Participación del públicu[editar | editar la fonte]

Un de los exemplos meyor conocíos ye na esposición de pintures emotives de The Rocky Horror Picture Show y la so temprana encarnación nel escenariu en The Rocky Horror Show. Los elementos de participación del públicu son davezu vistos como'l elementu cimeru nun cuadru.

Otru exemplu ye la aventura teatral nomada Tamara, entamada tres la Segunda Guerra Mundial n'Italia. En Tamara, los miembros del públicu siguen al repartu d'actores por delles habitaciones nuna casa victoriana, viendo sólu una parte del show ca vegada qu'atienden. Tamara algamó un nuéu nivel de participación del públicu.

Un de los más modernos y famosos exemplos de participación del públicu na música foi "We Will Rock You" de Queen en 1977, cuando Freddie Mercury y Brian May cavilaron que podría ser interesante esperimentar escribiendo cantares pensaos específicamente pa la participación del públicu.

Agora misterios d'asesinatos y comedies interautives como Tony and Tina's Wedding (la boda de Tina y Tony) tienen estendío la participación de la audiencia aínda más lloñe. Miembros del públicu son miembros del repartu d'una familia ficticia o sospechosos endientru'l misteriu. Los miembros del públicu tienen d'entablar conversaciones col repartu. Son alitaos pa que baillen con miembros del repartu, o tienen d'introducise en papeles d'actores desapaecíos. Un propósitu d'esto ye el forciar a los actores a improvisar na obra, que por supuestu ye parte l'entretenimientu.

Otru misteriu d'asesinatu ye "The Mystery of Edwin Drood" (el misteriu d'Edwin Drood), un musical de Broadway. N'él, el públicu tien de votar por quien ellos creen que ye'l asesín, asina como la verdadera identidá del deteutive y la pareya qu'acaba xuntándose.

Tamién el panel del xuéu británicu nomáu QI davezu permite al públicu intentar d'arrepostiar y formar entrugues. Davezu, el públicu tien ganao un show, y tienen quedao caberos n'otros.

Públicu de música clásica moderna[editar | editar la fonte]

Atendiendo al rangu d'edá de la xente que visita'l Boston Symphony hall podemos dicir con total xuridá que'l públicu en música clásica ta tornándose vieyu. La media d'edá del públicu de música clásica americana ye de mediaos los 30 años, y n'Europa ye aínda más viaya; por exemplu, pa San Petersburgu ye de 53 (cuota del periódicu Metro de San Petersburgu). Esto concierne mayormente a los caberos años no que cinca a los actores y a la xente de la industria de la música clásica. Esta cayía n'asistencia de la nueva xeneración tien sío atribuyía a la vasta variedá de música qu'hai nestos tiempos asina como a l'ausencia d'educación na música clásica nos currículos escolares. Munches audiencies de música clásica son amás reacios a les direiciones que la música clasica moderna tien tomaes nos caberos años, asina como a la música contemporánea, como los nuevos llinguaxes tonales y atonales, conceptos rítmicos y otros desendolcos de música radical presentaos en serialismu, politonalidá, minimalismu, música aleatoria, etc. Tamién tóu ye en parte resultáu de la baxada de promoción y esponsorización institucional de la música clásica. La esponsorización universitaria nominal coneuta esta música con círculos d'educación superior y académicos, pero dexa l'alienación daquellos que quiciaves nun fueron espuestos a la música clásica na so educación formal.

No que cinca a algamar mayor audiencia, munchos músicos y grupos tienen intentao estremaos métidos de llegar a la xente, incluyendo programes deducación escolar, sesiones d'entruga-rempuesta col públicu, conciertos espontáneos, y otros. Dellos grupos tienen afirmao que la discusión sobre la música aida al públicu a siguila meyor y apreciala más, dimientres otres persones creen que endemasiada esplicación ye innecesaria y escesiva y que ye meyor pa la música quedase onde ta de forma que los miembros del públicu puedan disfrutala endientru de los sos propios términos y consideraciones.


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]